Computer herstarten via website

• Onderwerp starter Onderwerp starter xis
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xis

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2010
Ik ben op zoek naar een oplossing om een computer te kunnen herstarten via een website.

Ik heb een vast IP adres naar ons netwerk.
De computer die herstart moet kunnen worden bevat windows Vista.

Ik denk dus dat dit mogelijk moet zijn maar weet niet direct een oplossing.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken ?

Euhm, lijkt mij een gevalletje not-done.

waarom niet remote desktop daarvoor gebruiken?

remote desktop

ik heb remote desktop maar als ik op de baan zit of eens op vakantie ben, en er is een probleem, moet ik het servertje (pc) kunnen herstarten.

Via mijn blackberry wou ik op een statuspagina een reboot knop zetten zodat ik altijd en overal kan herstarten.

Onmogelijk, en gelukkig ook. De enige computer die je zou kunnen herstarten zou de webserver zelf zijn.

Alle andere opties zijn een veel te groot security-risico.

EDIT: als het de webserver is die je wil herstarten dan kun je via exec() een herstart commando sturen, afhankelijk van het operating system.

Er moet toch een manier zijn om op een veilige manier een PC (niet webserver) te herstarten via een blackberry met internet toegang ?

Onmogelijk, en gelukkig ook.
:cool:
Zou wat zijn, homepage bezoeken en de pc in de herstart.:p

[OT]
Ik zelf gebruik daarvoor de mobiele versie van "teamviewer", waar ik ook ben, altijd volledige toegang tot mijn pc'tje;)

:cool:
Zou wat zijn, homepage bezoeken en de pc in de herstart.:p

beveiligde PHP webpagina bezoeken en daar op reboot klikken bedoelde ik ;-) niet gewoon webpagina openen.

Ik zal die software eens zoeken.

beveiligde PHP webpagina bezoeken en daar op reboot klikken bedoelde ik ;-)

In jouw toepassing wel, een kwaadwillende zou dat dan natuurlijk op andere manieren kunnen toepassen, vandaar dat het niet KAN;).

http://www.teamviewer.com

ik gebruik het overigens op een iphone, ik weet niet of er voor de BB ook zo een app is..

ik ben het inderdaad te ver aan het zoeken.
Er zijn diverse blackberry applications voor 30-40 $ (remote desktop)

dan kan ik nog meer dan rebooten, wat eigelijk nog beter is!
(teamviewer is enkel Iphone)

thx voor de tip!

Onmogelijk? Bijna niets is onmogelijk ;)

Kun je niet een php scriptje maken met als inhoud 'ja' en 'nee', en als je die pagina aanroept wordt ja automatisch veranderd naar nee. Druk je op de restart knop (andere webpagina), dan veranderd het weer in 'ja'.

Een programmatje op je computer dat om de zoveel minuten controleert of het ja is, en zo nodig de computer herstart?

Met php is het wel te doen, maar het dat programmatje op je computer, daar heb ik geen verstand van :p

inderdaad dat zou een mogelijkehid zijn denk ik

en dan via php via shell commando's herstarten en terug parameter op nee zetten

Al die oplossingen zijn niet gebaseerd in de website maar op de computer zelf ;)

Een computer herstarten is zeker wel mogelijk, en je kunt em dat ook best zelf laten beslissen aan de hand van bijv. data die uitgelezen wordt via een website.

Maar je kunt niet een website dwingen om een pc te herstarten, anders dan de webserver zelf. De ontvangst computer moet zo'n commando altijd zelf accepteren, en dat ze over het algemeen (gelukkig) niet.

Als je het wil baseren op de website zelf, is het onmogelijk ja. Maar goed, als je echt via je mobiel je computer uit wil zetten, is het wel een oplossing :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan