Computer herstart zonder melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebastiaan96

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Berichten
22
Hallo iedereen,

al een hele tijd doet mijn computer "gek", af en toe start die gewoon opnieuw op zonder dat ik ergens op klik.
Meestal speel ik dan een game en dus kan je wel weten hoe irritant dit is.
Alleen was dit weinig tot nooit, hij heeft de hele vakantie al goed gedraaid.
Maar net na de vakantie precies op deze dag begint het slecht te gaan, de computer is nu 5 of 6 keer opnieuw opgestart.
Nu ben ik dus op dit forum terechtgekomen en hoop ik hier op een oplossing.
Ik heb zelf al een aantal dingen geprobeerd zoals:

-Opnieuw opstarten bij systeemfout uitgevinkt
-Register fouten opgelost
-alle drivers gecontroleerd(hier stond alleen bij een onbekend apparaat, PCI Simple Communications-controller en SM-buscontroller een geel vraagteken.)
-de ventilatoren stofvrij gemaakt

Ik denk zelf dat het bij de power supply ligt, maar ik heb er niet veel verstand van, vandaar mijn aanwezigheid bij dit forum.
Hierbij de specs:
<<< Systeemoverzicht >>>

> Moederbord : MSI B85M-P33 (MS-7817)

> Chipset : Intel Haswell

> Processor : Intel Core i5 4670 @ 3400 MHz (max : 10754)

> Fysiek Geheugen : 8192 MB DDR3-SDRAM

> Videokaart : AMD Radeon R9 200 Series

> Harde Schijf : Seagate ST1000DM003-1CH162 (1000GB)

> CD-Rom Station : DTSOFT Virtual CdRom Device

> DVD-Rom Station : ATAPI iHAS124 W

> Monitor Type : Asus ASUS VH228 - 21 inches

> Netwerkkaart : Realtek Semiconductor RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter

> Besturingssysteem : Windows 8.1 Pro Professional 6.02.9200 (64-bit)

> DirectX : Versie 11.00

> Windows Performance Index : 5.9 AAN 7.9

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
 
Download het tooltje speccy eens : Klik en plaats eens een overzichtsplaatje zoals je in dit bericht -posting 2- ook ziet. Maak de screendump onmiddellijk na het opstarten als de machine weer eens is vastgelopen.

Tot slot : het opnieuw opstarten bij een systeemfout heb je uitgeschakeld. Laat de machine bij het vastlopen wel een (BSOD) melding zien?
 
Laatst bewerkt:
Naamloos.png

Hij geeft ook niks aan als die opnieuw opstart, geen melding niks. Hij gaat gewoon in een keer uit en herstart dan.
 
Ik heb je startbericht nog eens doorgelezen. Wat er momenteel ook speelt is het ontbreken van goed werkende Intell drivers.
Begin eens met de met het systeem meegeleverde driver cd te draaien en de drivers opnieuw te installeren.
 
Gedaan, ik test nu of alles nu goed werkt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En doe dan ook even "Microsoft update", want de driver cd (oorspronkelijk meegeleverd) is vermoedelijk verouderd.
 
Gedaan, hoe zit het met dat overzichtsplaatje van speccy, zijn de temparaturen goed? Ik vond zelf de videokaart wel wat aan de hoge kant
 
Het gebeurd trouwens ook altijd als ik een game speel, nooit normaal als ik surf op het internet of iets dergelijks
 
Dan is een hoge temperatuur de meest voor de hand liggende oorzaak.
 
Eens kijken of we aan de hand van een log we je beter kunnen helpen.

Download WhoCrashed
Post het log in je reactie.


Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op MiniToolBox.exe om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren Rechtermuisknop uitvoeren als,
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List last 10 Event Viewer Content
    • List Installed Programs
    • List Devices Only Problems
    • List Users. Partitions and Memory Size
    • List Minidump Files
    • List Restore Points aan
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt:
Whocrashed heb ik al geprobeerd, als ik op analyseer druk krijg ik alleen een log van 3/9/2015. Dit is een dump file. er staat bij bugcheck name: DRIVER_POWER_STATE_FAILURE

Ik ga nu minitoolbox proberen

Edit:Voor resultaat van minitoolbox zie bijlage

Bekijk bijlage MTB.txt
 
Laatst bewerkt:
========================= Devices: ================================

Name:
Description:
Class Guid:
Manufacturer:
Service:
Device ID: ACPI\INT33A0\0
Problem: : The drivers for this device are not installed. (Code 28)
Resolution: To install the drivers for this device, click "Update Driver", which starts the Hardware Update wizard.

Kijk eens in apparaatbeheer (combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc of je een apparaat ziet met een geel waarschuwingsteken.
Unknown-USB-device-Port-reset-failed.png


Rechtsklik het apparaat en klik op Stuurprogramma bijwerken....
driverupdate.png
 
Er staat 1 geel vraagteken nog, maar dat is een onbekend apparaat en dus kan ik de stuurprogramma's niet bijwerken
 
Zoek de Hardware-id op een onbekend apparaat op de volgende manier:
1. Combineer [windowstoets & r] ➟ typ: devmgmt.msc
2. Selecteer het betreffende apparaat ➟ rechtsklik ➟ Kies Eigenschappen
3. Selecteer tabblad Details
4. Kies bij Eigenschap ➟ Hardware -id's
5. Zoek op pcidatabase om welk apparaat het gaat
6. Vul het getal achter DEV in bij Device en het getal achter VEN in bij Vendor
7. Vervolgens kun je zoals bovenin aangegeven op de site van de fabrikant zoeken naar het juiste stuurprogramma.
8. Om foutcodes uit te lezen van disfunctionerende apparaten, kun je hier kijken.
 
Laatst bewerkt:
Kijk ff aan of je systeem nog herstart zonder melding.
 
Kijk ff aan of je systeem nog herstart zonder melding.

Mijn systeem start nog steeds opnieuw op zonder melding als ik games speel.
Als ik normaal surf op internet herstart die ook niet of als ik mijn game op geminimaliseerd hou.

Laatste meldingen met minitoolbox om exact dat tijdstip dat de pc ging herstarten zijn:

Error: (01/06/2016 05:27:33 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De Energy Server Service WILLAMETTE-service is bij het starten vastgelopen.

Error: (01/06/2016 05:23:48 PM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: 1053AvastVBoxSvcNiet beschikbaar{F319F1B8-7587-4146-AF9C-0D6D77819BF1}

Error: (01/06/2016 05:23:48 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De AvastVBox COM Service-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
%%1053

Error: (01/06/2016 05:23:48 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: AvastVBoxSvc.

Error: (01/06/2016 05:22:22 PM) (Source: EventLog) (User: )
Description: De vorige afsluiting van het systeem om 16:51:16 op ‎6-‎1-‎2016 is onverwacht gebeurd.
 
Laatst bewerkt:
Deïnstalleer Avast en installeer een ander AV vanwege de corresponderende problemen
Error: (01/06/2016 05:23:48 PM) (Source: DCOM) (User: NT AUTHORITY)
Description: 1053AvastVBoxSvcNiet beschikbaar{F319F1B8-7587-4146-AF9C-0D6D77819BF1}

Error: (01/06/2016 05:23:48 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De AvastVBox COM Service-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
%%1053

Error: (01/06/2016 05:23:48 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: Time-out (30000 seconden) tijdens het wachten op het verbinden van deze service: AvastVBoxSvc

Download de Avast uninstall utility
Her-start de computer in veilige modus
Start de Avast uninstall utility
Klik Remove
Herstart de computer

Zorg dat je 1 (andere) antivirusscanner hebt geïnstalleerd, (Kijk hier voor vergelijk & een eigen afweging)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan