Computer het geld waard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

baloew

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Nieuwe vraag: computer van 1100 euro max. samenstellen

oude vraag
Hallo
Ik wilde een nieuwe computer kopen, het budget zit rond de 900 euro. Nu heb ik een computer gezien (wel boven het budget) toen ik in de Office Centre was van 1.070 euro (incl. btw):

Processor Intel Core i7 860
Harde schijf 1.5 TB
Werkgeheugen 6 GB
Optical drive DVD-Rewriter (+/- rw)
Videokaart NVIDIA GeForce GT230
Videogeheugen 1535 MB
TV-tuner Ja
Cardreader Ja, 15-in-1
56K Modem / LAN Nee / Ja
Wireless LAN Ja, 802.11 b/g/n
Speakers Nee
Toetsenbord / muis Ja / Ja
Interfaces 8x USB en Firewire
Besturingssysteem Windows 7 Home Premium 64-bit
Garantie 2 Jaar, pick-up & return

Daar vertelde ze me dat het een erg goede computer is, een van de beste processor heeft en de videokaart ook goed is. Ik heb verder niet zo veel verstand van al die details, al weet ik dat 6GB werkgeheugen wel erg veel is..

Dus, is er een betere computer te krijgen voor dit bedrag? Ook is samenstellen een optie, als het goedkoper kan met betere kwaliteit (al kan ik dit zelf niet, en moet het dus al in elkaar gezet zijn). Dus als iemand een betere dan dit kan samenstellen, graag :)

Nieuwe vraag:

Ik wil graag een computer laten samenstellen met deze informatie:

Budget - 1100 euro maximaal
Doel: Gamen (denk aan nieuwere zwaardere games op hogere kwaliteit, zoals MW2 etc.), internet, school etc.
Hoe belangrijk is stilte? Niet heel belangrijk. Al hoef ik geen straaljager in m'n kamer :rolleyes:
Assemblage: Ik heb er geen verstand van, het moet dus in elkaar gezet worden.
Opties: niet iets wat ik nu kan bedenken
Besturingssysteem Ik heb er geen, ik wil Windows 7
Andere software? Windows media center

Randapparatuur
Ik heb een nieuw beeldscherm nodig (zit bij de prijs boven aangegeven inclusief) van ong. 20 inch. Muis en toetsenbord koop ik wel zelf als ik ze niet nog thuis heb liggen.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Niet iets wat ik me nu kan bedenken

Alvast heel erg bedankt!

Laatst bewerkt:
V.w.b. het samenstellen : neus eens even wat rond op het forum, er zijn al zoveel systemen samengesteld dat je voor budgetten tussen de 400 en 1500 euro kant en klaar samengestelde systemen kunt vinden op de Helpmij.

De machinespecificaties die je plaatste zijn op zich niet verkeerd, maar op één onderdeeltje hebben de mensen je mogelijk toch ietwat té vrolijk voorgelicht. ( Klik )
Gelet op de processor in je systeem verwacht je toch een íets leukere videokaart.

Laatst bewerkt:
Bedankt gast0225. Die videokaart is dus niet genoeg om spellen als Mw2 op hoge kwaliteit te spelen?

Ik heb een tijd het forum doorgezocht naar iets wat ik zoek, maar ik heb niet echt hetgene gevonden wat ik wilde. Dit is wat ik zoek:

Budget - 1100 euro
Doel - Gamen (denk aan nieuwere zwaardere games op hogere kwaliteit, zoals MW2 etc.), internet, school etc.
Hoe belangrijk is stilte? Niet heel belangrijk. Al hoef ik geen straaljager in m'n kamer :rolleyes:
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen) - Ik heb er geen verstand van, het moet dus in elkaar gezet worden.
Opties: niet iets wat ik nu kan bedenken
Besturingssysteem - Heb je al een besturingssysteem? Zo ja welke dan? Ik heb er geen, ik wil Windows 7
Andere software? - Windows media center

Randapparatuur
Heb je zelf al onderdelen op het oog of in huis, vermeld die dan ook
Moet er bij het systeem ook nieuwe randapparatuur?
Ik heb een nieuw beeldscherm nodig (zit bij de prijs boven aangegeven inclusief) van ong. 20 inch. Muis en toetsenbord koop ik wel zelf als ik ze niet nog thuis heb liggen.

Heb je verder nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?
Niet iets wat ik me nu kan bedenken

Lees dit topic ook eens door.

Wat die game betreft. Ik zou dan de systeemeisen op moeten zoeken (maar dat kun je zelf ook) en vervolgens zorg je ervoor dat je systeem bóven de aanbevolen eisen zit, dan weet je dat het goed komt.

Lees dit topic ook eens door.

Wat die game betreft. Ik zou dan de systeemeisen op moeten zoeken (maar dat kun je zelf ook) en vervolgens zorg je ervoor dat je systeem bóven de aanbevolen eisen zit, dan weet je dat het goed komt.

Ik heb even opgezocht, je hebt de nVidea 6600GT nodig voor MW2. Degene die bij die computer zit is de GT230. Nu kan ik ze zelf niet vergelijken, maar dit is het resultaat:
http://www.gpureview.com/show_cards.php?card1=617&card2=190
Het blijkt dus dat hij dat best aankan, of niet?

Dan is het een weinig eisende game (ik ken de game niet) Als tot de aanbevolen eisen een 6600 GT behoort, dan ga je geen problemen ondervinden.
Ik blijf echter bij mijn mening dat de videokaart ietwat aan de magere kant is als je deze afzet tegen de rest van het systeem.

ik ben zelf enthousiast van m'n 4850 vapor x van sapphire; superstil, goede presentaties. en daarnaast komt ook nog dat je hem goed kan overklokken.
dus zou ik, al ik jou was, iig een sapphire vapor x nemen. gezien je budget zou ik dan kiezen voor een 4870 of 4890 kopen.
daarbij een msi moederbord (heb ik niet zo veel verstand van, maar deze heb ik ook en doet het goed)
daarin 4 redelijk'''goede ram's
en daarin een phenom II x4
behuizing :http://azerty.nl/8-1044-198981/hkc-6022nd-midtowermodel-a.html
voeding: http://azerty.nl/0-1073-68467/corsair-tx650w-voeding-int.html
assemblage: http://azerty.nl/8-255-7517/montage-volledig-systeem-1-jaar.html
windows 7: http://azerty.nl/0-1156-71278/microsoft-windows-server-2008-.html

(hdd dvd/cd speler kan je vanuit je ouwe pc overzetten)

ik hoop je te hebben geholpen

Dat gaat dus niet werken aangezien de processor AM2+ is en het moederbord AM3.

Dat de GT230 goed is, is echt niet waar (zoals gast0225 al zei). Je zegt dat je een game PC wilt, en daar is de videokaart het belangrijkste; in de setup van Office Centre is de videokaart veel, veel slechter dan de rest van alle componenten. Ook zit er 6 GB RAM in... de Intel i7 860 (en i5 750) werkt met dual channel, wat betekent dat je óf 2x2 GB RAM in je PC zet, óf 4x2 GB. Zo maak je gebruik van dual channel, wat sneller is. Aangezien 8 GB veel te overdreven is, en 4 GB zat is, gaat men dus vrijwel altijd voor 4 GB. Wat een onprofessionele verkopers zeg...

Even over die geheugen opstelling:

Er bestaat ook nog zoiets als triple channel hoor, dus b.v. 3 x 2gb op een daarvoor geschikt moederbord

Je zegt zelf eerst dit, en dat klopt dus niet....

Ook zit er 6 GB RAM in... de Intel i7 860 (en i5 750) werkt met dual channel, wat betekent dat je óf 2x2 GB RAM in je PC zet, óf 4x2 GB. Zo maak je gebruik van dual channel, wat sneller is. Aangezien 8 GB veel te overdreven is, en 4 GB zat is, gaat men dus vrijwel altijd voor 4 GB. Wat een onprofessionele verkopers zeg...

Je zegt zelf eerst dit, en dat klopt dus niet....

Ook zit er 6 GB RAM in... de Intel i7 860 (en i5 750) werkt met dual channel, wat betekent dat je óf 2x2 GB RAM in je PC zet, óf 4x2 GB. Zo maak je gebruik van dual channel, wat sneller is. Aangezien 8 GB veel te overdreven is, en 4 GB zat is, gaat men dus vrijwel altijd voor 4 GB. Wat een onprofessionele verkopers zeg...
Wat zeg je nou, dat de i7 860 triple channel ondersteunt? Nee...

jongens jongens
ik had een nieuwe vraag gesteld hè :o

De videokaart van de computer die ik liet zien is blijkbaar niet genoeg (bedankt gast0225). Ik zoek daarom een andere PC met budget 1100 euro inclusief scherm. Dus een computer van ong. 900 euro.

Dit mag een samengestelde, of een kant en klare uit de winkel zijn.:thumb:

Ik ga een nuance aanbrengen: je hebt goed en goed. Voor de kaart die in het systeem zit zouden misschien 1 miljoen Nederlanders een 'moord' plegen, maar een ander miljoen, dat veel aan gaming doet en ook nog eens de laatste games, trekt er zijn neus voor op.

Slecht en goed zijn bij videokaarten zéér relatieve begrippen.
Er is dus eigenlijk helemaal niets mis met de machine waar het allemaal om begon, alleen ik vind de kaart wat mager, maar wie ben ik...................

Ik ga een nuance aanbrengen: je hebt goed en goed. Voor de kaart die in het systeem zit zouden misschien 1 miljoen Nederlanders een 'moord' plegen, maar een ander miljoen, dat veel aan gaming doet en ook nog eens de laatste games, trekt er zijn neus voor op.

Slecht en goed zijn bij videokaarten zéér relatieve begrippen.
Er is dus eigenlijk helemaal niets mis met de machine waar het allemaal om begon, alleen ik vind de kaart wat mager, maar wie ben ik...................

Ja, dat had ik begrepen. Maar aangezien ik toch wel ga gamen met de computer, moet ik dus mijn neus ervoor optrekken :)

Niemand? Anders koop ik wel een computer in de winkel. Heb niet heel lang meer, ben bijna jarig :p

Check ff mijn topic (allround pc €1100)
Staat wel nice systeempje(nog niet 100% correct)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan