computer loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmerman

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Berichten
28
Sinds een maand loopt mijn computer om de meest simpele dingen vast. In het begin was het nog tijdens een spelletje. Ik moest de computer dan handmatig resetten en na 5x resetten doet de computer het weer normaal en loopt alles goed. Nu is het zelfs al zo ver dat de computer vast loopt als ik 2 winrar bestanden uitpak. Dit moet kunnen aangezien ik een duo-core processor heb (3.00ghz). Ik wil windows er dus opnieuw opzetten maar wil mijn eigen bestanden toch graag houden. Ik heb dus een andere hardeschijf gepakt en in mijn pc gezet. Als ik de bestanden van mijn eigen hardeschijf naar de reservehardeschijf kopier loopt hij vast. Ook over het netwerk loopt mijn eigen pc vast. Dit is echter nog maar een bestand van ongeveer 250mb.

Ik heb een memtest, hdtune en ad-ware uitgevoerd, maar niets helpt.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Misschien andere hardware het moederbord of toch gewoon de software??

Alvast bedankt
 
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Je zou windows op de nieuw hd kunnen installeren en dan later je eigen hd in de pc hangen om je bestanden te redden.

Modag
 
Maar ben ik er dan wel zeker van dat alles het weer doet?
ligt het niet aan mijn hardware?

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Je zou windows op de nieuw hd kunnen installeren en dan later je eigen hd in de pc hangen om je bestanden te redden.

Modag
 
Hoi,

Als je de nieuwe hd alleen er inzet is het gelijk een goede test als het dan goed gaat en je hebt alle drivers geinstalleerd dan kan je de oude hd erin hangen en zo je bestanden redden .
Als het gelukt is windows opnieuw installeren dan ook gelijk een virusscanner installeren voordat je de oude hd erin hangt .


Modag
 
Als ik nu eens de hardeschijf er uit haal (uit de computer waar het probleem zich voordoet) en die hardeschijf in een andere computer zet. Daar zit ook mijn extra hd in en als hij dan nog steeds vast loopt met kopieren dan ligt het dus aan de software.

Heb ik hier gelijk in?
 
Hoi,

Nee dat hoeft niet het geval te zijn dat het aan je software ligt de hd zou ook slecht zijn of je xp is in de war maar omdat je je belangrijke bestanden wil bewaren kan je niet op je oude hd opnieuw xp instaleren .
Kan je op de pc waar je nu de hd ingezet hebt je bestanden redden dan kan je natuurlijk ook op je oude hd weer proberen xp te instaleren.

modag
 
Heb je de cpu-belasting al 's in de gaten gehouden?Minimaliseer taakbeheer naar 't systeemvak en hou je cpu in de gaten als het vakje helemaal groen wordt kijk je bij processen welk proces hiervoor verantwoordelijk is!
 
Heb je de cpu-belasting al 's in de gaten gehouden?Minimaliseer taakbeheer naar 't systeemvak en hou je cpu in de gaten als het vakje helemaal groen wordt kijk je bij processen welk proces hiervoor verantwoordelijk is!

Niet-actieve systeemprocessen staat op 92 tot 95 constant. Gebruikernaam: SYSTEM Geheugengebruik: 28kb

Wat kan dit zijn:O
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn de niet actieve processen die draaien normaal tussen de 0 & 5% afhankelijk wat op de achtergrond draait aan systeemprocessen,waar 't om gaat is wat doet de cpu als je programma's vastlopen dát moet je 't in de gaten houden,dan kun je constateren welk proces hier voor verantwoordelijk is (meestal explorer) maar dat hoeft niet altijd.
Ik zou ook 's in de logboeken kijken bij toepassing en systeem wat voor foutmeldingen je krijgt.
run-eventvwr.msc
 
oke..
Maar mijn computer zit dan helemaal vast. Ik kan niets behalve op de resetknop drukken? dan kan ik toch ook niet zien waar het aan ligt.
Want ik ga er vanuit dat hij niet een logboek kan opslaan als de pc vast zit.
 
Als je taakbeheer open hebt staan b.v. in de linker of rechter bovenhoek en het tabblad processen actief is moet je 't kunnen zien,dat van de logboeken weet je niet zeker als je 't niet gecontroleerd hebt.
 
Ik heb windows er opnieuw op gezet en nu maar hopen dat hij het gewoon goed doet:D

Allen bedankt voor jullie hulp;)
 
Hoop 't ook voor jou,zou 't terugkomen zou ik toch eens denken aan een hardwarematig probleem.
Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan