Computer is zeer traag!

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouter54321

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Hallo,

Mijn computer is dus zeer traag.
Ik heb al een schijfopruiming, schijfdefragmentatie, scan naar virussen, ... gedaan.
Ik heb ook al met ccleaner het register opgeruimt en een andere virusscanner geïnstalleerd.
Het kan niet schelen aan de hoeveelheid ruimte die er is op de harde schijven want er is op elke schijf de helft van de capaciteit vrij.
Ik heb hem gekocht in het jaar 2003.

Besturingssysteem: Windows XP Home Edition
Geheugen: 512MB

Over het ram geheugen heb ik ook al gelezen in een computertijdschrift dat je tegenwoordig met 512MB aan ram geheugen niet veel kunt doen.

Ligt het nu aan de computerinstellingen of is deze pc gewoon verouderd?

Alvast bedankt!

hoi

512 mb is idd niet veel.voldoet wel aan de eisen maar ja.....
ook al gescand op malware e.d?

en ik weet niet hoelang het geleden is dat je eens je xp opnieuw geinstalleerd heb maar ook dat zal helpen cq nodig zijn

Hoi,

Om te beginnen is 512 mb aan geheugen weinig maar aan de andere kant als je er eerst geen last van had moet er wat anders aan de hand zijn.
Maar geheugen uitbreiding zou ik als eerste overwegen.

Modag

Laatst bewerkt:
SD ram kopen is erg duur.

DDR oude koper is minder duur.

DDR II wat ze nu nieuw verkopen past niet en is erg voordelig.

U kunt als je juiste type weet dit ook soms 2e hands extra vinden op marktplaats en bij prikken.

Verders nog een upgrade set met processor, maar vaak is dan de oude XP die problemen geeft.

Gewoon deze blijven gebruiken en 1 gb extra zou wonderen doen mits je moederbord deze hoeveelheden aan kan (zie boekje)
Als teveel liever 512 erbij voor zekerheid.

Verder een lijst met programma's die erop staan.
Want soms vertragen die erg veel.
Een bekend voorbeeld is Norton Anti Virus, groot en lomp en maakt PC traag, daarom gingen vele op de ook goed werkende Grisoft Free 8.5 over die nu ook NL heeft.

Dus vertel wat voor programma's er nog op staan en je zult vermoedelijk vele adviezen krijgen deze te vervangen als er betere en lichtere zijn.

Ik zit zelf nu ook op een laptop uit 1994 dus het kan wel snel en goed....
alleen geen XP maar Linux Xubuntu want zelfs Windows 95 was eigenlijk al te zwaar!

Er zit dus geen virus ofzo op.(Ik heb gescand met verschillende programma's.)
Als virusscanner heb ik McAfee vervangen door AVG Free Edition maar dit maakt geen verschil.
Ik heb dus één virusscanner erop staan.
Voor de rest staan er programma's op zoals Netbeans, Need For Speed Carbon, Euro Truck Simulator,... .
Maar er is op de C-schijf de helft van de capaciteit vrij.
Ik moet wel zeggen dat ik niet van plan ben te upgraden.
Dus als hij moet geupgread worden koop ik liever een nieuwe of haal ik de Nvidia Geforce en de bruikbare onderdelen eruit en laat ik er een samenstellen met de nog bruikbare onderdelen.

Al bedankt voor de snelle reacties. :D

momenteel voor een 15 -20 euro via marktplaats wat geheugen zien te bemachtigen.....

en een nieuwe windows instal wellicht.want die vraag heb je nog niet beantwoord

Hoi,

Die keus is aan jou . ik zou doen frankwannet opert zien dat je ergens wat geheugen kan kopen en xp opnieuw installeren.

Modag

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan