Computer maakt een vreemde piep-toon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolby-

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Hallo Helpmij,

Mijn computer doet sinds een paar dagen erg vreemd, het maakt een vreemd piep geluid (een erg hoog geluid) dit geluid komt niet uit me boxen maar uit de computer.

Ik vond het erg vreemd dus ik maak me computer-kast open, alleen kan ik nog niet helemaal detecteren waar het nou precies vandaan komt, wel in de buurt van me CD/DVD Spelers. Onder deze CD/DVD-Spelers zit een apperaat voor me soundblaster waarvoor dit ding dient? don't know gebruik het echt nooit.

Aan jullie de vraag heeft iemand een idee?

Michael

Onder deze CD/DVD-Spelers zit een apperaat voor me soundblaster waarvoor dit ding dient? don't know gebruik het echt nooit.

omschrijf dit apparaat eens,want ik weet niet wat je bedoelt..............harde schijf of de A-drive:confused:

Onder deze CD/DVD-Spelers zit een apperaat voor me soundblaster waarvoor dit ding dient? don't know gebruik het echt nooit.

omschrijf dit apparaat eens,want ik weet niet wat je bedoelt..............harde schijf of de A-drive:confused:

Met dit apperaat kun je je Geluid harder/zachter zetten, en je soundblaster besturen, waarom dat ding erzit weet ik niet want ik heb gewoon een normale soundblaster naast me, daar kan ik gewoon me geluid mee veranderen, dus dit ding is echt overbodig.

:confused: sorry maar ik heb toch al aardig wat Pc`s van binnen gezien,maar ik mij geen voorstelling geven wat je bedoelt,heb je de mogelijk om een foto,tje te plaatsen!
Misschien dat iemand anders dit leest en weet wat je bedoeld.

Dat noemen ze een soundfront, een 5,25" regelpaneel, die in een 5,25" bay ingebouwd wordt, waar ook een cd/dvdrom in past.

Dat noemen ze een soundfront, een 5,25" regelpaneel, die in een 5,25" bay ingebouwd wordt, waar ook een cd/dvdrom in past.

Idd, er past bij de zelfde plek ook een DVD/CD-speler als je die soundfront eruit haalt, in iedergeval hij piept nu echt zeer ernstig zeker 3 hoge piep geluiden per seconden. Ik zit op zolder tussen dikke muren en ze horen het op de overloop een verdieping beneden, echt om gek van te worden.

Je zult toch eerst moeten weten, waar dat geluid echt vandaan komt, neem een trechter, of maak er een, van papier, en hou het brede deel tegen je oor, b.v.

Is het niet de temperatuursbeveiliging van de processor? bij een stoffige koelventilator en koelblok daarvan, kan de temp aardig oplopen, en als de temp een bepaalde waarde overschijdt kan er een signaal gegeven worden, kijk eens in de bios daarnaar, en zeker naar dat koelblok met ventilator.

Je zult toch eerst moeten weten, waar dat geluid echt vandaan komt, neem een trechter, of maak er een, van papier, en hou het brede deel tegen je oor, b.v.

Is het niet de temperatuursbeveiliging van de processor? bij een stoffige koelventilator en koelblok daarvan, kan de temp aardig oplopen, en als de temp een bepaalde waarde overschijdt kan er een signaal gegeven worden, kijk eens in de bios daarnaar, en zeker naar dat koelblok met ventilator.

Nee het komt zeker niet uit me proccesor, daar ben ik in iedergeval 100% zeker van, het lijkt echt of het geluid uit de Soundfront komt. Wel is er in de bios bij "Hardware Monitor' te zien dat er iets fout is als je kijkt bij Fan speed staan er een heleboel cijvers maar die stond in het ROOD:evil:

:confused: Uit je processor?, daar heb ik het niet over, er zit een klein rond speakertje op je moederbord, meestal een soort dropje, die bij een te hoge temp van de processor gaat gillen.:evil:

Maak de boel eens schoon, of vervang die fan, als die niet meer goed functioneerd, heeft volgens mij, niets met die soundftont van doen.

:confused: Uit je processor?, daar heb ik het niet over, er zit een klein rond speakertje op je moederbord, meestal een soort dropje, die bij een te hoge temp van de processor gaat gillen.:evil:

Maak de boel eens schoon, of vervang die fan, als die niet meer goed functioneerd, heeft volgens mij, niets met die soundftont van doen.

Ik had alles al schoongemaakt maar zonder succes. En waar is de Fan speed in me computer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan