computer kan niet meer aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

okeeee

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2005
Mijn comp kan niet meer aan. Dit is alleen zo voor de systeemkast, de monitor doet het wel. Ik heb de voeding eruitgehaald en alles losgemaakt van alle cd-drivers en HD, en alleen met het moederboard verbonden en de stekker in het stopcontact gedaan, maar de comp kan nog steeds niet aan. Hoe komt dit en waar kan het allemaal aan liggen?

zit er geen schakelaartje achter de voeding misschien dat ie uitstaat? PAS OP NIET DIE RODE SWITCH ik bedoel het zwarte schakelaartje sommige voeding hebben dat
moederbord type?

Laatst bewerkt:
Achter de voeding? waar precies? Ik zie buiten het kastje met de ventilator alleen draden uit het kastje komen. Ik heb niets veranderd, ik heb de computer aangelaten en toen ik weer terugkwam was de comp uit en kon ik het niet meer aan doen.

Met geheugen wat kapot is, krijg je ook van dit soort grapjes, indien je meerdere latjes hebt, even met ééntje proberen op te starten, alles wat je niet nodig hebt, afkoppelen, kijken of hij dan wil.

Wat bedoel je met latjes? Met de voeding alleen op het moederbord aansluiten kon mijn computer ook niet opstarten.

ah hij bedoeld gewoon haal alle kaarten eruit de netwerkkaart geluidskaart enzo behalve de videokaart en de flatkabels loshalen kijken of ie het doet?

Ik heb de comp zonder cd-drive, hd opgestart, met de voeding alleen op het moederbord aangesloten, maar mijn computer kon ook niet opstarten. Ik heb een packard bell comp, ik weet niet of geluid en videokaart apart erbij zitten.

Hoi,

Als ik dit hier zo lees, dan denk ik dat de voeding wel eens kapot kan zijn.

Probeer eens aan een andere voeding te komen, en kijk dan eens of de PC weer aan kan gaan.

Als er andere onderdelen van de PC kapot zijn, dan gaat de PC meestal nog wel aan.

Ik heb de voeding getest door met een paperclip de hoofdaansluiting te verbinding en alleen stroom erop te zetten. De ventilator draait wel, maar soms wat langzamer, en soms met wat geluid... wat betekent dit?

als je alleen de voeding wilt testen sluit je er gewoon stroom via het stopcontact aan waarom met een paperclip ik denk dat de voeding nu kapot is door de paperclip gewoon naar de winkel ermee en zeggen dat voeding niet werkt krijg je misschien een ander dan niet weer met een paperclip rotzooien of je sluit gewoon aan een cd speler zonder flatkabel enzo dan gaat de lade ook open met de eject knop op een cd speler

Laatst bewerkt:
Ik heb een nieuwe voeding op het moederboard aangesloten en met stroom verbonden, maar de computer kan nog steeds niet aan. ik heb de cd-driver en hd er niet op aangesloten. Wat betekent dit?

Hoi,

Dan zou het ook nog aan het moederbord kunnen liggen.

Maar om nu gelijk een nieuw mobo te kopen is misschien wat voorbarig. Misschien weet iemand hier nog wel waar het aan kan liggen.

Lange Pier zei:
Met geheugen wat kapot is, krijg je ook van dit soort grapjes, indien je meerdere latjes hebt, even met ééntje proberen op te starten, alles wat je niet nodig hebt, afkoppelen, kijken of hij dan wil.

Had je dit al geprobeerd?, dus met 1 latje geheugen?indien je er meerdere hebt.
Bios reset, was dat al gebeurd?

ik weet niet precies wat je met latjes bedoelt. Wat is een bios reset?

okeeee zei:
ik weet niet precies wat je met latjes bedoelt. Wat is een bios reset?

Geheugen modules, dat begrijp je wel?

Het resetten van het moederbord doe je doormiddel van de clear jumper, staat wel in je manual, met de spanning van de PC, of doormiddel van het batterijtje eruit te halen en de kontaktpunten van die batterijhouder even te kortsluiten, uiteraard ook met de spanning eraf.

Ik weet ook niet wat een geheugen module is. Verder heb ik geen instructies gekregen, de computer is van packard bell en al geinstalleerd.

okeeee zei:
Ik weet ook niet wat een geheugen module is. Verder heb ik geen instructies gekregen, de computer is van packard bell en al geinstalleerd.

Dat zijn die lange platte dingen in je pc:o , met aan weerzijde een witte clip, die druk je naar beneden, dan komen ze los, wel goed kijken naar de inhammen in die modules als je ze terugzet, aandrukken tot ze klik zeggen.

Die biosreset kun je ook de batterij doen, zoals eerder aangeven.

Of haal er iemand bij die er verstand van heeft of breng hem naar een PC boer, je hebt je computerrijbwijs nog niet.:D

Het zou kunnen dat het moederboard vervangen moet worden, wat betekent dit precies? Ik heb van Packard bell cd's gekregen waarmee ik windows of alle instellingen weer opnieuw kan installeren, kan ik die cd's dan nog gebruiken?

Hoi,

Als het andere moederbord hetzelfde is als je huidige moederbord wel, anders werken de cd's om de drivers te installeren niet.

Als je een ander moederbord gaat gebruiken, dan zitten er altijd setup cd's bij.

De Windows cd kan je wel altijd gebruiken, deze is niet afhankelijk van de hardware die in je PC zit.

Maar windows kan ik alleen opnieuw installeren met de packard-bell cd's, kan dat nog met een nieuw moederboard? Stel dat ik een nieuw moederboard erin wil zetten, moet dat dan weer een packard-bell moederboard zijn, of kan elk gelijksoortige type moederboard zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan