Computer her-installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt het toch nog niet met een SP3 geïntegreerde CD geprobeerd? Daar zou 1394bus.sys in moeten zitten (zie vorige postings).

Tjs.
 
Wat moet ik nou doen?
het proberen met gewoon een service pack 2 versie? en dan eerst de service pack 3 verwijderen.
Of moet ik nu eerst service pack 3 verwijderen en het dan proberen met die nLite en dan SP3 in die SP2 versie zetten?
 
Je hoeft niets te verwijderen, zolang je een SP3 versie gebruikt: Er is geen XP versie die nieuwer is dan SP3...
Oftewel: Maak nu gewoon een SP3 geïntegreerde XP CD met nLite, en ga met die nieuw gebrande CD aan de slag met installeren. Simpel toch?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dus gewoon de sp3 versie erop laten staan en dan nu die met de nlite gemaakte sp3 versie erop installeren
Wat als ik die foutmelding van die 1394 bus weer krijg?
maar die cd key van sp2 doet het wel gewoon op die van sp3 ?
 
Wat zei ik.
De product code doet het niet?
Ik heb een cd van sp3 erin gedaan hij opent de setup en bij product code zegt hij dat ie ongeldig is.
En nu kan ik dus nog niks beginnen.
:(
 
Moet officieel niet uitmaken.

Waarom moeten er weer 10 postings overheen voordat je gewoon gaat doen/proberen wat ik tegen je zeg? Mijn interesse in je vraag begint naar het nulpunt te naderen nu.

Tijs.
 
Moet officieel niet uitmaken.

Waarom moeten er weer 10 postings overheen voordat je gewoon gaat doen/proberen wat ik tegen je zeg? Mijn interesse in je vraag begint naar het nulpunt te naderen nu.

Tijs.

Waarom doet hij het dan niet?
Die code is dus voor SP2?
Moet ik dan gewoon de SP2 alleen proberen zonder die SP3 maar dan kan die weer niet geinstalleerd worden.
Ik weet het niet meer :(
 
Vertel dan eens duidelijker wat er aan de hand is:
Welke code probeer je nu te gebruiken? Die van je eigen SP1 CD op een SP3 versie van het ding dat je op Internet vandaan gehaald hebt? Indien ja, dan kan makkelijk kloppen dat het niet werkt, want er zijn verschillende soorten XP installatie-cd's, dus je moet de CD-code gebruiken die hoort bij de CD. Maak in dat geval dus een SP3 versie van JOUW CD (die met SP1 erin) en gebruik die om te installeren als je geen CD-code hebt bij de versie die je van Internet gehaald had.

Succes,

Tijs.
 
Ik heb de code van Service Pack 2.
De officiele op de computer.
maar later is er sp3 op geinstalleerd.
Maar die cd van de officiele service pack 2 heb ik niet.
Dus heb ik een gedownloade sp2 geprobeerd erop te zetten.
Toen kwam die foutmelding van die 1392bus.sys, waardoor de installatie van sp2 niet door kon gaan.

Toen heb ik een sp3 erbij geintergreerd maar toen accepteerde hij de product code niet meer.

Dus nu is de enige oplossing om de sp2 te installeren, maar dan moet die foutmelding niet komen.
En die foutmelding over die 1394bus.sys moet verholpen worden.

Dat kon toch door die firewire uit te zetten?

Dus het enige probleem is nu die 1394bus.sys probleem.
 
Ok, dus voor mijn beeldvorming: Die melding over 1394bus.sys kwam nadat je de CD-code had ingegeven? De CD-code was op dat moment dus geaccepteerd als geldig?

Er zijn dan inderdaad een paar opties:
1. De Firewire uitzetten in de BIOS. Je hebt het merk + type pc nog niet eens genoemd, dus als je zelf de handleiding er niet bij hebt, dan zul je even bij de website van de fabrikant de ondersteuning van die pc moeten opzoeken en de handleiding bekijken waar in de BIOS de Firewire is uit te schakelen (als die niet als insteekkaart in de pc zit maar op het moederbord).
2. Wat ik niet helemaal begrijp is (zover ik weet) het ook mogelijk om bestanden te annuleren door op de Esc-toets te drukken als iets niet van de CD-rom gelezen kan worden en/of op Negeren/Overslaan te klikken. Die mogelijkheid heb je dus ook nog (wel dan de SP2 CD gebruiken, als je daar een geldige code voor hebt).
3. Een nieuwe XP CD maken, daar géén Service Pack in te stoppen maar wel eerst 1394bus.sys handmatig in de bronbestanden op te nemen voordat je er een opstartbare CD van laat branden. Komt er op neer dat je cd hele inhoud van de XP SP2 CD naar een map op de harde schijf kopieert, dan in de i386 map daarvan de bijlage van dit uitpakt (bestanden overschrijven indien dat gevraagd wordt) en dan m.b.v. nLite een nieuwe opstartbare CD gaat maken. Je geeft in nLite niet aan een integratie van Service Pack te willen, en je geeft als bronmap aan de map waar je de inhoud van de CD naar had gekopieerd en later die bestanden uit de bijlage had bijgevoegd in de i386 submap ervan.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • 1394DRV.zip
    38,6 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Ik word er gek van.
Nu is het niet de 1394bus.sys.
Maar nu ineens de cd die beschadigd is, hij weigert verder te installeren. (gebrande dvd)
 
Dus je hebt een nieuwe cd-rom gebrand, incl. de bestanden uit de bijlage bij mijn vorige posting?

Zou het niet kunnen zijn dat de lens van de cd-lezer niet meer schoon is op die Pavillion computer? Misschien een idee (als dat kan) om een andere in te bouwen tijdelijk of de lens even schoon te maken met pure alcohol etc.?

Andere mogelijkheid is in de draaiende XP de hele CD te kopieren in een eigen map, en dan in de submap i386 map daarvan WINNT32.EXE te starten?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de cd gebrand met de gewone xp met sp2 erin, want die met sp3 pakte hij niet met die product code.
 
Ok, je ziet in mijn vorige posting wat je nu kunt gaan doen: Óf opstarten van de CD en dan mogelijk een paar bestanden overslaan óf de inhoud van die SP2 XP CD kopiëren op de harde schijf en vanuit de huidige XP setup starten.

Succes,

Tijs.
 
Ik probeer die bestanden wel op de computer te zetten maar volgens mij doen ze het dan niet, hoop het wel.
Ik had ook gelezen dat je een opstart cd kan maken (boot-cd) speciaal voor windows xp, maar dat werkte niet ofzo.
 
Wat moeten we nu met de informatie uit je vorige posting? Dat voegt niet veel toe. Graag een volgende keer niet speculeren of het werkt maar kijken/testen of het werkt en dát dan terugmelden. Overigens ga ik ervan uit dat als je alle bestanden zonder foutmelding naar de harde schijf kunt kopiëren dat ze er dan goed opstaan, en er dus geen problemen mogen komen bij installatie van XP vanaf de harddisk zoals ik je als tip gegeven heb.

Het maken van een boot-cd heeft hier geen functie, want je moet toch eerst XP opnieuw installeren. Een boot-cd heeft alleen zin als (om welke reden dan ook) XP niet meer opstart vanaf de harde schijf.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan