Computer loopt plotseling vast & foutmeldingen in mijn systeem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, dan ligt het niet aan de temperatuur of het stof.
Krijg je ook een blauw scherm als hij vastloopt?

Kijk eens bij apparaatbeheer of daar ergens uitroeptekens of vraagtekens staan.

Nee, ik krijg geen blauw scherm. Alles loopt gewoon vast.
Waar kan ik apparaatbeheer vinden?

In het configuratiescherm onder start vind je apparaatbeheer.:thumb:
Als het goed is.......... XP is nogal lang geleden voor mij.....:o

Haha :p
Ja, ik heb het gevonden! En ja, er staan vraagtekens. Bij:

1. Ethernet- controller:
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

2: multimedia controller:
(hetzelfde bericht)

3: onbekend apparaat
(hetzelfde bericht)

Wegens privé omstandigheden kan ik je even niet verder helpen, sorry

Download eens SIW en kijk bij devices etc. of je wat meer te weten kunt komen van je systeem.
Website: http://www.gtopala.com

Maar als het goed is, heb je een aplicatie- en drivercd bij je systeem waar je de drivers vanaf kunt installeren...

@ Petje11: Geen probleem :) Sterkte

@ dorado: ik heb het geïnstalleerd.. wat moet ik nu precies doen? print screen maken van de lijst die ik bij Devices te zien krijg?

Hallo,
ik heb een vriendin gesproken en volgens haar is een nieuwe moederbord installeren een optie om het probleem op te lossen. Zou iemand misschien kunnen bevestigen of dat ook zo is?

Bedankt

Als je moederbord defect is dan is dat een hele goede optie.
Aangezien er nog niet bevestigd is dat dat de oorzaak van het probleem is kan het zijn dat je nog steeds hetzelfde probleem houdt.

Aangezien je in je apparaatbeheer nog steeds uitroeptekens hebt staan geeft dat aan dat nog niet alle drivers (correct) zijn geinstalleerd.
dat zal eerst gedaan moeten worden.

Groeten Marcel

Ah.. hmm.. zeer irritant is dit.

Ehm, er staan vraagtekens, geen uitroeptekens.

Ik word er gewoon depressief van :(

De vraagtekens geven toch aan dat er met de installatie van de verschillende onderdelen iets niet goed is gegaan.
Heb je al eens voorzichtig alle stekkers in je pc los gemaakt en weer vast gemaakt.
Misschien zit er ergens 1 die slecht contact maakt.

groeten Marcel

hoi!

Sorry voor een late reactie. Ik heb vandaag maar mijn pc door een computer monteur laten controleren en hij heeft de ontbrekende dingen geïnstalleerd voor mij. Hopelijk is alles ok nu.
Ik sluit deze topic! :)

Hm, het was te goed om waar te zijn :confused: Alweer een vastloper. Ik word er gek van! :evil:
Dus als ik het goed begrijp lost het de probleem niet op als ik mijn moederbord laat vervangen?

Het zou kunnen, maar het zou zonde zijn als je een nieuw moederbord koopt en achteraf blijkt het een softwearematig probleem te zijn of een probleem met een ander stukje hardware.
Ik weet het even niet meer nu. :(

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
hmm :(
Dan is de enige oplossing een nieuwe computer kopen. Dat wordt sparen dus.. :confused:

Gisteren om de kwartier 3x in totaal vastgelopen :(
wat is er toch mis met dit ******* ding! Helpt het misschien om mijn computer nog een keer te defragmenteren?

Het is voor mij ook een raadsel.
Defragmenteren zal niet helpen tegen dit soort problemen.
Je kan hem wegbrengen en na laten kijken door een expert. (als de pc niet te oud is, anders is het de moeite niet)

Groeten Marcel

:(
Njah, de eerste keer dat ik mijn pc defragmenteerde en opnieuw installeerde was alles in orde en liep die nooit plotseling vast. Maar toen werd dat gedaan door iemand die verstand van computers had. De laatste keer had diegene het ook voor mij gedefragmenteerd, maar niet opnieuw geïnstalleerd (ik had het zelf gedaan). Waarschijnlijk ligt het er aan dat ik mijn pc niet goed heb geïnstalleerd?
Ik laat het dinsdag opnieuw defragmenteren en installeren. Hopelijk loopt het niet meer vast... :confused:
Mijn pc heb ik al sinds 2006.. dus wel zo´n 5 jaartjes nu. Kan je dat beschouwen als oud?

5 jaar is redelijk oud vind ik.
Als je iemand kent die het voor een vriendenprijsje wil doen is het wel waard denk ik maar als je hem wegbrengt naar een (witte) computerreparateur gaat het aardig oplopen.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan