Hallo,
Ik hoop dat m'n vraag op de goede plek staat.
Sinds gisteren krijg ik als ik wil printen de boodschap dat de computer het USB-apparaat niet herkent.
Ik heb alle aansluitingen gecontroleerd, zonder resultaat.
Ik kon wel een driver-update doen van de printer, ook dat maakte voor de verbinding geen verschil.
Vandaag wilde ik de hama usb-card reader aansluiten, maar ook hier hetzelfde bericht, met de aanvullende boodschap dat het apparaat niet goed werkt.
(die boodschap kreeg ik ook bij de printer)
Wat kan ik doen om ze wel weer te kunnen gebruiken?
Het lijkt me sterk dat er iets is met beide apparaten, het zal dus aan de computer liggen?
Heb al wat rondgelezen, en gezien dat het niet goed is als je apparaten via usb aan laat staan als je de computer aan en uitzet.
Mijn printer heb ik een paar keer aan laten staan, en ondertussen de computer in- en uitgeschakeld.
Ook de cardreader heeft er zo even aangehangen.
Hoe slecht is dit?
Kan dat er iets mee te maken hebben?
Zo ja, is er dan toch een oplossing?
Of ligt het toch aan de computer?
Het enige verschil is dat ik sinds kort ook wifi gebruik op mijn netwerk, maar alleen voor de tablet, de computer en printer zijn net als voorheen nog bedraad aangesloten.
Hopelijk kan iemand me verder helpen.
Nog ter aanvulling:
Mijn muis doet het wel gewoon,
en de gegevens van m'n computer:
Sky Computer Europe
Intel (R)
Pentium 4 CPU 2.66 Ghz
Kloksnelheid 2.67 Ghz, 512 MB
Ik hoop dat m'n vraag op de goede plek staat.
Sinds gisteren krijg ik als ik wil printen de boodschap dat de computer het USB-apparaat niet herkent.
Ik heb alle aansluitingen gecontroleerd, zonder resultaat.
Ik kon wel een driver-update doen van de printer, ook dat maakte voor de verbinding geen verschil.
Vandaag wilde ik de hama usb-card reader aansluiten, maar ook hier hetzelfde bericht, met de aanvullende boodschap dat het apparaat niet goed werkt.
(die boodschap kreeg ik ook bij de printer)
Wat kan ik doen om ze wel weer te kunnen gebruiken?
Het lijkt me sterk dat er iets is met beide apparaten, het zal dus aan de computer liggen?
Heb al wat rondgelezen, en gezien dat het niet goed is als je apparaten via usb aan laat staan als je de computer aan en uitzet.
Mijn printer heb ik een paar keer aan laten staan, en ondertussen de computer in- en uitgeschakeld.
Ook de cardreader heeft er zo even aangehangen.
Hoe slecht is dit?
Kan dat er iets mee te maken hebben?
Zo ja, is er dan toch een oplossing?
Of ligt het toch aan de computer?
Het enige verschil is dat ik sinds kort ook wifi gebruik op mijn netwerk, maar alleen voor de tablet, de computer en printer zijn net als voorheen nog bedraad aangesloten.
Hopelijk kan iemand me verder helpen.
Nog ter aanvulling:
Mijn muis doet het wel gewoon,
en de gegevens van m'n computer:
Sky Computer Europe
Intel (R)
Pentium 4 CPU 2.66 Ghz
Kloksnelheid 2.67 Ghz, 512 MB
Laatst bewerkt: