computer loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimjai

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2009
Berichten
269
ik kom terug van vakantie, start weer eens een game op, en beging te spelen. maar na een half uur loopt de hele computer vast, en reageert nergens meer op. ik dacht toen: geen probleem, het is empire total war, dus dat soort dingen gebeuren wel eens, dus ik druk op de reset knop van de computer, en het beeld word zwart, maar de computer start niet op.
dus ik druk op de powerknop van de computer, computer gaat uit, druk weer op de powerknop, computer start netjes op, zoals hij altijd doet. ik beging weer te spelen, en weer na een tijdje spelen blijft het hangen. na dit een paar keer geherhaald te hebben, start ik eens een ander spel op, met het idee van: er zal wel weer een patch voor empire zijn uitgekomen.
maar bij het andere spel loopt het ook op dezelfde manier vast: beeld bevriest, en uit de speakers komt de ene keer een constant gezoem, en de andere keer klinkt het of er een cd`tje blijft hangen.

nu mijn vraag: hoe los ik dit op

Edit: de hardware die ik gebruik:

grafische kaart: sapphire radeon 4870 1GB stock speeds

CPU: core2duo E8400

moederbord: MSI P43 NEO-f

voeding: 450 watt AOPEN
 
Laatst bewerkt:
probeer een keer een virusscaner, en defragmenteer een keertje.
grtzzzzz,
coen
 
probeer een keer een virusscaner, en defragmenteer een keertje.
grtzzzzz,
coen

virusscanner heb ik 2 dagen terug al gedraaid, defragmenteren doe ik standaard elke maand een keer, dus dat lijkt me niet echt nodig
 
staat daarmee dan de temperatuur in de linker/rechter bovenhoek onder het spelen?? ok dat ga ik dan proberen.
 
realtemp geeft aan hoeveel het nu is en hoeveel tot het maximaal kan van jou processor! veels te handig als je het mij vraagt :p vergelijk de waarde van onder het gamen met die en dan weet je of het een temperatuurprobleem is
 
heb het bij pc wizzard en catalyst gehouden, GPU blijft onder de 75 en CPU onder de 50.

is er hier trouwens weet hoeveel fans er op dit moederbord kunnen (inclusief CPU fan) ik wil namelijk graag een 2de case fan erbij kopen ivm mijn problemen van vandaag. maar ik weet niet waar ik die informatie kan vinden.
 
heb het bij pc wizzard en catalyst gehouden, GPU blijft onder de 75 en CPU onder de 50.

is er hier trouwens weet hoeveel fans er op dit moederbord kunnen (inclusief CPU fan) ik wil namelijk graag een 2de case fan erbij kopen ivm mijn problemen van vandaag. maar ik weet niet waar ik die informatie kan vinden.

een 2de casefan is NIET nodig die temperaturen zijn niet zo hoog dat hij uitslaat

ik heb geen idee ik kan het nergens vinden maar je kan er altijd een paar usb fans van maken indien je ze niet kan aansluiten als ze er eenmaal inhangen je maakt gewoon een usb fan (guides kan je zo vinden) voor de verse lucht erin en 1 eruit en dan doe je de rode 2 draadjes in een kroonsteentje aan de linkerkant en de zwarte 2 aan de rechter en dan de rode van de usb kabel aan de overkant van de rode 2 ;) en de zwarte ook, sluit ze aan en je hebt tog fans of je nou aansluitingen hebt of niet!

PS: een fan draait normaal op 12V een usb is 5V dus hij gaat dan ongeveer op de helft werken
 
ok, ik zal nog even kijken naar de aansluitingen. in ieder geval werkt het nu allemaal goed, het kwam gewoon door het warme weer nu is het kouder, dus werkt het goed. net 2 uur gegamed zonder problemen.

ik denk dus dat een 2 fan nodig is zodat de pc het bij warm weer ook blijft doen, of niet??
 
ok, ik zal nog even kijken naar de aansluitingen. in ieder geval werkt het nu allemaal goed, het kwam gewoon door het warme weer nu is het kouder, dus werkt het goed. net 2 uur gegamed zonder problemen.

ik denk dus dat een 2 fan nodig is zodat de pc het bij warm weer ook blijft doen, of niet??

ja als het toch een warmte probleem is wel. bij warm weer gaat de meeste hardware kapot,
ik heb zelf quad core met 50 graden per core en gpu 60 graden alles stock :p maar mijn tjMAX is ook 100 ;) dus ik kan nog even

je kan ook molex fans halen, die lopen niet op een 3 pin connecter maar op een molex stekker op je voeding, deze doen het ook goed als je geen 3pins meer hebt zou ik voor molex gaan ;) (heb je mischien converter nodig)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan