Computer loopt steeds vast :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

roosjuh

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Berichten
11
Ik weet niet precies waar het aan ligt aan vista een virus of wat anders...
maar de computer loopt steeds vast.

Deze computer heb ik sinds December. In het begin ging alles goed hij starte goed en snel op en verder rest deed die gewoon alles snel..
Maar sinds een paar weken doet de computer het wat langzamer en soms loopt die ook vast heel raar want hij loopt ook vast als je gewoon aan het internetten bent een spelletje aan het spelen bent of gewoon op word werken.
als die vast loopt kan je je muis gewoon bewegen maar nergens meer op klikken en ctrl alt delete doet het ook niet dus dan ben je genoodzaakt de computer uit te schakelen.

Ik hoop dat iemand hier weet waar het aan ligt en mij kan helpen het probleem op te lossen. :)


Medion
Windows vista home premium
2046 MB geheugen
Intel Core duo 2.66 GHz
classificatie: 5,0
 
Misschien zijn de temperaturen in de computer te hoog? Die kun je bekijken met Everest Home Edition.
 
Hoi,

Heb je al een virusscan spyware scan etc. gedaan
En de temperatuur kan je beter in de bios bekijken.

Modag
 
Ik heb gescant op virussen enz.. hij had wel 1 virus maar die is verwijdert..

en waar vind ik de bios dan??
 
Hoi,

Meestal moet je del indrukken tijdens het opstarten en dan kom je in de bios.

Modag
 
Dat heb ik geprobeert maar dan kom ik bij veilige modus en normaal opstarten enz..
 
Oke het lukte :p

maar ik snap dan eerlijk gezegt niet waar ik moet kijken voor de temperatuur:eek:
 
Dat zijn mooie temperaturen dus daar ligt het i.i.g. niet aan.
 
Zijn dat de temperaturen direct na het vastlopen en opnieuw opstarten? In dat geval moet er nog 5 °C bijgeteld worden.
Kortom, heb je dit op het moment van de problemen gemeten.
Je kunt ook je temperaturen in de gaten houden met Speedfan; wellicht dat dit meer zegt op het moment van crashen.
Overigens, als het een nieuwe machine is dan kan je natuurlijk ook terug naar de leverancier. Na twee maanden moet dan ding nog gewoon werken!

Ron
 
IK heb dus de speedfan aan gehad.. maar hij liep vast bij 29 graden terwijl hij eerder al een keer 34 graden had bereikt dus ik denk niet dat het aan de temperatuur ligt..

dus wie kan me verder helpen en vertellen waar het dan wel aan ligt :cool:
 
Ik zou hiermee terug naar de leverancier gaan als die computer nog geen 2 maanden oud is.

Ron
 
Ik heb eigenlijk geen zin om weer terug te gaan maar wil het eerst zelf op proberen te lossen dan kan ik altijd nog terug gaan..

Ik heb weer nieuwe informatie gevonden over de computer:

Systeeminformatie.jpg

Prestaties.jpg

Betrouwbaarheidscontrole.jpg

bij deze afbeelding zijn de onderste kruisjes waneer de computer vast loopt en dus niet juist wordt afgesloten zoals je zit is dat vanaf 18-1 bijna elke dag..

misschien weten jullie meer over het probleem als jullie deze afbeeldingen bekijken..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan