Computer loopt vast na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
@kovar: Bij alle problemen die optreden bij het "koud" starten van de pc moet in eerste instantie altijd eerst met een andere voeding getest worden. Natuurlijk met voldoende wattage en van een A-merk.

Tijs.
 
Ik heb even gekeken welke voeding er in mijn pc zit. Het is een Nexus van 300 watt. Lijkt me wel een A-merk maar of het wattage genoeg is? Ik heb een pentium 3 pc met een 1,4 ghz processor, twee harde schijven, dvd brandertje, firewire kaart en verder niets bijzonders.
Deze voeding zit er wellicht een paar jaar in zeker niet langer. Overigens heb ik een maand geleden ook de CMOS batterij vervangen zodat daar het probleem ook niet (meer) zou kunnen zitten. Moet ik dan toch geloven aan een voeding van een hoger wattage??
 
Vlgs. dit lijstje zou je inderdaad een goed merk voeding moeten hebben, maar wellicht is het wattage toch iets te laag of zijn onderdelen ervan toch versleten.

Leen bij iemand een voeding (400 watt+) en ga testen. Is het probleem daarmee weg, dán ben je toe aan een nieuwe voeding.


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn pc omtrent het opstarten.
Soms moet ik wel 10 keer op de reset knop drukken om uiteindelijk de bios informatie op het beeld te krijgen. Het lijkt er sterk op dat als de computer koud is (20 graden) hij vastloopt bij het opstarten en zodra hij rond de 30 a 35 graden komt, het opstarten wel lukt. Als de pc eenmaal is opgestart dan blijft hij verder niet meer hangen en werkt goed.

Is het waarschijnlijk dat dit ook een voedingsprobleem is, temeer omdat hij na het uiteindelijk opstarten normaal functioneert?

Je kan altijd eens proberen andere beeldkaart erin te pluggen die je kan lenen van iemand... bij mij was dat het probleem...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan