Computer kapot, nieuwe videokaart nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MikeB106

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2009
Berichten
33
Heey,

Zaterdag ging mijn scherm opeens op zwart. Ik denk, misschien zit er een stekkertje los, maar nee dat was niet et geval. Mijn videokaart bleek kapot te zijn. Ben zelfs naar de plaatselijke computerwinkel geweest om hem te laten testen, en ja, hij heeft het begeven. Nu mijn vraag. Ik zoek een nieuwe videokaart, maar weet niet wat het beste is. Mijn specs:

Standaard pc: HP Pavilion Slimline Media Center s763

Processor: Intel Core Duo T2050 / 1.6 GHz
Ram: 2 Gb
Moederbord: Intel 945GT Express

Klinkt niet heel goed, maar ik kan MW2 gewoon draaien, zonder haperingen en ziet er best mooi uit:thumb:. Maar welke videokaart zouden jullie kiezen? Ik had een:
NVIDIA GeForce 7500 LE TurboCache voor 512MB.

Welke nieuwe videokaart past bij mijn pc? En wat is het slimste, aangezien ik ook vrij veel game. (bijv. MW2, zoals ik al eerder zei). Ik heb ook nog een probleem, ik heb beperkte ruimte in mijn pc, aangezien ik een mini pc heb.

Dit is mijn PC van boven.


Hier zie je de aansluiting, dit is de enige voor mijn videokaart, hier zie je ook hoe weinig ruimte ik heb tussen de slot en de rand.


Hier nog een keer de slot, hier kun je ook zien dat ik maar een kleine ruimte heb voor een DVI aansluiting bijv. Maar ik kan die van mijn oude ook los schroeven en op de nieuwe videokaart plaatsen.


Alvast bedankt voor de reacties.
Mike
 
ik zou kiezen voor de kaart die je vroeger ook had. Dan weet je zeker dat die werkt.
 
Die is helaas niet meer verkrijgbaar, iniedergeval zover ik heb gezocht;)
En ook zou ik liever voor een wat nieuwere video kaart gaan, zodat ik de laatste spellen net iets beter kan spelen.

Mike
 
Sorry, maar kan je dan niet verder helpen. Wat ik wel aan raad: Zorg dat de nieuwe video kaart je computer ondersteund en andersom.
 
Maakt niet uit hoor;). Maar daarom ben ik op dit forum, om te vragen wat de experts adviseren.

Mike
 
Hoi,

Bij deze staat een inbouw maat en is wat beter als die je had maar weet niet of hij past maar dat zou je kunnen meten.
En even kijken hoeveel watt je voeding is
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Er staat een inbouw maat van 17 cm dus dat lijkt mij vrij klein gezien de huidige types denk dat de asus langer is uit je link maar wederom als je meet weet je het je hebt toch weinig ruimte
Maar als de 4350 bij de plaatselijke pc boer erin past zou ik daar voor gaan maar let ook op het vermogen van de de voeding of hij de kaart wel aan kan
 
Laatst bewerkt:
Heey, de lengte van mijn huidige videokaart is 17 cm. Daar zou nog ongeveer 1 cm bij kunnen, dus 18cm. Vanaf de ingang van mijn videokaart (de slot) naar de buitekant is 2.5 cm. maar hij moet er natuurlijk wat van af zitten. dus dat wordt z'n 2 cm. mijn huidig VK + fan is 1.5 cm.

Mike
 
Hoi,

Volgens mij is hij dus even lang als die van mijn link dus als die bij je plaatselijke winkel ook zo groot is is je probleem deels opgelost want je moet nog even op het etiket van je voeding kijken hoeveel watt de voeding is anders gaat het niet werken
 
Okee, maar wat is nouw het slimste? Om een betere videokaart te kopen? Met bijv. 1 GB, of heeft dit weinig zin aangezien de andere componenten van mijn computer niet heel goed zijn?

Mike
 
Hoi,

Ik zou het bij de 4350 houden voldoet volgens mij meer als voldoende bij je systeem
 
wat je het beste kan doen is nooit meer zo'n computer kopen, als je ook gamed.
Maar goed: om deze te repareren maar voor een 4350 kiezen.
 

Beetje water in je oude pc (zonder stekker in stopcontact) doen wil wel eens helpen om een nieuwe te krijgen :eek:

Nee nee, heb ik niet gezegd... Dat is niet eerlijk.

http://tweakers.net/pricewatch/225228/club3d-hd-4550-512mb-gddr3.html#tab:prices
Deze zou misschien kunnen.
Deze heeft ook 2 losse low profile brackets. (waarvan je er dus 1 kan weglaten)

Alleen gaat het je ongetwijfeld erg lichte voeding wel wat zwaar belasten.
 
Laatst bewerkt:
Haha, ik heb bij een oude pc al een keer de Fan stekker doorgeknipt, maar dat was niet zo goed plan, hij viel alleen elke keer uit, maar bleef et doen:(, en me ouders waren nog net slim genoeg om te zien dat dat het geval was. Maarja als je bij google intypt": computer valt uit. krijg je meteen te zien dat et iets met de fan te maken heeft. Gellukig ben ik er goed vanaf gekomen, ze hadden neit door dat ik et draadje weg had gehaald. nu hangt er weeer een nieuwe in en doet ie et jammergenoeg weer:p. maar heeft me wel wat hartkloppingen bezorgd. haha. maar ik ga morge die andere halen bij de plaatselijke pc-boer;)
 
let even op dat die asus volgens mij een 2-slot low profile kaart is. Dus wel nakijken dat het 2 losse brackets zijn, zodat je er 1 kan weglaten.

Een Sapphire HD4550 heeft net als de Club32 uit mijn vorige post 2 losse brackets. Dat weet ik, omdat ik die kaart zelf heb (al gebruik ik em in een normale kast)
 
Heey, je bedoelt dat ik dan bijv. de vga aansluiting weg kan laten? Als ik 2 losse brackets heb? Ik ga het morgen vragen, bij de pc shop.

Mike
 
Maar hoeveel wat is die voeding nou?
Want anders kan het hele plan toch niet doorgaan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan