computer herstart zichzelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogierv2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2006
Berichten
4
Hey,

Ik heb een probleem met mijn pc. Ik moest gisteravond voor de ondersteuning van een programma .net framework installeren. Na deze installatie moest ik mijn computer herstarten, maar deze bleef vast staan bij "turning off". Toen heb ik hem maar even gereset maar het probleem is nu dat hij constant blijft opstarten. Na het verschijnen van het windows logo met het balkje reset hij zichzelf. Dit gebeurt ook wanneer ik hem in veilige modus opstart. Kent iemand dit probleem en zou het erg op prijs stellen wanneer iemand me zou kunnen helpen
 
Probeer eens eerst een systeemherstel te doen.
STart, programma, bureauacces.., systeemwerkset, systeemherstel: dit openen en een datum nemen van voor gisteren die vet gedrukt staat.

succes
 
jean42 zei:
Probeer eens eerst een systeemherstel te doen.
STart, programma, bureauacces.., systeemwerkset, systeemherstel: dit openen en een datum nemen van voor gisteren die vet gedrukt staat.

succes

maar dan moet ik toch eerst in XP zien te geraken of begrijp ik je nu verkeerd?

groeten rogier
 
Blijft die niet stilstaan bij windows? Start die telkens terug op zonder dat je er mee kunt werken?
 
Dat is een vervelend probleem, al geprobeerd voordat windows doorstart op F8 te drukken en laatste configuratie die werkte op te starten, of in veilige modus?
 
ja hij start op ik krijg het scherm met alle keuzes die ik kan maken van veilige modus tot windows normaal starten en met elke optie krijg ik hetzelfde probleem. Ik zie het windows logo, balkje eronder begint te lopen en dan reset hij zichzelf. Kan dus met mijn computer kennis niet in xp geraken

Groeten

Rogier
 
Als je restorepunten hebt aangemaakt kun je als je opstart van de XP cd de system en software registerfiles terug zetten in de configmap van windows/system32.

Hier staat hoe je dat kan doen.
http://support.microsoft.com/?kbid=307545

Makkelijker is dit te doen als je de schijf in een andere computer erbij hangt en dit met verkenner of totalcommander doet.

Of als laatste, makkelijkste maar langdurigste, een repairinstall, blijft alles staan maar kopieër je over de bestaande windows, lastig als je geen sp2 cd hebt.
 
en raak ik dan helemaal niks kwijt wanneer ik dat laatste doe? En dan bedoel ik zowel in bestandjes als programma's. Kan je me trouwens utileggen wat er nou is gebeurd want heb een week geleden precies hetzelfde gehad. Toen liep de pc vast tijdens een programma, moest ik hem ook resetten en toen had ik hetzelfde gedoe. Heb hem toen heelmaal opnieuw geformatteerd, maar dat was niet noig blijkbaar dan.
 
Laatst bewerkt:
rogierv2 zei:
en raak ik dan helemaal niks kwijt wanneer ik dat laatste doe? En dan bedoel ik zowel in bestandjes als programma's

Nee, het werkt alleen niet met oem CD's van XP, daar heb je niet de mogelijkheid om een repairinstall te doen, maar dat zie je als je doorgaat tot installeren dan onbreekt deze mogelijkheid.

Maar je werkt nu toch ook op een comp, kun je die schijf waar de niet werkende XP op staat hier niet even bij hangen? en dat system en software bestand uit je restoremap even kopieëren?
 
Misschien een stomme reactie van mij maar het is even het proberen waard???
Blijft je reset of startknop van je pc niet hangen? Kijk dat eens eerst even na.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan