Opgelost Nieuwsbrief

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Beste Helpmij mensen,
Om de vereniging wat meer bekendheid te geven door regelmatig wat nieuwberichten te sturen via Gmail ben ik gaan onderzoeken hoe we dat het beste kunnen doen.
Niet professioneel maar gewoon makkelijk omdat de vereniging ook uit oudere mensen bestaat.
Ik heb daarvoor in Word een tabel gemaakt met indelingen.
Deze tabel heb ik geknipt en in Gmail geplakt en zo kan ik een heel aardige nieuwsbrief creëren.
Maar nu zie ik andere nieuwsbrieven waar de paginakleur bijvoorbeeld grijs is en dan de brief zelf wit of een andere kleur.
Hoe kan ik nu een grijze paginakleur krijgen in Gmail?
Zijn er misschien ook gratis nieuwsbrief programma's en dan niet via een website?
Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Dank voor een eventuele reactie, corania17

Ik snap je aanpak met Gmail en knutselwerk (knippen en plakken) niet helemaal, want je kunt de complete nieuwsbrief prima in Word maken, en verzenden (met Afreuk Samenvoegen, en output via Mail). Ik ga er daarbij vanuit dat je de mailadressen in een Excel (of Word) tabel hebt staan waarmee je de mail kunt samenvoegen.

Hallo OctaFish, dank voor je reactie.
Mijn bedoeling is om een template te maken zodat de nieuwsbrief er altijd hetzelfde uitziet met alleen andere onderwerpen.
Ik heb je idee geprobeerd maar er verschijnt geen mail als ik mijn eigen emailadres gebruik.
Als ik samenvoegen en mail naar email gebruik, is de laptop wel even bezig maar er verschijnt geen email.
En ik was niet op zoek naar "Bestand Bijvoegen" maar het maken van een template.

En toch moet het werken, ik doe het zelf ook al jaren. Je kunt bij de samenvoeging overigens kiezen voor twee opties: de nieuwsbrief als bijlage, of als bodytekst. Ik zou toch kiezen voor bodytekst.
En je kunt natuurlijk prima eerst een sjabloon maken, en dat als basis gebruiken voor de nieuwsbrief. Niemand die je tegenhoudt :).

Dank jullie wel voor de reacties die ik nog eens zal uitproberen.
Voor nu zet ik de vraag op opgelost.

Met vriendelijke groet, corania17

Nieuwsbrieven sturen is natuurlijk hartstikke leuk, maar vanwege de grote hoeveelheid emails die je dan stuurt, is het bij veel providers ook een trigger voor spam. Omdat het eigenlijk om een ongewoon aantal gaat voor een particulier.

Providers doen er namelijk alles aan om hun netwerk te beschermen. Dus zie dit bericht als een heads-up, en dat ik even mee wil denken. Om hoeveel nieuwsbriefabonnees gaat het?

Tiental, honderden of duizenden?

Verder ben ik persoonlijk geen grote fan van Word, als het gaat om het maken van HTML sjablonen.

Beste Aar,

Bedankt voor uw reactie.
Er zijn ongeveer 400 leden bij de ouderenbond waarvan ik denk toch ongeveer 250 leden met een emailadres. Dit aantal zal wel gaan stijgen nemen we aan en daarom wordt er gedacht aan een nieuwsbrief in plaats van een A4 rondsturen. Maar ook voor snelle berichtgeving bij een annulering voor een actie.
HTML ken ik een beetje maar hoe kan ik dat dan weer in Gmail gebruiken?
Zoals ik het nu doe met een tabel maken in Word en gebruiken als template in Gmail lukt dat vrij aardig.

Met vriendelijke groet, corania17

Als je met grotere aantallen als honderd gaat mailen, dan is het misschien handig om je te richten op speciale bulk-mail verzenders, zoals MailChimp. Die zorgen ervoor dat alle e-mail netjes volgens alle standaarden aankomt, en dat je ook meteen aan de AVG/GDPR-regels houdt. Ook bieden ze al jouw abonnees de mogelijkheid om zich makkelijk uit te kunnen schrijven, en houden ze je op de hoogte voor emailadressen die niet meer actief zijn.

Het kost misschien wat, maar je bent dan gegarandeerd veilig gesteld van diverse problemen die je anders bij providers kan oplopen.

Een goedkoper alternatief is Sendy in combinatie met het Amazon SES mailcluster.

Andere diensten zijn: MailerLite, Brevo (Sendinblue), Omnisend, ActiveCampaign, GetResponse, Moosend, HubSpot, en Nederlandse opties zoals Laposta, MailCamp, en Spotler

Terug
Bovenaan Onderaan