Computer loopt vast na starten schakelbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertvdb

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
Wanneer ik een schakelbord start loopt regelmatig de computer vast.
Met ctrl/alt/del zie ik dan staan programma reageert niet.
Het enige dat dan nog werkt is de computer opnieuw te starten via de aan/uit knop.
Daarna werkt het meestal wel.
Ik werk met office XP. Zou er een probleem met acces zijn of met mijn acces programma?
Met de andere toepassingen van office heb ik geen problemen.
Heeft iemand een idee of oplossing?

Geert

Het zou goed kunnen dat er een probleem is met het opstartformulier. Heb je ook geprobeerd om het starten van de db te stoppen met (een aantal keer) drukken op <Ctrl>+<Break> ? En zo ja, helpt dat ook niet?

Je kunt eens kijken of je de db kunt opstarten in de 'beheersmodus' door de db te openen met <Shift> toets ingedrukt, zodat er geen acties automatisch worden opgestart. Als je weet welke knop het probleem is, kun je proberen die knop te starten door in de VBA code een Onderbrekingspunt te plaatsen, en dan stap voor stap door de code te lopen. Omdat een Schakelbord nogal ingewikkeld in elkaar kan steken, kan het lastig zijn om de juiste optie te vinden. Zowiezo moet je al een beetje bekend zijn met VBA om de code te kunnen 'lezen'.
Als je het onderbrekingspunt hebt ingesteld, kun je de actie weer eens starten. Als het goed is, krijg je nu elke VBA regel te zien die wordt uitgevoerd, en kun je dus controleren waar e.e.a. foutloopt.
Overigens is dit ook nog geen garantie dat je het probleem vindt, maar het kan wel een indicatie geven. Nogmaals: dit moet je niet doen als je geen kaas hebt gegeten van VBA, want dan is de kans groot dat je het probleem alleen maar erger maakt....
Als je het probleem rigoreuzer wilt aanpakken, kun je een nieuwe db maken,en alle tabellen, formulieren, queries etc daarin te importeren. Importeer de Schakelbord items, zoals het schakelbordformulier en de schakelbord tabel, niet, want daar zit waarschijnlijk het probleem. Dat importeren gaat op zich redelijk snel.
Bouw daarna het schakelbord opnieuw op. 10 tegen 1 dat de db weer werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan