Computer loopt vast na plaatsing extra geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ingrid11

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2011
Omdat de harde schijf van de computer van de kinderen stuk was heb ik er een nieuw in geplaatst. Hierop Windows Vista geinstalleerd. Om hem wat sneller te maken een extra geheugenstickje van 1 gig geplaatst bovenop de 2 x 512. Maar dan loopt de computer vast. Ik heb het stickje er weer uitgehaald en dan loopt hij normaal. Via de door jullie aanbevolen test verderop het forum al gecontroleerd of er inderdaad gewoon geheugen bij kan, en dat kan dus. Hij herkent het ook want als ik dan bij systeem kijk zie ik inderdaad de 2 gig. staan. Ben er nu al dagen mee zoet en weet het niet meer. In de veilige modus werkt het nieuwe geheugen overigens wel. Het gaat om een Advent 3518 pent. 4.

Wie o wie!!??

Er zou dus ddr1 pc2700 in horen.
Welk geheugen heb je precies gekocht???
Welke CL waarde staat op het oude geheugen en welke op het nieuwe???
Dit zou het moeten zijn.
1GB-DDR333 PC2700, 184p DIMM, 2.5v, Sync, CL=2.5

je kunt niet alle geheugenbanken zonder pardon met elkaar uitwisselen.
gebruik uitsluitend dezelfde geheugenbanken met elkaar.
het kan zijn dat je pc ze wel laat zien, maar of ie er wat mee doet is een tweede,
ik zou zeggen, laat alleen de 1 gig erin zitten en de rest eruit

Ook moet je erop letten dat de nieuwe geheugen module 8 chips aan een zijde heeft.
Dus in jouw geval moet deze 1 gig =16 chips hebben.
8 aan iedere zijde.

Geheugen dat er al in zat: 2 x 512 mb KVR400X64C25/512 en KVR400X64C3A/512 2,6v. Ik zie er niks van CL staan en ook geen pc2700 of 3200

Ik heb het oude geheugen laten zien in de winkel en kreeg het volgende mee:
KVR400X64C3A/1G
1GB PC3200 CL3 184 - pin Dimm

Er zitten inderdaad 8 chips per zijde op
Wat klopt hier niet?

I.p.v. de 2 x 512 die er al in zaten draait hij inderaad ook op de nieuwe 1 gig, maar dan ben ik natuurlijk nog geen stap verder. Heb ik verkeerd geheugen meegekregen? Probleem is, ze nemen het niet zonder meer terug. Misschien wel als zij een fout hebben gemaakt door het verkeerde mee te geven?

Laatst bewerkt:
ipv 1x 1 gyg zou je dus 2x 512 mb moeten bij plaatsen of de 2 plankjes van 512 vervangen door 2 plankjes van 1gyg. zouden ze in de winkel toch moeten weten.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan