computer is doet niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank32

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Als ik het aanknopje indruk van mijn computer gebeurt er helemaal niets! Ik heb alle stekkers gecontroleerd en deze zitten allemaal goed. Ik heb zelfs een nieuwe voeding gekocht (350 W) de ventilator draait dan wel maar je hoort dan alleen maar om de paar seconden een piep, verder geen beeld. Mijn systeem is PIII, 500 mhz, w98SE en oude voeding is 100 W.

Wat is er aan de hand?

Verwijder het geheugenreepje eens, en steek het terug(vuile contactjes). Of vervang het door een andere.

Mvg Patrick

Koppel alle onderdelen los die je niet nodig hebt, cd-rom > geluidskaart enz
probeer een opstart met een kale pc, HDD > grafische kaart > geheugen
Als er twee geheugen reepjes inzitten verwijder hier dan ook een reepje van.

Als dit werkt kan je een voor een de componenten terug plaatsen.

groetjes speedtouch

Wat is het merk van je mobo? zodoende kunnen we meer zeggen aangaande de beeps.

Ik persoonlijk zou denken aan geheugen. maar wie ben ik om dit te bevestigen.

Ik heb een kale start zonder randapparatuur geprobeerd maar start nog niet op. Wel zie ik op het moederbord een batterij. Zou kunnen zijn dat deze leeg is? Waarvoor dient deze batterij trouwens?

De battery houdt je systeem tijd o.a bij. De mijne zit er al 4 jaar in, maak je daar maar geen zorgen over. Als het bios zelfs niet meer opstart en het niet aan je geheugenmodules ligt is je moederbord gewoon hartstikke dood.

De platte knoopcel batterij is de cmos van je mobo, als deze leeg is dan komt het mobo terug in de fabrieks instelling, tenzij je de pc altijd onder spanning staat, de datum en tijd is dan ook van slag, maar het heeft niets met het opstarten te maken als blijkt dat hij leeg is.

Je zegt dat je de fan wel hoort draaien, is dat ook de fan van de CPU of alleen van de voeding.

Geplaatst door Frank32
Ik heb een kale start zonder randapparatuur geprobeerd maar start nog niet op. Wel zie ik op het moederbord een batterij. Zou kunnen zijn dat deze leeg is? Waarvoor dient deze batterij trouwens?
.

Dat is een backupbatterij voor je bios. Maar dat heeft niets te maken met opstarten.

Branden/knipperen er lampjes? (dus die bij de aan/uit knop)
Hoor je de cd-rom of harde schijf geluid maken?
Draait de processor-fan?

Geheugen kan best kapot zijn, maar dan zou je wel normaal beeld moeten krijgen (met een foutmelding dat er geen geheugen geplaatst is of iets dergelijk; de bios zou gewoon bereikbaar moeten zijn dacht ik)
Althans... zo is dat toch?

Videokaart kan kapot zijn
Processor kan t begeven hebben
moederbord kan kapot zijn (deze zou t best eens kunnen zijn)

Je kan wel alles gaan vervangen, maar of dit zin heeft...

Geplaatst door marsmannetje
Branden/knipperen er lampjes? (dus die bij de aan/uit knop)
Hoor je de cd-rom of harde schijf geluid maken?
Draait de processor-fan?

Geheugen kan best kapot zijn, maar dan zou je wel normaal beeld moeten krijgen

Oh ja....

Mvg Patrick

inderdaad ! o ja. doet dit het of doet het nog, wel of niet, en als dat het wel doet of niet doet wat is dan de oplossing ? en werkt het dan wel of werkt het dan nietl? zo ja probeer dit eens en zo nee probeer dat eens en zo zijn we zo weer een week verder en zit iemand zich vreselijk uit de naad te werken terwijl er helemaal geen zicht is op een oplossing.

Of het, wat ik vermoede waar is, doet er niet toe, maar ik zie dit fenomeen op het hele forum de kop op steken: iedereen heeft hier verstand van computers. Ik wordt er ******ziek van :(

Geplaatst door Frederik
inderdaad ! o ja. doet dit het of doet het nog, wel of niet, en als dat het wel doet of niet doet wat is dan de oplossing ? en werkt het dan wel of werkt het dan nietl? zo ja probeer dit eens en zo nee probeer dat eens en zo zijn we zo weer een week verder en zit iemand zich vreselijk uit de naad te werken terwijl er helemaal geen zicht is op een oplossing.

Of het, wat ik vermoede waar is, doet er niet toe, maar ik zie dit fenomeen op het hele forum de kop op steken: iedereen heeft hier verstand van computers. Ik wordt er ******ziek van :(

Slaat dit op mij?

Mvg Patrick

Ik ben niet blij dat mijn vermoeden correct was, maar wel dat je nu het antwoord weet. :thumb:

Geplaatst door Frederik

Wat wil je dan?

Ik vind jouw tirade echt helemaal nergens op slaan.
Om over mezelf te spreken: ik probeer mensen te helpen, omdat andere mensen mij ook weer proberen te helpen.
Hoe kan je iemand helpen als niet weet en ziet wat er gebeurd? Juist... door te vragen wat er gebeurd.

Natuurlijk is een kapot moederbord zeer logisch, maar t kan ook iets eenvoudigs zijn.

Ik heb zelf (als ik dus een probleem heb) liever 20 tips die niet helpen, dan dat niemand met een idee komt.
Ik kan me niet voorstellen dat dit alleen voor mij zo geldt.

Overigens zie ik mezelf niet als iemand die verstand van computers heeft, maar wel als iemand die zelf vrij veel problemen al eens heeft mee gemaakt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan