Computer --> Koelkast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barry_127

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Ik heb een vrij rare vraag:
zou je een P1 met 166 MHRz in een koelkast kunnen laten draaien??

Geplaatst door Barry_127
Ik heb een vrij rare vraag:
zou je een P1 met 166 MHRz in een koelkast kunnen laten draaien??

JA hoor, als je hem maar luchtdicht afsluit.. denk ik.

Met een handig programma erbij, komen de ijsblokjes misschien op commando uit je floppy-drive.:D

Groetjes,
Bennie

en als je maar genoeg ruimte vrij houd voor de
biertjes :p

Wil niemand weten waarom de topicstrarter dit wil? Ik eigenlijk wel. (Tenminste, als het een serieuze vraag was):p

ik zat met iemand te praten over mijn server hoe ik hem koud hou op vakantie en toen zei een van ons voor de gein koelkast. Maar we zijn ons gewoon af gaan vragen kan dat een PC in een koelkast

maar ik denk niet dat ik dat echt ga doen...

maar voor mensen die ook en server draaien en nog ergens een vak vrij hebben onder in de koelkast hier is de oplossing voor een goede koeling

Is dat wel nodig? Of ga je er mee naar hele warme landen? Ik heb geen idee hoe heet zo'n server wordt, maar een koelkast lijkt mij wat overdreven.

Hoe is die P1 nu gekoeld?

Ik neem aan dat je hem in de koelkast passief wil koelen. (anders zou je hem ook gewoon buiten de koelkast kunnen zetten)

Ik ben erg benieuwd of dat gaat lukken. De hoeveelheid warmte die een pc produceert moet je absoluut niet onderschatten.

En al zou het werken, het lijkt me niet echt handig. Denk ook eens aan de elektriciteitsrekening

Ga je straks meerdere servers Hosten in die koelkast
:D

Heb al jaren een zeer sterk overgeklokte Intel pentium in de vrieskist staan om te voorkomen dat hij te warm wordt.
Tevens is de slijtage minder van de processor bij lage temperaturen, dus eigenlijk raad ik jullie allemaal aan om de systeemkasten in de vrieskist te plaatsen.
De levensduur neemt met minimaal een drievoud toe.

Sigma

Laatst bewerkt:
Geplaatst door sigma

De levensduur neemt met minimaal een drievoud toe.
wat is het nut van dit geheel?

Ik bedoel, mijn 486 draait al sinds 1996 zonder problemen. Dat is zeven jaar. Wat is in hemelsnaam het nut van 28 jaar lang een 486 laten draaien? Absoluut onzin...

Bovendien kost het enorm veel stroom. Wat is de temp in je case? En die in de vriezer?

- 18 Celsisus, heb het een tijd geprobeerd op - 10 maar dat hed minder goede resultaten. Temperatuur in de case is ongeveer rond het vriespunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan