computer herkent printer en usb-reader niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spring

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2004
Hallo,

Ik hoop dat m'n vraag op de goede plek staat.
Sinds gisteren krijg ik als ik wil printen de boodschap dat de computer het USB-apparaat niet herkent.
Ik heb alle aansluitingen gecontroleerd, zonder resultaat.
Ik kon wel een driver-update doen van de printer, ook dat maakte voor de verbinding geen verschil.

Vandaag wilde ik de hama usb-card reader aansluiten, maar ook hier hetzelfde bericht, met de aanvullende boodschap dat het apparaat niet goed werkt.
(die boodschap kreeg ik ook bij de printer)

Wat kan ik doen om ze wel weer te kunnen gebruiken?
Het lijkt me sterk dat er iets is met beide apparaten, het zal dus aan de computer liggen?

Heb al wat rondgelezen, en gezien dat het niet goed is als je apparaten via usb aan laat staan als je de computer aan en uitzet.
Mijn printer heb ik een paar keer aan laten staan, en ondertussen de computer in- en uitgeschakeld.
Ook de cardreader heeft er zo even aangehangen.
Hoe slecht is dit?
Kan dat er iets mee te maken hebben?
Zo ja, is er dan toch een oplossing?

Of ligt het toch aan de computer?

Het enige verschil is dat ik sinds kort ook wifi gebruik op mijn netwerk, maar alleen voor de tablet, de computer en printer zijn net als voorheen nog bedraad aangesloten.

Hopelijk kan iemand me verder helpen.

Nog ter aanvulling:
Mijn muis doet het wel gewoon,
en de gegevens van m'n computer:
Sky Computer Europe
Intel (R)
Pentium 4 CPU 2.66 Ghz
Kloksnelheid 2.67 Ghz, 512 MB

Laatst bewerkt:
Hallo Spring. Misschien te gemakkelijk. Probeer eens: de computer uitschakelen (niet in slaapstand) en de stekker uit het stopcontact halen. Na een uurtje of wat zijn alle condensatoren hun spanning wel kwijt en is de harde schijf weer volledig uitgerust.
Als het goed is start de PC dan weer netjes en de hardware van de USB-poorten krijgt weer de juiste spanning. Hoop ik. En altijd de volgende keer USB veilig verwijderen.

mmm, staan dr ook uitroeptekens bij je systeembeheer?

Bedankt voor de reacties, de stekker is eruit, ga over een paar uur kijken of daar uitroeptekens staan.

Nou, bedankt voor de gemakkelijke oplossing, alles draait weer! Heel fijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Graag gedaan, ja soms makkelijk he. Maar graag gedaan natuurlijk. Spring, zet je de vraag in je eerste bericht als opgelost a.u.b. Groeten Manamana. ;):thumb:

Toch nog een vraag:
Toen ik de stekker uit de computer haalde, heb ik ook de printer er afgehaald.
Toen ik de computer aanzette, en daarna de printer aansloot, begon hij meteen de oude printopdracht uit te voeren.
Dat leek dus allemaal prima.
Echter, hij vraagt nu of ik de cd-rom erin wil doen, om opnieuw te installeren.
Het lastige is dat ik geen idee heb waar ik die gelaten heb.
Ik had ergens gelezen dat opnieuw installeren van randapparatuur na het de stekker eruit doen, niet nodig was, omdat die info nog steeds op de computer staat.
Misschien werkt het anders als je ok de printer eraf hebt gehaald?

Ik heb ook nog een nieuwe printopdracht geprobeerd, dat ging prima.
Kan ik die vraag van het installeren van de software gewoon negeren, of moet ik er toch nog wat mee?

Ah, dank voor je reactie!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo. Als het werkt gewoon negeren. Iets wat werkt niets aan doen. Dat kan nog altijd. Dat printen zat natuurlijk nog in zijn geheugen. :D En oeps CD rom kwijt. Toch nog eens even gaan zoeken op een klein kamertje of zolder. En graag gedaan natuurlijk he. ;) die extra reactie. :thumb:

Ben je toch de CD rom kwijt. Hier een voorbeeldje: Je hebt toch niet toevallig een printer van HP he. :d

Surf dan als je dat ding echt niet kunt vinden naar naar de website www.hp.com en neem een kijkje bij de sectie Support & Drivers. Vervolgens heb je slechts het typenummer van je printer nodig , om daarna supersnel in contact te kunnen komen met álle software die je nodig hebt!

Wel even denken om het land en het besturingssysteem, want je wilt natuurlijk wel gebruik kunnen maken van de printer-driver die precies bij je past! Met als bijkomend voordeel dat je meteen helemaal uptodate bent! ;)

Wellicht geldt dit ook vaak voor andere printers.

Dank voor de tip! Geen HP, maar epson, even gezocht, die hebben ook de software online staan, ook van de mijne, heel fijn.

Mooi dan hoef je niet in kastjes te rommelen. :P Jij ook bedankt voor alles. :thumb:

Nog een vraag: windows blijf maar vragen naar de cd-rom, kan ik de software van de website gewoon over de bestaande heen downloaden?

Oh, nog een. Geen probleem hoor. :P Bij updates wordt de oude versie steeds vervangen, maar bij upgrades blijft de vorige versie gewoon staan. Dus geen probleem. Meestal wordt alles automatisch vervangen. ;)

En nog:
Dit forum is echt een uitkomst, als je zoals ik niet veel weet van computers, en ook geen "mannetje" daarvoor hebt.
Ik vind het mooi dat veel mensen er belangeloos hun energie in steken om anderen te helpen.
Met geduld voor beginnersvragen, in een prettige sfeer, en blijven meedenken, ook als het niet meteen lukt.
Ik meen het dus ook echt als ik dankjewel zeg! :-)

Erg leuke reactie. Dat is ook eens leuk om te lezen. Jij ook bedankt en wellicht zien we elkaar op dit forum terug. Het is altijd leuk om op deze manier mensen te helpen. Niets vervelender als iets niet werkt zoals je zelf wilt. Graag gedaan. :thumb: ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan