computer loopt regelmatig vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
fanspeed.jpg

ik heb speedfan gedownload om te kijken naar de voeding, ik kan er niet veel uit maken behalve dat er een ven aanstaat.
 
Met SpeedFan kun je zelf instellen wanneer je een melding krijgt. Komt m.i. niet betrouwbaar over, daarom wil ik een ander programma voorstellen om te gebruiken:

Download
56c58586553a6-f0554a4c1ed314ba-16x16.png
Open Hardware Monitor naar bijvoorbeeld het bureaublad..
  • Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "openhardwaremonitor-v0.7.1-beta.zip" uit.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op OpenHardwareMonitor.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren.
  • Klik bovenin het menu op File > Save Report en sla deze op bijvoorbeeld het bureaublad op.
  • Voeg dit rapport als bijlage toe aan het volgende bericht.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage OpenHardwareMonitor.Report.txt

ook heb ik de VRAM test gedaan, daar kwamen geen errors uit.

Ik wil er ook bij zeggen dat ik geen freezes meer heb gehad sinds ik wat vinkjes heb uit geklikt op autorun volgens dorado, dus dat is 2 dagen zonder freezes, wat eerst dagelijks was.
 
Gaat beter toch?

Probeer eens Ultimate Windows Tweaker 4 for Windows 10 .

  • Klik op het tabblad System Performance
  • Schuif de schakelaars naar links om gedurende de afsluiting alles te beëindigen
  • Vink:
    • Auto-end non responding applications
    • Restart shell automatically
    • Forcibly Unload DLLs from Memory
    aan.
  • Herstart
 
ik wil jullie graag bedanken voor jullie hulp, het probleem lijkt opgelost te zijn, nu al tijdje geen crashes meer gehad. ik heb ook die Windows tweaker geprobeerd maar dat leekt geen verbetering, sterker nog, het zorgde ervoor dat ik geen ''alt-tab'' kon gebruiken en ook het minimaliseren van tabbladen ging moeizaam, dus dat heb ik terug gedraaid naar de default state.

nogmaals erg bedankt voor jullie hulp!
 
hallo, daar ben ik weer.

een dag nadat ik zei dat het opgelost leek te zijn, was het weer terug, mijn pc freezed en de dagen daarna bleef die dat ook weer doen, ik heb nu Windows opnieuw geïnstalleerd en daarbij ALLES laten verwijderen. dit heeft jammer genoeg ook niet geholpen.

het enige wat ik nog niet heb geprobeerd wat hier staat is mijn videokaart omwisselen, ik heb wel een ingebouwde videokaart(interl(R) HD graphics 4000) die ik ingeschakeld kan houden en me nvidia uitschakelen of moet ik die uit mijn pc halen?

zijn er nog andere dingen die ik kan doen?
 
De kaart moet er voor het uitsluiten van mogelijkheden uit en de driver verwijderen.
 
Het probleem komt nog steeds voor, heb ook een memtest gedaan waar geen fout uit kwam en mijn videokaart vervangen. Ook heb ik, omdat de cpu blijkbaar tegen de 100 graden aanliep bij zwaardere processen, gekeken naar de thermal paste, die heb ik vervangen en is nu weer rond de 40-50 graden dus aan overheating ligt het ook niet.

heb denk ik nu het meeste uitgesloten maar weet niet waar het nu aan kan liggen, was van plan mijn pc na te laten kijken komende week, maar vroeg me af of er nog dingen zijn die ik kan doen.
 
Een andere harde schijf proberen en daar dan een eerdere Windows versie op zetten.

Is de netwerkkaart al uit de computer gehaald of een netwerkkaart geprobeerd met de on-board uitgeschakeld?

Voor diagnose plaatsen ze bij de reparateur eerst een PCI kaart met lampjes die bij het opstarten met een code zouden kunnen aangeven wat het probleem is. Zo een kaart kan via ebay.com worden gekocht voor maar een paar Euro's. Bestellingen uit China zijn gemiddeld drie weken onderweg en heffing vrij tot Euro 21 per jaar (geschatte waarde inclusief verpakking en verzendkosten). https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=pci+diagnostic+card&_sop=15

Je kan dan meteen ook een voeding tester stekker bestellen. https://www.ebay.com/sch/i.html?_od....H0.Xpsu+tester.TRS0&_nkw=psu+tester&_sacat=0

Deze dingen doen zij bij reparaties eerst en kunnen jou dus kosten besparen.
 
Ik heb ook al test gedaan met harde schrijf, kwam niks uit maar heb het niet met een anderen harde schijf geprobeerd, heb er ook geen extra liggen om dat te doen.

De netwerkkaart uit de computer halen heb ik nog niet geprobeerd, heb er ook geen verstand van hoe dat dan zit, zou ik ff moeten opzoeken of het kan uitgelegd worden.
 
Op deze video zie je het, slecht, uitgelegd maar wel wat er wordt bedoeld. https://www.youtube.com/watch?v=L2Hrv5d01w4

Als mijn computer het niet doet dan is haast altijd het netwerk kaartje stuk gegaan. Bouw de kaarten dus wel uit om hier achter te kunnen komen. Wanneer de aansluiting voor netwerk op de computer zelf zit en niet in een slot, dan kan je dit apparaat uitschakelen, in de video zie je dat onderaan staan bij Apparaatbeheer in minuut 6:06. Verder kan je een dergelijke on-board LAN waarschijnlijk uitschakelen in de BIOS.

Via www.advertentiezoeker.nl heb ik al meerdere malen harde schijven gekocht. Zet de radioknop daar op "datum" en vul de postcode in, zodat je een lijst van zoekresultaten in jouw omgeving ziet. Een schijf die precies even groot is als die je gebruikt kan benut worden voor backup door de schijf die je gebruikt te klonen en dan de schijven om te wisselen. Vaak moet de Windows installatieschijf dan eerst eenmalig worden ingevoerd om te kunnen opstarten maar er is geen registratie nodig voor een kloon. Bij zo een backup van het systeem zullen de schijven langer meegaan. Een kleinere schijf dan zeg 500Mb zal trouwens niet veel kosten en een netwerk kaartje nieuw vanaf Euro 6 ongeveer. Het is niet zeker dat het aan een kaart of apparaat ligt maar uitbouwen en uitschakelen om oorzaken uit te sluiten is nu het belangrijkste om dure reparatiekosten te voorkomen. Het geluid en het geluid stuurprogramma of WiFi adapters precies net zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan