computer leest geen DVD en CD-rom af

Status
Niet open voor verdere reacties.

job999

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2007
Mijn computer leest geen dvd en cd-roms meer af ( ik heb al verschillende dvd;s getest maar computer las het niet af).
Bij deze computer zie je geen icoontjes van de dvd of cd-rom.
Maar als ik een dvd van een al geinstalleerd programma er in doe zie ik wel een icoontje en leest de computer de dvd wel af.
Wie weet wat er fout is?

Een kleine registeraanpassing (binnen Windows XP !!!) zou ook wonderen kunnen doen:

Maak EERST een back-up van het register voordat je er veranderingen in aanbrengt, want een kleine misstap kan vervelende gevolgen hebben. Ga via Start naar Uitvoeren, typ 'regedit' en klik op OK. Ga vervolgens via Bestand naar Exporteren, kies bij Exportbereik (helemaal onderaan) voor Alles, geef een bestandsnaam op en klik op Opslaan. Bewaar de back-up van het register buiten je pc, bijvoorbeeld op een diskette.

Dan de aanpassing. Zoek de volgende sleutel op: 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}'. Selecteer de sleutel. Als je in het rechtervenster de waarden Upperfilters en Lowerfilters aantreft, selecteer ze dan en verwijder ze. Daarna kun je de registereditor sluiten en de computer herstarten.

Niet opgelost ? verwijder dan de spelers helemaal uit apparaatbeheer (voor zover je ze daar nog te zien kunt krijgen op de een of andere manier), herstart je computer en laat Windows XP de hardware opnieuw ontdekken. Zodra dat gebeurt, zal het besturingssysteem op zoek gaan naar de bijbehorende stuursoftware en kunnen je spelers alsnog worden ingelijfd.

nee, werkt allemaal niet.
Maar heel heel soms doet de dvd het wel.
En ik zie dat het lampje niet knippert.

Kabel er even afhalen en opnieuw monteren of een hele nieuwe monteren, de chipsetdrivers herinstalleren, of een nieuwe kopen zijn de overgebleven mogelijkheden.

Kabel er even afhalen en opnieuw monteren of een hele nieuwe monteren, de chipsetdrivers herinstalleren, of een nieuwe kopen zijn de overgebleven mogelijkheden.
:confused:
Ik heb er eigenlijk geen verstand van hoe ik die kabels opnieuw moet monteren.
wat zijn chipsetdriver en hoe kan ik die herinstalleren?

hier staan nog wat dingen die ik gemerkt heb:
-Als ik een dvd erin doe ratelt de computer en brand het lampje( lampje knippert niet).
-als ik DVD-rw-station open wordt er een map geopend waar niets instaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan