computer loopt vast bij service WMPNetworkSvc (gebruik skype en wmp)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvoorhorst

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2000
Beste mensen,

recentelijk heb ik een tv gekocht, en die wil ik vanaf de laptop kunnen bedienen. bij het aanzetten van de vink media delen in Windows media player 11 bevriest meteen de computer.

Uitgezocht, en de service WMPNetworkSvc (windows media player network sharing service) ontbrak. Microsoft fixit uitgevoerd, en zo de service terug gezet. Echter is het probleem daarmee niet opgelost. ook als ik deze service WMPNetworkSvc (windows media player network sharing service) handmatig start, bevriest de computer.

Nu blijkt hetzelfde te gebeuren als ik wil inloggen bij Skype, ik vermoed dat die van dezelfde service gebruik maakt.

om zelf op te lossen heb ik hetvolgende gedaan:
- Windows media player is up to date
- Skype is up to date
- microsoft Fixit voor windows media player gebruikt

Welke opties heb ik nog meer?

bij voorbaat dank,
Groeten,
Gerben

Is het een breedbeeld monitor dan kan het liggen aan de beeldinstellingen. Wellicht ken je die. 75 hz 60 hz enz. Kijk daar eens. Succes ermee.

bijvoorbeeld 1920 x 1200 die niet overweg kan met 75 hz.

en/of dat het dit moet zijn bijvoorbeeld – 1024 x 768 op 60 hz.
Groet Manamana ;)

Hallo Manamana,

De beeldscherminstellingen zijn geheel standaard (1280 x 800 op 60 hz). En voor alle duidelijkheid, de media player an sich werkt gewoon. De fout begint op het moment dat ik media delen aanzet onder extra --> opties en dan tabblad mediabibliotheek --> delen configureren, vinkje "mijn mediabestanden delen" aanzetten. ik zie nog dat hij bepaalde apparaten, waaronder de tv, vindt, maar dan kan ik de muis niet meer bewegen.

meer opties?

Groeten,

Gerben

Dus alles doet het wel. De muis niet. Zonder muis neem ik aan heb je al geprobeerd. Andere muis van een vriend of zo geprobeerd. Heb je al eens bij energie voorzieningen gekeken? Daar heb je schema's die de stroom op usb uitschakelen. Btw is het een laptop? Kun je zien aan die muis als er nog spanning aanwezig is door middel van een ledje of zo?

Nog een oorzaak. Drivers! Windows is kennelijk gewoon uit de doos geïnstalleerd. Dat lukte prima, maar op de installatieschijf staan helaas lang niet alle benodigde drivers. Zeker als de laptop alweer wat moderner is en Windows alweer wat ouder, dan kun je stellen dat niet alle hardware correct wordt geïnstalleerd. Ga maar naar het 'Apparaatbeheer' toe, want dan kun je prima zien welke hardware er nog niet van drivers is voorzien. En je weet, de drivers vind je op de website van de fabrikant van de laptop.

Greot Manamana.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan