Computer loopt sporadisch vast na het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ferruccio

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2013
Dag allemaal!

Mijn computer start gewoon op, maar soms al tijdens het opstarten, soms na tien minuten en soms pas na een half uur loopt mijn PC volledig vast. Het enige wat ik dan nog kan doen is de hoofdschakelaar omzetten en hem opnieuw opstarten. Soms, zoals nu, doet hij het gewoon en is er niks aan de hand.. Het verschilt per keer hoe hij vastloopt, soms krijg ik strepen in beeld, soms loopt alles vast en brandt het lampje van mijn muis niet meer, dat soort dingen.

Weet iemand wat dit is en wat ik eraan kan doen? Ben momenteel bezig met mijn scriptie en dit is heul irritant haha!

Alvast bedankt,

Ferruccio

Controleer het geheugen. Dat kan met bijvoorbeeld memtest86+ (toch zeker minimaal 2 passes laten lopen, liefst minimaal 8 uur lang laten lopen)

Kijk ook eens naar je temperaturen en vertel ons je resultaten. Temperaturen kan je bijvoorbeeld uitlezen met speccy.

Bedankt voor jullie reacties!
Net whocrashedanalyse uitgevoerd, 5 bugs met betrekking tot het volgende gevonden:

This indicates that a process or thread crucial to system operation has unexpectedly exited or been terminated.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem. This problem might be caused by a thermal issue.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: avgidsshimx.sys (IDS Application Activity Monitor Loader Driver., AVG Technologies CZ, s.r.o. ).
Google query: AVG Technologies CZ, s.r.o. CRITICAL_OBJECT_TERMINATION

AVG is naar mijn idee mijn antivirus? Of is het ook een videokaart, echt geen idee.. als ik het google kom ik op weinig zinnigs uit. Zal nu jouw tips proberen en de resultaten posten k1pje!

Controleer het geheugen. Dat kan met bijvoorbeeld memtest86+ (toch zeker minimaal 2 passes laten lopen, liefst minimaal 8 uur lang laten lopen)

Kijk ook eens naar je temperaturen en vertel ons je resultaten. Temperaturen kan je bijvoorbeeld uitlezen met speccy.

Speccy geeft aan dat mn moederbord 30 graden is.

RAM:
Fysiek geheugen
Geheugengebruik 64 %
Fysiek totaal 1,99 GB
Fysiek beschikbaar 730 MB
Virtueel totaal 4,21 GB
Virtueel beschikbaar 2,58 GB

Harde schijf C & D:
artitie 1
Partitie ID Disk #0, Partition #1
Schijfletter C:
Bestandssysteem NTFS
Volume serienummer F407F121
Grootte 216 GB
Gebruikte ruimte 76 GB (35%)
Vrije ruimte 141 GB (65%)
Partitie 2
Partitie ID Disk #0, Partition #2
Schijfletter D:
Bestandssysteem NTFS
Volume serienummer DC0FC1E6
Grootte 107 GB
Gebruikte ruimte 77 GB (72%)
Vrije ruimte 30,7 GB (28%)

Kunnen jullie hier iets mee?

Groetjesss

Het is de free edition 2012, heb hem direct maar geupdate, weet niet wanneer dat voor het laatst was. Maar aangezien er een update van 18kb was, zou dat nog redelijk recent zijn denk ik. Even afwachten of hij het zo blijft doen, zo niet, dan download ik inderdaad maar Avast! Bedankt!

Dus het probleem lag bij AVG? Zo ja, dan is het ook fijn als je dat even laat weten. Dan kunnen mensen met een vergelijkbaar probleem ook jouw oplossing proberen wanneer ze dit topic tegen komen.

Nog een andere tip, misschien dat anderen er wat aan hebben:
We hebben een 64bit laptop en daar staat W7 64bit op. Ook hier loopt de laptop onregelmatig vast.
Nu hebik er W7 32bit op gezet ennu heb ik nergens meer last van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan