Computer loopt vast bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roncancio

Meubilair
Lid geworden
24 mei 2005
Hallo mede-forummers,

Sinds enkele dagen start mijn pc niet meer op.

Wat gebeurt er precies?

Als ik mijn pc opstart, verschijnt het Windows-menu (soms na ChkDsk). Zodra ik een keuze maak uit de lijst van gebruikers, verschijnt de applicatie maar slaat de computer na ongeveer een minuut volledig af.
Het beeldscherm is zwart en de aan/uit-knop knippert oranje.
De computer reageert nergens meer op. Het enige wat ik kan doen is de aan/uit-knop ingedrukt houden om de computer uit te zetten.
Zodra ik na enkele minuten de computer weer aanzet, knippert de aan/uit-knop maar gebeurt er verder niets.

Elke hulp wordt zeer op prijs gesteld.
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo mede-forummers,

Sinds enkele dagen start mijn pc niet meer op.

Wat gebeurt er precies?

Als ik mijn pc opstart, verschijnt het Windows-menu (soms na ChkDsk). Zodra ik een keuze maak uit de lijst van gebruikers, verschijnt de applicatie maar slaat de computer na ongeveer een minuut volledig af.
Het beeldscherm is zwart en de aan/uit-knop knippert oranje.
De computer reageert nergens meer op. Het enige wat ik kan doen is de aan/uit-knop ingedrukt houden om de computer uit te zetten.
Zodra ik na enkele minuten de computer weer aanzet, knippert de aan/uit-knop maar gebeurt er verder niets.

Elke hulp wordt zeer op prijs gesteld.
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Je bent enigste gebruiker?
opstarten via een CD ipv de pc?
Probeer dat eens

Je bent enigste gebruiker?
opstarten via een CD ipv de pc?
Probeer dat eens

Bedankt voor je reactie.
Mijn vrouw en dochter gebruiken het ook.
De pc (3 jaar) is een Dell en zonder opstart CDrom.

Soms gaat het goed als ik opstart zonder connectie met internet, maar niet altijd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Update:
We hebben de computer voorlopig aan de praat gekregen maar het werkt zeer traag, vooral bij het opstarten.

Heeft iemand een aanbeveling om dit te verbeteren.
Ik vermoed dat een anti-virusprogramma de boosdoener is.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Update:
Heeft iemand een aanbeveling om dit te verbeteren.
Ik vermoed dat een anti-virusprogramma de boosdoener is.

Als je denkt dat de antivirusprogramma de boosdoener is, desinstalleer deze programma dan even. Zorg er wel voor dat jij niet verbonden bent met de Internet.

En dan kijken of jouw computer lekker loopt of niet. Zo nee, dan is de andere reden!

Succes verder.

Ronancio,
HijackThis kan je inzicht verschaffen in welke programma's er allemaal opgestart zijn. Daarnaast kun je de logfile automatisch laten beoordelen op www.hijackthis.de
Sterkte en succes, Ton

Ik heb de pc op kunnen schonen en het werkt nu veel beter.
Mijn dank aan MasterTuning, de Vogeltjes en Anton44 voor hun zeer nuttige bijdrage.:thumb:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Graag gedaan. Heb nu ook een (kleine) bijdrage kunnen leveren. Jij hebt me al een paar keer uitstekend geholpen.
Gr. Ton

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan