Computer loopt vast bij gebruik van P2P programmas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trippel1

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Berichten
11
Mijn computer loopt geheel vast als ik via mijn draadloze internet verbinding download via e-mule en/of azures. Het gaat een uurtje of 2 goed maar daarna loopt hij helemaal vast. Kan nergens terug vinden waar dit nu door komt.

Geheel nieuwe systeem installatie mag niet bateen, dat wil zeggen gaat een paar dagen goed maar daarna is het weer mis.

Bij normaal internet gebruik, dus niet continu downloaden, is er niets aan de hand.

Alle powersaves uitgezet en Firewall van XP uitgeschakeld.

Iemand een idee?

PS: als ik de PC test met gerbuik van normaal internet (niet draadloss dus) loopt de PC gewoon door.....:(
 
Lijkt er dus op dat je draadloze router de hoeveelheid downloads niet aankan, waardoor
Windows de macht over het stuur verliest. Volgens mij zijn dan de enige twee opties
met een kabel aansluiten of een andere, krachterige, router kopen.
 
Ja, in dat geval moet je echt al een trage router hebben, of een slechte ontvangst. Kijk eerst hoe goed je ontvangst is, dan hoe snel je internetverbinding is als je niet draadloos internet en je dus geen probs ondervindt, dan kan je daaruit afleiden hoe krachtig de router moet zijn die je nodig hebt.
 
trage router:

Ik heb de Linksys WRT54G, die valt toch niet onder de traagste:confused: . Had inderdaad in eerste instantie wel problemen met het signaal maar die heb ik inmiddels wel kunnen oplossen.

Het vreemde is dan ook dat hij het in eerste instatnie wel blijft doen maar na een aantal dagen weer vast begint te lopen. :shocked:
 
Gevonden en opgelost

:thumb:Ik heb de netwerk kaart in een ander slot geduwd en versie driver 3.03 geinstalleerd.

Hij draaid nu al weer 96 uur nonstop dus opgelost.

Iedereen bedankt voor zijn suggesties
 
:thumb:Ik heb de netwerk kaart in een ander slot geduwd en versie driver 3.03 geinstalleerd.

Hij draaid nu al weer 96 uur nonstop dus opgelost.

Iedereen bedankt voor zijn suggesties

Als u nog problemen zou hebben suggereer ik dat u eens DD-WRT software op uw router flashed. Dit werkt veel beter dan de originele Linksys firmware. Uw garantie vervalt hier wel door, maar ik vind het de moeite waard. (en als uw router geen technische mankementen vertoont zal geen probleem moeten zijn).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan