Computer loopt na een minuut of 2 vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcfreak

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2012
Dit is de 3de vraag over een computer,
Mijn computer loopt om de 2 minuten vast, ik kan niets meer doen.
Als ik hem weer opstart krijg ik soms een bericht dat Windows niet kan starten en soms probeert hij het gewoon.
Eigenlijk alles geprobeerd wat ik kon bedenken en volgens mij ga ik hem zo stuk slaan:confused:
Soms lukt het me om naar Google te gaan en soms komt hij niet bij het opstartscherm.
Gebruik win8 64 bit enterprise, nog niet de licentie ingevult, dat moet iemand voor mij doen.

Hardware:
Cooler Master HTK-002-U1 - Thermische pasta - wit
Zalman Z11 Plus - Midtowermodel - ATX - geen voeding ( ATX12V ) - zwart - USB/Audio
ASUS GTX660-DC2T-2GD5 - Grafische kaart - GF GTX 660 - 2 GB GDDR5 - PCI Express 3.0 x16 - 2 x DVI, HDMI, DisplayPort
Gigabyte GA-Z77X-D3H - Moederbord - ATX - LGA1155 Socket - Z77 - USB 3.0 - Gigabit Ethernet
Intel Core i7 3770K / 3.5 GHz - 4 cores - 8 threads - 8 MB cache - LGA1155 Socket - doos
TP-LINK TL-WN851ND 300Mbps Wireless N PCI Adapter - Netwerkadapter - PCI - 802.11b, 802.11g, 802.11n
Corsair Vengeance black 1600-8GB
Corsair CX600 AMX power supply 600 watt

enterprice dus ik neem aan een illegale versie
dan zou het zo maar daar aan kunnen liggen:D

Hoe loopt de pc vast? En heb je al eens gekeken naar de temperaturen?

EDIT: @ vanschagen: zolang hij geen sleutel invoert heeft hij een trail van 30-dagen, niets illegaals aan.

Hij is niet gedownload (voor zover ik weet) ik krijg hem van iemand (:D) en ik kan me niet voorstellen dat hij hem illegaal heeft gedownload.
Hij doet gewoon niets meer, ik heb geen flauw idee hoe ik de temperatuur kan meten?!?!
Ik ga over een uur weg en kan dan bijna niet reageren.

Laatst bewerkt:
temperaturen kun je bijvoorbeeld meten met speccy (gratis): klik

Je hebt overigens nog niet het belangrijkste symptoom omschreven: hoe loopt je pc vast? Blauw scherm? blijft het beeld hangen? valt de pc gewoon uit en krijg je een zwart scherm te zien?

Hoe kan ik in godennaam iets downloaden?
Ik probeer nu al een uur java de downloaden maar dat werkt niet helemaal

En nog iets: heb je de pc zelf gebouwd? is deze nieuw? ben je overgestapt van een ander besturingssysteem (windows 7?)?

Ik denk dat het beeld blijft hangen, muis en toetsenbord reageren niet meer
Hij is zelfgebouwd en nieuw, hij heeft het nooit goed gedaan (gister dus niet :))
Ik merk nu wel dat alleen windows8 vast loopt, de setup, 3D bios enzo lopen gewoon goed

Laatst bewerkt:
OK, en je hebt hem dus zelf in elkaar gestoken? Zo ja, dan zou ik eerst naar de temperaturen kijken, het lijkt mij het waarschijnlijkste dat je de koeler op je processor niet goed gemonteerd hebt.

In de bios staat dat de CPU temperatuur 39 graden is (in de bios dus)

OK, volgende stap is je geheugen testen met memtest86+: klik
Dit moet je eigenlijk minimaal 8 uur laten draaien om volledig zeker te zijn, maar doe voorlopig maar even minimaal 1 pass. Elke error is eentje teveel ;)

(je zal nu gewoon moeten uitsluiten wat het probleem is/kan zijn)

Ik kan niets downloaden....
Als ik de uitgang naar het beeldscherm gewoon op het moederboord plug (niet in de videokaart dus) heb ik geen beeld.
Dat klopt denkt ik niet...

Dat klopt wel: je hebt een losse videokaart, dus de onboard videokaart van je cpu zal dan uitgeschakeld worden ;)

En je kan prima iets op een andere pc downloaden he grapjas. Als je die mentaliteit vasthoud dat je niet kunt downloaden ben ik ook niet meer inventief en moet je maar hopen dat iemand wel het geduld kan opbrengen om je te helpen ;)

Maar wat heeft het voor een zin om het op een andere computer te downloaden?
Je scant dan toch het geheugen van die computer?

Ja, maar dat doe je buiten windows om. Succes met de memtest draaien. Als je dat gedaan hebt praten we wel weer verder en anders moet je hier maar in Rijswijk langskomen, dan zal ik de test wel voor je draaien.

Heb nu een snellere test gedaan, met andere woorden ram eruit en gewisseld met een andere, zonder resultaat.
Zoals ik zei moet ik zo weg dus heb geen tijd om die test te laten draaien en durf hem niet te draaien terwijl ik weg ben, ben 3 dagen weg...
Ga het proberen terwijl ik maandag weg ben dat is ongeveer 8 uur dus komt mooi uit.
Alvast bedankt voor je hulp

Geheugen uitwisselen kan 1 ding uitsluiten: dat je modules goed zijn. Echter kan ook het moederbord fouten met het geheugen veroorzaken en kunnen er ook fouten komen door geheugen verkeerd in te stellen ;)

welke geheugenmodules heb je? staan deze op de QVL van de fabrikant?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan