computer loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

skillet

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2004
Berichten
197
ik hoop dat mijn topic hier goed staat zo niet dan mijn excuses daarvoor

het startte als iets kleins waarvan ik dacht dat het gewoon een op zichzelf staand incident was. de computer liep vast.
Dan hoor ik hetzelfde geluid als wanneer ik de computer afsluit, alleen sluit de computer zich niet af maar blijft het beeld hangen en de computer dus ook.

dit gebeurde in het begin alleen als ik bezig was een spel te spelen maar na een paar maanden begon het erger te worden, de computer begon vast te lopen als ik bijvoorbeeld het beginscherm van farcry te zien kreeg (je weet wel dat paarse scherm het allereerste wat je ziet als je farcry start) en dat is dus niet alleen bij farcry het geval maar alle spellen op mijn computer.

het is evenwel geen fout in de spellen (dat zou zowieso niet kunnen want het gebereurt bij ieder spel) want ik heb ook al eens meegemaakt toen de computer weer een slechte dag had dat hij zelfs bleef hangen toen ik een plaatje op het scherm haalde. dit gebeurt nu niet meer maar het probleem met de spellen nog wel

weet iemand een oplossing of was het verhaal zo lang dat je inmiddels als in slaap bent gevallen?:p
 
In slaap gevallen ben ik nog niet maar het verhaal is wel lang en vertelt daardoor weinig.:(

Jou computer loopt vast bij spelletjes, andere probleem was al opgelost.

Wat heb jezelf al gedaan om dit probleem op te lossen.
Je gebruikt XP.
Heb je de computer al eens gescand op spyware b.v. met ad-aware of spybot.
 
Als je zeker weet dat je comp virus, adaware, spybotvrij is, kan het ook je systeem zijn!
Misschien een voeding die te zwak is?
Word je pc te warm?

Plaats anders even je systeem in je profiel erbij zodat het beter bekeken kan worden...:thumb:
 
nu is kan ik alleen nog opstarten in veilige modus want hij blijft al hangen als je heb blauwe scherm van windows xp bereikt.
mijn computer is inderdaad spybotvrij etc.

het zou inderdaad wel kunnen dat ik te weinig voeding heb want ik heb een paar maanden geleden een nieuwe harde schijf geinstalleerd en nu zitten er dus 2 harde schijven en 1 videokaart aan één voedingskabeltje(atiradeon 9800 pro, heeft een aansluiting voor voeding nodig naast de stroom die hij krijgt van het slot waar ie in zit)

en nee mijn systeem wordt niet te warm (is het overigens wel eens geworden maar sindsdien heb ik 2 ventilatoren vervangen door grotere en nu blijft hij dus altijd onder de 50 graden)

ik snap dan eigenlijk niet dat hij wel werkt in veilige modus of gebruikt hij dan soms minder stroom?
 
Hoe zwaar is je voeding? Al geprobeert op te starten met één harde schijf en één cdrom om de voeding te ontlasten?
 
Laatst bewerkt:
"ik snap dan eigenlijk niet dat hij wel werkt in veilige modus of gebruikt hij dan soms minder stroom?"

Nee de computer gebruikt dan een stuk minder geheugen en daar ligt denk ik het probleem: te weing geheugen om spelletjes te doen, die vreten namelijk geheugen van de pc. En als het geheugen niet toereikend is loopt de hele boel vast of volgt een spontane herstart.
 
dat is niet mijn ervaring, want als je te weining geheugen hebt dan draait het spel gewoon niet goed hij start niet opnieuw op ofzo.

maar hoe dan ook, het was dus toch de voeding ik heb de twee cd-rom's van voeding ontdaan en nu doet hij het dus weer.
alleen nog een zwaardere voeding kopen en alles loopt weer.
enne bedankt voor jullie suggesties in ieder geval :thumb:
 
eveneens vastloper

Geplaatst door skillet
nu is kan ik alleen nog opstarten in veilige modus want hij blijft al hangen als je heb blauwe scherm van windows xp bereikt.
mijn computer is inderdaad spybotvrij etc.

Als ik hier even op in mag springen, mijn pc vertoond dezelfde mankementen. Het begon idd ook met spellen, en nu ook al met opstarten. Veilige modus werkt wel.
Systeem: AMD athlon 2700+, 512 mb ddr, alle poorten op moederbord gebruikt.
het rare is, (kan ook toevallig zijn) heb geprobeerd om spel te spelen toen ik mijn modem had uitgeschakeld (speedtouch 510) en toen geen last van vastlopen. Misschien de netwerkkaart(poort) die voor problemen zorgt? is geintegreerd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan