Computer loopt steeds vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

HuzenE

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2009
Hallo allemaal

Zoals verwacht :confused: ben ik hier weer met eigenlijk de zelfde vraag.

Mijn pc loopt steeds vast en ik kan er niet achter komen waar het probleem ligt, we hebben al van alles geprobeerd maar tot nu toe heeft niets geholpen.
zal even vertellen wat het probleem is voor de gene die mijn vorige vragen niet gelezen hebben.

Ik heb dus een pc via het internet gekocht ( goedkoop is duurkoop )
Nu is mijn pc een half jaar oud en heb telkens het zelfde probleem hij loopt compleet vast,
hij reageerd dan helemaal nergens meer op ( ctrl alt del ) haalt dan ook niets meer uit.
Het enige wat ik dan nog kan doen is de resetknop indrukken.
Als ik dat gedaan heb en de pc gaat weer opstarten heeft hij al moeite met het opstarten van Windows het teken van windows lijkt dan al vast te lopen maar het kan dan wel 10 min duren voordat hij klaar is met opstarten.
Als ik dan weer bezig ga met mijn pc loopt hij al om de kleinste dingen vast, dus hij kan dan al vast lopen als ik windows verkenner wil openen.

Nu zei ik al dat we van alles geprobeerd hadden en niets hielp, ik zal vertellen wat.

Eerst heb ik een andere grafische kaart in mijn pc gezet, want dacht mischien is de onboard garfische kaart te ligt en loopt hij daarom vast ( met spelen van games )

Het leek toen 1,5 week goed te gaan , en het probleem was weer terug

Toen heb ik een orginele win7 gekocht ( had er een beta versie van draaien )

Leek ook weer 1,5 week goed te gaan en toen kwam het zelfde probleem weer.

Naar een computerzaak gebracht en daar hebben ze alles getest en konden geen fouten vinden, ze hebben daar een beetje contactspray op de poorten gespoten en verder niets.

Probleem leek weer te zijn opgelost voor 1,5 week en toen was het weer terug

Toen een nieuwe zwaardere voeding geplaats ( mischien een stroom probleem )

Leek weer 1,5 week te zijn opgelost maar het probleem kwam weer.

Toen mijn pc naar een nog betere computerzaak gebracht ( Azerty ) en daar hebben ze hem helemaal getest en konden ze het eigenlijk ook niet vinden ( zelfs een ander moederbord geprobeerd ) alleen het probleem was niet opgelost.
Die advieseerden mij om win opnieuw te installeren ( clean instal ) dus dat heb ik gedaan complete harde schijf geformateerd en opnieuw win7 erop gezet, daarbij heb ik ook mijn games er weer op gezet BF2 en BFBC2 beide orgineel en de programma's van mij Printer en digitale camera en een aantal ander programma's

Hij heeft nu weer 1,5 week perfect gedraait zonder probleem maar nu is ineens het probleem weer terug.

Azerty gemaild dat het probleem terug was en die adviseerden om systeemherstel te doen naar een datum toen het nog wel goed was.
Dat heb ik gedaan maar daarmee is het probleem dus niet opgelost want hij loopt nog steeds vast.

Heeft iemand hier nog een idee wat het zou kunnen zijn of waar het aan kan liggen ??? ik zou het echt niet meer weten !!

Als jullie nog meer info moeten of willen hebbenn dan hoor ik het graag van jullie en dan zal ik dat zo snel mogelijk plaatsen

Mvg Erik

Laatst bewerkt:
nou ik heb mij geheugen er 1 voor 1 uit gehaald om te kijken of dat iets uitmaakte en dat deed het dus niet !
Nu kunnen ze beide niet goed zijn of het ligt er niet aan !
Ga er eigenlijk ook van uit dat ze zulke dingen wel testen als ik hem naar een computerzaak breng of niet ??

nou ik heb mij geheugen er 1 voor 1 uit gehaald om te kijken of dat iets uitmaakte en dat deed het dus niet !
Nu kunnen ze beide niet goed zijn of het ligt er niet aan !
Ga er eigenlijk ook van uit dat ze zulke dingen wel testen als ik hem naar een computerzaak breng of niet ??

Dat weet je nooit. Hebben ze niet een brief meegegeven waarop staat wat ze allemaal gedaan hebben? Anders gewoon die memtest even draaien, je weet maar nooit.

heb je al een nieuwe hardeschijf geprobeert want bij mij lijkt het sterk dat die kapot is als ik dit allemaal hoor

ja ik heb er toen well een factuur bij gekregen en daar stond niet specifiek op dat het gecontroleerd was maar dat hebben ze mij wel gezegd.

verder hebben ze de harde schijf meerdere malen gecontroleerd en daar konden ze ook niet bij vinden.

Verder heb ik vandaag veel mail contact gehad met Azerty en daar hebben we samen besloten dat het beter was dat zij hem nog maar een x gingen na kijken, ik heb ze ook mijn eigen win7 gegeven om die weer op mijn pc te zetten.
Ik heb hem dus weg gebracht en bij Azerty gaan ze weer een clean install doen en ook al mijn drivers enzo updaten. En vanaf daar gaan we dan weer verder kijken maar we moeten eerst wel weten dat de basis goed is en daar gaan ze nu bij Azerty voor zorgen.

dus mensen eerst weer heel erg bedankt voor het helpen en ik zou wel ff laten weten wat er allemaal uit is gekomen, en wat ze gaan doen en gedaan hebben!!!

Mvg Erik

Goeie middag

Vandaag een mail gekregen van Azerty en nu lijkt het hun aan software van mij te liggen, ze hebben een clean install gedaan en allemaal testen uitgevoerd en geen fouten kunnen vinden.
Nu is het dus aan mij om te gaan kijken welk programma van mij zoveel problemen veroorzaakt dat mijn pc erdoor helemaal vast loopt.
Zou eerlijk gezegd geen enkel idee hebben want de meeste programma's stonden ook op mijn ouwe pc en daar hebben ze nooit problemen veroorzaakt.
Ik sluit dus hierbij mijn vraag want voordat ik er achter ben welk programma de fouten veroorzaakt zijn we een paar maand verder, ik zou nu elk programma 1 voor 1 moeten installeren en dan min 1,5 week moeten wachten om te kijken of de problemen terug komen.
Het zou ook nog aan een combi van programma's kunnen liggen en niet aan maar 1 !! en dan ben ik bang dat ik er helemaal niet achter ga komen !

Iedereen weer bedankt voor het helpen en mee denken, en als ik er achter ben waar het probleem nu aan lag maak ik wel een nieuwe topic aan en vertel het daar dan wel !!

Mvg Erik

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan