Computer herstart regelmatig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dagiemagie

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2004
Ik heb een serieus probleem. Mijn computer valt regelmatig uit en herstart dan. Ik een andere voeding(500w) er in gezet en een andere videokaart (GeforceFX 128mb), maar dat hielp niets. Heb t geheugen getest. Heb de schijf geformatteerd en windows xp home opnieuw geinstalleerd. Toen heb ik m'n computer naar de winkel gebracht, maar die konden niets vinden. Alles deed het volgens hun. Ik weer naar huis, valt ie weer uit. Ik weer terug, toen hebben ze hem nog een keer volledig getest. NIETS!!! Ik heb zelfs de stroom kabel vervangen en heb ook het reset knopje van het moederboard los gehaald. Helpt ook niet!!!! Ben ten einde raad! HELLUP!!!

Ik heb een p4 2,4 Ghz. 512 Mb DDR-Ram. Hij is ongeveer 32 graden in de bios dus dat lijkt me toch niet te hoog. Kan het misschien aan de stroomgroep liggen ofzo? Dat er wisselingen in de spanning voorkomen?

Groetjes

Toevallig geen loscontact in je verlengkabels of wandcontactdoos.
Haal de boel even los misschien zit er een draad los.

het eerste wat je moet doen is rechter muisknop deze computer>eigenschappen>geavanceerd>opstart en herstelinstellingen>instellingen>vinkje weghalen bij de computer automatisch opstarten.
hiermee los je je probleem niet op maar je krijgt nu dus een foutmelding in een blauw scherm waar je weer mee verder kan mischien kun je de fout dan ontdekken.

Geplaatst door SJJ
Toevallig geen loscontact in je verlengkabels of wandcontactdoos.
Haal de boel even los misschien zit er een draad los.
Ik acht de kans niet zo groot.
Zeker niet omdat volgens mij een pc waar de stroom even vanaf gaat niet automatisch weer gaat opstarten.

volgens mij moet je dan eerst de aan-knop weer indrukken.

Tip van Maikel zal in elk geval dit probleem helemaal uitsluiten.

ik heb tot nu toe vier verschillende berrichten in het blauwe scherm gehad.

page_fault_in_nopaged_area
driver_irql_not_less_or_equal
irql_not_less_or_equal
pfn_list_corrupt

Ik had automatisch herstarten al uit gezet en ben dus ook met deze foutmeldingen naar de winkel gegaan. Toen zei die gozer dat er een paar kaarten op de zelfde irq adres zaten en ik er dus een paar moest uithalen. Maar dat hielp dus niets en toen heb ik hem weer weg gebracht, waarna ze in de winkel dus zeiden dat er niets aan de hand was. Maar thuis aangekomen herstarte die al binnen 2 minuten weer.

Dan moet je het dus gaan testen.

Alles afkoppelen, behalve:

1x geheugen (mocht er meer inzitten)
1x videokaart
1x harde schijf (mocht je er meer hebben)

De rest er ff uit.
Dan testen.
Werkt het gewoon, dan weet je dat dit het probleem niet is.

Daarna langzaam aan weer opbouwen.
Net zolang tot je weet wanneer het probleem ontstaat.

Het kan zelfs een usb-apparaat zijn (die neem je namelijk niet mee naar de winkel, mag ik aannemen)

Opgelost hoop ik......

Ik heb nu stroom via een verlengsnoer uit de kelder en ik heb m'n muis vervangen. Ik had nm. ergens gelezen dat een Logitech muis wel eens voor problemen kan zorgen. Hij heeft de hele nacht aangestaan zonder opnieuw op te starten dus ik hoop dat ie het nu wat beter doet. Had trouwens toen ik hem aanzette het eerste uur nog 2x een blauw scherm, maar sinds dien is ie nog niet uitgevallen. Eerlijk gezegd snap ik er nix van, maar ik vind t al lang best. Bedankt voor de tips!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan