Computer loopt vaker vast na installatie Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je C-partitie vergroten en D-partitie verkleinen doe je met een partitie-manager als bijv. Minitool maar kan ook vanuitWindows zelf m.b.v. Schijfbeheer.
Hoe dat via Schijfbeheer werkt wordt hier netjes uitgelegd.
Uitleg van Minitool vindt je hier.
 
pagefile.sys heb ik niet gevonden. Ook niet nadat ik verborgen ssysteembestanden zichtbaar heb gemaakt. Ik hoor sinds ik verandering in het virtueel geheugen heb aangebracht een licht fluitend geluid uit de laptop komen, dat is dus de harde schijf die hard moet werken? Ik denk erover om het wisselbestand weer terug te zetten naar C....
 
Zet deze dan op de C. Denk dat je inderdaad gezien het aantal problemen W10 opnieuw moet installeren of er is wat met de schijf. Kijk eens met Crystal DiskInfo hoe de gezondheidstoestand is.
 
"Ik heb sfc /scannow gedraaid en hij vond nogal wat corrupte files"
Heeft hij die ook allemaal kunnen repareren?
Zo nee, draai dan eerst nog eens [ sfc /scannow ] en vervolgens: [ Dism.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth ] in het cmd venster (als admin uitvoeren)
 
"Op mijn C schijf is 25,2 GB van de 115 GB beschikbaar"
Dus 90 GB in gebruik.
Als je je data op een andere schijf hebt staan én geen grote games hebt geladen is dat best veel.
Kijk anders eens met "Treesize free" waar de grote brokken zitten.
https://www.jam-software.com/treesize_free
 
at veng
heb jouw suggesties gevolgd, ben nu een "corrupte" schijf aan het testen. dank voor de suggesties


grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...........................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan