computer loopt vast op willekeurige momenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan902

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2009
hallo,

Het is een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst was , maar ik ga ervanuit dat mijn probleem in de goede rubiek geplaatst is.

2 maanden geleden heb ik mijn Windows Vista naar windows 7 geupgraded.

Het probleem begon ongeveer 4 weken geleden. Ik speelde een potje Fifa en toen bevroor m'n beeld ineens. Niks deed het meer (taakbeheer etc.) dus ik deed maar een harde reset. Vervolgens starte de computer weer normaal op en ging ik maar een beetje rondneuzen op internet. Toen kreeg ik na 2 minuten ongeveer een BSOD. Ik dacht van hmm 1x een BSOD kan in principe geen kwaad dus ik ging weer verder en dat ging één week goed ongeveer. Toen na weer een potje fifa viel m'n PC wer uit en toen weer een BSOD. ik de code opgeschreven en gegoogled op het probleem. Tevens in de event viewer etc. gekeken naar foutmeldingen, toen maar een programma gebruikt om m'n drivers up-te-date te houden (want ik zag ergens een geel icoontje staan bij de drivers maar ik ben even de naam vergeten :()

Drivers ge-up-date en 18 nieuwe drivers of zo dus best wel veel :p

maar om maar naar het punt te komen want het verhaal wordt wel erg lang :P

Gisteren bevroor het beeld wederom bij een potje fifa (het ligt niet aan fifa want hij is ook wel eens bij TF2 of gewoon bij het surfen uitgevallen). Dus ik weer een hard reset.. Toen wou ik hem opstarten maar dat wou die niet meer (hij bevroor bij het opstartscherm van windows 7) dus ik weer hard reset en toen kwam er of ik de schijf wou repareren dus ik deed dat toen bevroor die tijdens het scannen naar fouten. na 20x opnieuw geprobeerd te hebben de PC te starten stopte ik er maar mee.
Dus ik dacht van ik koppel de HD los en laad windows vanaf een windows 7 installatie CD. Dat deed die gewoon allemaal dus ik dacht dat de schijf kapot was.
Toen ik vanochtend echter de kast nog open zag liggen dacht ik, ik probeer het nog 1x om te kijken of die het met een HD erin wel doet. Tot mijn verbazing starten alles gewoon in 1x op!! Ik de PC gerestart om te kijken of het geen geluks treffer was maar hij starte gewoon weer op! Dus ik maar een beetje rondsurfen op internet op te kijken of die uitviel maar er gebeurde niks!

Nu is mijn vraag: Hoe kan dit? Wat is er kapot aan m'n PC. Zijn het de drivers? (aangezien ik één onderdeel met een geel icoontje zag, wat overigens vrij veel voor blijkt te komen volgens google)

Het is een lange tekst maar als jullie mij kunnen helpen zijn jullie echt mijn helden voor de dag :thumb:
+ mijn nederlands is erg slecht komt omdat ik het niet goed weet te verwoorden en dit vrij snel getypt moest worden..

Mvg,

Johan

PS: ik heb dit bericht vanaf een andere locatie gestuurd dus daarom kan ik bepaalde dingen niet nakijken sorry daarvoor :p

Laatst bewerkt:
Wat zijn jouwn systeem specs? Laten we daar eens meee beginnen:)

Ja dat is het dus ben momenteel niet thuis.
Heb iig een ati videokaart maar weet ook niet precies welke volgens mij een 6870.. *KNIP* de rest weet ik niet m'n hoofd heb de PC al een paar x geupgraded namelijk :p
Rond 5e ben ik thuis en dan geef ik de specs door..

Laatst bewerkt door een moderator:
Is de pc schoon vanbinnen? Bij welk onderdeel staat een geel uitroepteken? Nederlands is niks mis mee....

Wat mogelijk is is natuurlijk dat je Satakabel of powerkabel niet goed connectie maakte op het moederbord voeding of harde schijf. hierdoor kan het goed komen dat hij op random momenten uitvalt, je hem ontkoppeld en later weer aankoppeld, en er geen vuiltje aan de lucht meer is.

Im just sayin' :P dit is niet de eerste keer dat ik iets dergelijks zie, hoewel ik het nooit echt voor de volle 100% heb kunnen controleren.
wat je kunt doen is een andere satakabel gebruiken, en op een ander sataslot (LET OP, NIET RAID!) op je moederbord proberen..

Sorry het probleem is ondertussen al opgelost! M'n RAM geheugen was kapot! Ondertussen vervangen en loopt weer als een zonnetje! Danku voor het meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan