computer loopt vanaf bepaald moment trager, wat eraan te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patriciah

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2008
Hoi!

Dit is mijn eerste post op dit forum, en ik weet dus ook niet of ik in het goede deelforum post, maar ik brand maar gelijk los over mijn probleem ;) :

Op zich werkt mijn computer goed, maar na verloop van tijd gaat alles trager werken. Dat merk ik bijvoorbeeld aan de muis die minder goed beweegt over het beeldscherm, de klok die steeds langzamer onder in beeld loopt, websites die heel traag geladen worden, etc. Vaak is dit ook nadat ik bepaalde pagina's heb bezocht (hyves is er bijvoorbeeld een, waarna de computer steeds trager begin te lopen) of als ik bepaalde programma's heb geladen op mijn computer (die denk ik veel geheugen ofzoiets beslaan). Op dit moment start ik steeds de computer opnieuw op, en dan werkt de computer weer normaal, totdat het dus op den duur weer traag begint te lopen. Er zit Windows Millennium op deze computer. Misschien is het iets heel simpels, maar ik zou toch graag willen weten.. Wat is dit precies? En nog belangrijker, hoe los ik het probleem op?

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

Welke virusscanner heb je op je pc?
heb je er ook spybot of iets dergelijks opstaan?

Ik vermoed dat je een virus hebt of dat je gehackt ben, en men van jou pc gebruik maakt om spam of zo te versturen.

Ik denk eerder aan een warmte probleem. Al eens de pc stofvrij gemaakt binnenin? En al de koelingen checken of die het nog doen.

Heb je veel software geïnstalleerd of bestanden op je computer ?

Dan raad ik aan:
- Schijfcontrole
- Defragmenteren
- Ad aware

Anders inderdaad de computer van binnen schoonmaken kan ook een oplossing zijn.

Als het allemaal niet werkt kun je proberen om meer geheugen in de computer te doen.

Succes :thumb:

Hoi allemaal!

Bedankt voor de antwoorden!

- Als virusscanner had ik eerst jarenlang Norton, maar dit vertraagde de boel zo erg, dat ik, nadat ik de computer had geformatteerd en opnieuw geinstalleerd, maar voor AVG ben gegaan (misschien niet het beste, maar hij loopt tenminste wel sneller!) Ik hoop in elk geval niet dat ik op die manier gehackt ben, want de enige manier om er dan vanaf te komen is opnieuw formatteren en installeren toch?

- Schijfcontrole doe ik heel vaak, defragmenteren en de virusscanner er over heen laten lopen wekelijks. Een goed idee om Ad aware er ook overheen te laten gaan! Ik heb ervoor gezorgd zo min mogelijk programma's op de computer te zetten.. maar ja.. ik heb ook wel eens het idee dat het bij een oudere computer als die van mij en al die nieuwe programma's en technieken van tegenwoordig het moeilijk is om het geheugen laag te houden om het zo maar te zeggen :rolleyes:

- Ik ga in elk geval de computer van binnen ook goed stofvrij maken, dat is al een tijd niet gebeurd... :o Ik meen af en toe wel de ventilator achter te horen, dus het zou zo maar daar mee te maken kunnen hebben!

In elk geval bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe! :D

- AVG is een "TOP" virusscanner, en is nog gratis ook :D
- Kwa schijfcontrole, defragmentatie, virusscan doe je het ook perfect ;)
- Computer van binnen schoonmaken kan inderdaad zelfs DE reden zijn of Ad Aware er een keer overheen kan ook wonderen doen!

Voor de rest:
Als het niet werkt, raad ik helaas aan om de computer overnieuw te installeren. Dit heeft wel als groot voordeel dat alles zowizo helemaal schoon is van verkeerd geïnstalleerde programmatjes tot virussen e.d. Alleen moet je helaas wel je programma's opnieuw installeren..

Belangrijk: Zorg er natuurlijk wel voor dat je AL je documenten, foto's e.d. opslaat op een tweede harde schijf, CD-ROM, diskette, USB of nog iets anders ;)

Hoor graag het resultaat :D

~> Z0q

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan