Computer loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

inaproo

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
geachte lezer,

ik heb een computer van een kennis en die loopt steeds vast. het beeld staat gewoon stil en ik kan de muis dan ook niet meer bewegen.:confused:

er staat Windows XP op die computer. en de installatie ging gewoon goed.
(de pc is Zelf in elkaar gezet. En hij had het direct al na de installatie)
er zit een AMD 5000+ x2
4GB 800Mhz GEIL Geheugen
video kaart: Ati radeon
500GB HD

ik heb de video kaart al getest en de hardeschijf ook. daarna heb ik het geheugen nog getest en werkte ook prima dus ik denk dat het aan de processor ligt. wand als hij hogere cpu gebruik heeft loopt hij vast en ook toen ik een bepaalt programma om je cpu te testen (op dat moment testen hij de cache. 2x geprobeerd.) liep hij ook vast.

maar mijn vraag is, is er een programma waar mee je de cpu kan testen?

Mvg,
Tom

Voeding is sterk genoeg?

Welke radeon videokaart?

Na installeren os ook netjes alle drivers geinstalleerd? Beginnende met de chipset?

Temperaturen al bekeken?

Voeding is sterk genoeg?

Welke radeon videokaart?

Na installeren os ook netjes alle drivers geinstalleerd? Beginnende met de chipset?

Temperaturen al bekeken?

voeding is een 500w Zalman.
drivers heb ik al gecontroleerd en is het ook niet.
En de Temperaturen blijven normaal heb ik al gekeken met speedfan.
en videokaart moet ik nog keer kijken welke het is, maar daar ligt het niet aan.

en alles wat in de pc zit is nieuw. en het is volgens mij is het echt de processor..

Speedfan word niet meer geupdate. Beter is het om pc wizard te gebruiken, zie je ook meteen welke videokaart het is. Plaats met dat programma eens een volledig hardware overzicht.

Temperaturen kan je ook in het Bios bekijken. Liefst na zware belasting.

Hoe weet je zo zeker dat het de videokaart niet is? Hoe heb je drivers gecontroleerd?

Ik bedoel, wij kunnen niet in jou pc kijken en hebben dus meer info nodig dan "heb ik gecontroleerd".

Is de koelpasta nog netjes aanwezig?

ik heb het zelfde probleem de laatste tijd gewoon een screen-freeze wat zou je hieraan kunnen doen

Speedfan word niet meer geupdate. Beter is het om pc wizard te gebruiken, zie je ook meteen welke videokaart het is. Plaats met dat programma eens een volledig hardware overzicht.

Temperaturen kan je ook in het Bios bekijken. Liefst na zware belasting.

Hoe weet je zo zeker dat het de videokaart niet is? Hoe heb je drivers gecontroleerd?

Ik bedoel, wij kunnen niet in jou pc kijken en hebben dus meer info nodig dan "heb ik gecontroleerd".

Is de koelpasta nog netjes aanwezig?
de temp is het niet. al word speedfan niet meer upgedate ik kon wel de temperaturen van de Hardware zien. en niks(ook na zwaredere belasting) kwam boven de 50c uit. alleen het probleem is, al is de Temp 20-30c en hij krijgt meer cpu gebruik. krijg ik screen-freez.

de pc is al geherinstalleerd opnieuw met een andere windows xp cd. en heb netjes alle drivers geïnstalleerd beginnend met de chipset driver.

ik heb daar naast ook alles ff aangeduwd. het geheugen er uit gehaald en opnieuw er in gestopt. als de coolpasta niet goed zou zijn zou de temperatuur van de cpu ook snel omhoog schieten.

maar ik ga eerst maar is de videokaart zijn drivers update als ik daar ben. en ik zal pc wizard er over heen gooien. en geef dan ook de Hardware details.

het probleem is ook dat ik er voor dat ik op vakantie ging er mee bezig was, en de pc staat bij hem.

@ dendrobatus
Maak zelf even een vraag aan over jouw probleem.
Het is niet netjes om in te breken in andermans topic.

de temp is het niet. al word speedfan niet meer upgedate ik kon wel de temperaturen van de Hardware zien. en niks(ook na zwaredere belasting) kwam boven de 50c uit. alleen het probleem is, al is de Temp 20-30c en hij krijgt meer cpu gebruik. krijg ik screen-freez.

de pc is al geherinstalleerd opnieuw met een andere windows xp cd. en heb netjes alle drivers geïnstalleerd beginnend met de chipset driver.

ik heb daar naast ook alles ff aangeduwd. het geheugen er uit gehaald en opnieuw er in gestopt. als de coolpasta niet goed zou zijn zou de temperatuur van de cpu ook snel omhoog schieten.

maar ik ga eerst maar is de videokaart zijn drivers update als ik daar ben. en ik zal pc wizard er over heen gooien. en geef dan ook de Hardware details.

het probleem is ook dat ik er voor dat ik op vakantie ging er mee bezig was, en de pc staat bij hem.

Als je denkt dat het de cpu is, moet je dit testen. Of een andere cpu in jou systeem, of jou cpu in het systeem van iemand anders. Alleen zo kun je het testen en meteen dingen uitsluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan