Computer leeg maken maar windows 7 en office 7 laten staan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Santino C

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2010
Hoi allen,

We hebben onze comp verkocht en willen deze schoon aanleveren maar willen windows 7 en office 7 laten staan.

Hoe kunnen we het beste alles eraf halen zonder dat we bovengenoemde verwijderen?

Graag jullie hulp?

Hoi,

Als je van windows en office 7 de cd-rom hebt zou ik alles opnieuw installeren dan weet je zeker dat hij helemaal schoon is.

Gewoon alle mappen verwijderen. En programma er af gooien.
Daarna zal ik de computer goed cleanen met CCleaner. Defragmenteren. En dan kun je hem erg netjes afleveren.

office hebben we de schijf en Windows 7 is voor geïnstalleerd.

Dus graag de optie leeg vegen met behoud van Windows 7 en office 7.

Eerst even: alles eraf halen en formatteren en dan win7 en office 7 (ik denk dat je office 2007 bedoelt) opnieuw installeren is verreweg het makkelijkst als je veel hebt geïnstalleerd.

Anders zou ik eerst al je documenten eraf halen, en dan via het configuratiescherm > programma's en onderdelen alles verwijderen (behalve office 2007).

En daarna, voor het risico dat de koper al jullie documenten terug haalt via recovery software, met Disk redactor je harddisk grondig wissen (athans, de lege schijfruimte).

hier staat hoe: http://computertotaal.nl/article/5349/permanent-wissen-met-disk-redactor.html

Ik hoop dat jullie een heel stuk verder heb geholpen :)

LOL toen ik dit bericht begon te schrijven waren er geen reactie en nou een heleboel :P

Laatst bewerkt:
Hoi,

Meestal staat er op een voor geïnstalleerde windows staat meestal wel en recovery partitie die kan je toch gebruiken.

Hoi Santino,

Wat je ook nog zou kunnen doen is de cd/dvd van Windows 7 aan iemand anders vragen (of op welke manier dan ook) en dan je eigen serial achterhalen d.m.v. bijvoorbeeld: Everest
Klik Hier
Ga in Everest naar:
Besturingssysteem -> Besturingssysteem -> en dan staat bij Product sleutel je serialkey.

En dan Windows opnieuw installeren, is zo gedaan.
Heb het vandaag zelf ook nog gedaan ging echt snel ook het leegmaken is 1 klik.
Daarna office installeren en klaar.

Hoop je hiermee wat geholpen te hebben :)

Grtz,
Hjalmar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan