Computer is sloom, zelfs na een clean install!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hcgamer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 apr 2008
Ik heb een aantal dagen geleden 2gb DDR2-800 besteld en nu in mijn computer zitten, nu kom ik dus op een totaal van 4gb dus dat was een reden voor een nieuwe instalatie van een x64 systeem. Ik heb gekozen voor Win xp pro x64 en ook geinstalleerd, nou vond ik de instalatie al heel lang duren en bleek alles heel sloom te gaan. Zelf na de hele instalatie was hij nog heel traag! Daarna heb ik alle x64 drivers geinstalleerd. Maar dit wilde niet veel helpen. Dus ik dacht miss kan mijn pc niet egt goed draaien op x64 dus dacht ik weer terug te gaan naar een x32 systeem. Maar ook nu duurde de installatie lang! En weer het zelfde probleem alles is veelste traag! Dus ik heb toen Win vista x32 geprobeerd en weer hetzelfde. Nou ben ik op internet gaan kijken en daar vond ik iets over ComboFix, Maar dat heeft ook niet geholpen.

Nu weet ik het niet meer wat ik moet doen, ik hoop dat iemand mij kan helpen. :rolleyes:

Mijn specs:
Cpu: Core2 Duo E6850 @ 3.0Ghz
Vga: Nvidia EN8800GTS 320mb
Mem: 4gb DDR2-800 Ocz heatsink (4x1gb)
Mobo: Asus P5N32-SLI Premium
En een 520watt voeding van Thermaltake

Alvast heel erg bedankt :thumb:

Goed gezien mrMusic
De FSB van de
E 6850 cpu is 1333 en het moedserbord ondersteunt maximaal een FSB tot 1066 en tot Pentium D, geen core2 dus.
Je zou denken dat deze combinatie niet eens opstart, maar goed draaien zal deze combinatie nooit.
Ander moederbord?

mvg leo

Het moederbord ondersteunt wel Core 2 Duo, met niet hoger dan de E6700, zie mijn link naar de Asus CPU support list voor dit mobo

oh s**t, voorbij gescrolled.
Stom van me:o
Vandaar ook dat het systeem wel draait.
Jammer genoeg blijft het FSB verhaal wel kloppen.

Nou hij heeft altijd heel goed gelopen tot dat ik een keer opnieuw installeerde (Dit was niet de eerste keer dat hij opnieuw geistalleerd zou worden), wat ik wel ervaren heb is dat mijn cpu altijd op 2,7 heeft gelopen ipv. 3.0

Moet ik miss bios updaten? Ik heb gelezen dat er dan weer nieuwe cpu supports bij zullen komen.

Bedankt voor de vele reacties :D

Ow en ik heb een hardeschijf van western digital 250gb (32mb)

Laatst bewerkt:
Met een bios update kom je helaas niet verder. De maximale FSB is hardware bepaald.
Heb je trouwens moederbord/chipset drivers geinstalleerd?

Laatst bewerkt:
Ja, zou het miss kunne da ik de fbs en vcore wat lager moet zetten of hoger?

Maakt niets uit, de processor wordt gewoon niet ondersteund door het moederbord! Ook hardwarematig niet!!

Maakt niets uit, de processor wordt gewoon niet ondersteund door het moederbord! Ook hardwarematig niet!!

Of het nu ook persé betekend dat de het helemaal niet gaat is toch een beetje de vraag.
Je hebt blijkbaar er al eeder mee gedraaid.
de processor is, althans voor zover ik weet, op de fsb na, technisch niet afwijkend van de processors die wel ondersteund worden (ook 65 nm)

Mogelijk dat je hem als een soort onderclockte processor kan gebruiken
De clocksnelheid is een vermeningsvuldigingsfactor van de FSB.
Ik kom dan eigenlijk op een 2,4 uit, maar blijkbaar draaide die op 2,7.
Mischien de FSB al verhoogd? Deze kun je n.l overclocken in Je BIOS.
Daar zal dit moederbord wel wat opties voor hebben.
Dat moet je echter niet te veel doen, omdat anders de andere apparaten in de pc te veel belast worden.
Een procent of 10 moet wel kunnen (ik ben dus zelf geen overclocker)

Overigens blijft het allemaal behelpen, want zoals mrMusic al duidelijk heeft gemaakt moederbord en processor zijn niet genmaakt voor elkaar.

mvg leo

Dan zal dat het wel zijn omdat ik hem zelf nar 2,7 heb gezet, k zal alles weer terug zetten in de hoop dat het dan werkt

Bedank

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan