Computer herkent camcorder niet, ongeveer alles geprobeerd..

• Onderwerp starter Onderwerp starter Uyl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Uyl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
Beste mensen,

Volgende probleem, ook mijn computer herkent mijn camera's niet.
Heb meerdere JVC en sony digitale filmcamera's, niets werkt meer.

Alles werkt alleen windows herkent de camera's niet meer de link tussen camera en computer kan niet worden gelegd.

Dit is al geprobeerd,

-Meerdere keren windows opnieuw geinstalleerd, windows pro, en Home ED.
-3 keer nieuwe fire wire kaart gekocht
-Meerdere kabels gekocht (fire-wire)
-Andere PCI slots voor firewire kaart geprobeerd
-Meerdere soorten drivers geprobeerd

Windows herkent wel mijn fire wire, IE1394 kaart, geen conflicten

Nu zijn zowiezo 2 camera's de DV poort kapot blijkbaar heeft mijn PC een spannings-piek verstuurd via mijn fire wire camera's worden niet meer herkent door andere computers, maar nieuwe andere camera's, die ergens anders wel werken ook niet hier...

ik ben een beetje ten einde raad, heb een

ASUS P5GD1-Pro moederbord,
intel pentium 3.2 Ghz processor x 2
En heel wat werkgeheugen

Een pc waar je snel en goed mee kan editen, heb ik ook mijn bedrijf in enz.

Heeft iemand een idee waar dit alles aan kan liggen, misschien iets met spanning te maken, ander moederbord aanschaffen misschien iets in bios jumpertjes ??, het heeft ooit eens wel gewerkt

Ideeen, tips iemand?

Groeten Robbert

Heeft het dan ooit wel gewerkt?
Ik kan me haast niet voorstellen dat een camera op een soort van "plug and play" manier wordt herkend.
Na installatie van de bijgeleverde software vaak wel de verwisselbare media houder in de camera.
Heb je voorheen misschien altijd met XP gewerkt en werk je nu met Vista?

Als het geen hardwareprobleem is , het kan n.l. ook een probleem op jouw mobo zijn , misschien is er iets wat naar de firewirekaart leidt doorgebrand , beschadigd of iets losgeraakt ? Dit omdat het lijkt mij niet aan de kaart ligt ,is meerdere keren vervangen .
Denk ik toch dat er is mis is met de drivers ( chipset , enz. )
Mijn suggestie , begin nog eens bij nul .
Alles formateren , xp plus sp2 en updates installeren en dan met een programma , bv. driver genius zoeken naar de nieuwste drivers ( dus deze niet installeren van de meegeleverde cd ) .
De gevonden drivers downloaden ( niet teveel tegelijk ) en installeren .
Geen andere dingen installeren of aansluiten , maar gelijk kijken of dat wat jij wil nu wel lukt .
Anders wordt het een nieuw mobo ( of pc )
Mvg. Hans

Ja als je je firewire kabel in je computer en je camera plugt, camera aanzet herkent windows hem meteen als ''plug and play'' device (Zo hoort het iedergeval)

Altijd met XP gewerkt geen vista voor mij.

Hans; Alles formatteren heb ik gedaan, en alles er weer langzaam opgezet ook drivers enz, niets aansluiten puur muis, toetsenbord en dus firewire+camera, heb dan allemaal al geprobeerd,

De software die je bij Dig. camera's (Video) krijgt is allemaal voor je USB poort van je camera, en dat is geen optie, word niet (kwaliteit) gebruikt in professionele wereld, en heb er dus ook niets aan.

Ik bedoel niet de camcorder usb drivers , maar de drivers die je na een herinstallatie moet installeren , mobo ( chipset ) , beeldkaart , geluid .
Wat gebeurd er als jij de nieuwste van het net haalt en na een herinstallatie installereerd ?
Dus niet van met de pc meegeleverde software .
Als jouw randapparatuur dan nog niet werkt , kan het m.i. alleen nog maar aan jouw mobo liggen .
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan