Computer maakt hard geluid bij opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

luigie

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2011
Hallo iedereen,

Ik ben nu al bijna 2 jaar tevreden met deze computer, maar sinds kort maakt hij bij het opstarten een hard brommend geluid.:(

Zoals altijd start ik mijn computer netjes op. Maar nu maakt hij een hard, brommend geluid. Als ik de computer een paar keer opnieuw opstart, doet hij het gewoon weer normaal zoals altijd. Wat zal hiervan het probleem kunnen zijn? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,:rolleyes:

M.V.G, Luigie.

PS;Ik hoop dat dit genoeg informatie is!

Haal de computer van het stroom.
Open de kast en controleer op stof tussen de ventilatoren.

Topic verplaatst van aankoop nieuw systeem--->hardware overig
(heeft verder niets meer met aankoop te maken)

Succes met je vraag.

Ik heb de zijkant open gemaakt, en met een spuitbusje, geblazen in de computer. Helaas heeft dit niet geholpen, ik zal vandaag/morgen het harde geluid even opnemen!

Laatst bewerkt:
Hallo

Volgens de summiere omschrijving...

Een of meerdere ventilatoren die ratelen omdat de "rollementjes" droog zijn gelopen.

Of ... onbalans door stofophoping.

Ventilatoren zuiver maken d.m.v. luchtdruk "compressor" en deze smeren d.m.v. 1 druppel dikke olie (15W40/go90)

De ventilatoren uiteraard mechanisch blokkeren om te hoog oplopen v/h toerental te voorkomen.

De meeste ventilatoren bezitten een afdekkapje achteraan die je kunt verwijderen om deze te smeren.

Indien deze situatie nog niet te lang aansleept , is dit afdoende .

De betrokken ventilator vervangen door een ruilexemplaar is ook een mogelijkheid.

Peter

Heb hem nu voor de 2de keer uitgezogen, een duppel olie er op gedaan, EN HET WERKT! Ben weer blij dat m'n lief klein computertje net weer zo stil was als eerst. Bedankt voor jullie hulp, en vooral aan u Peter.

Edit; check hieronder.

Laatst bewerkt:
En toen was het geluid weer terug... het was trouwens niet de fan, (ik heb 0.00% verstand van wat er IN de computer zit), maar het was iets anders. Ik weet niet wat het is. Heb het even gefilmd, zodat jullie wat beter beeld er van kunnen krijgen. Sorry voor de slechte kwaliteit... [video=youtube;LB81s9ckYHo]http://www.youtube.com/watch?v=LB81s9ckYHo[/video] hopelijk kan iemand dit oplossen!

Gr. Luigie

Hallo

Op uw filmpje zie ik een low profile videokaart met aktieve koeling (ventilator)

Je hoort op de achtergond de harddisk , en een ratelende ventilator v/d videokaart.

Zoals reeds eerder aangehaald ...

Probeer eens of een druppeltje dikke olie helpt.

In dit geval dient de ventilator te worden gedemonteerd v/d videokaart alvorens je deze kunt smeren.

Een engelse uitleg met foto' hoe en wat te smeren:

http://www.zdnet.co.uk/news/process...y-computer-fans-with-a-drop-of-oil-2135514/3/

Zoals reeds eerder aangehaald , indien deze situatie reeds te lang aansleept , zal dit niet meer helpen , omdat de ventilatorbusjes zijn ingelopen , en dien je deze ventilator te vervangen.

Peter

Hallo

Volgens de summiere omschrijving...

Een of meerdere ventilatoren die ratelen omdat de "rollementjes" droog zijn gelopen.

Of ... onbalans door stofophoping.

Ventilatoren zuiver maken d.m.v. luchtdruk "compressor" en deze smeren d.m.v. 1 druppel dikke olie (15W40/go90)

De ventilatoren uiteraard arganolie mechanisch blokkeren om te hoog oplopen v/h toerental te voorkomen.

De meeste ventilatoren bezitten een afdekkapje achteraan die je kunt verwijderen om deze te smeren.

Indien deze situatie nog niet te lang aansleept , is dit afdoende .

De betrokken ventilator vervangen door een ruilexemplaar is ook een mogelijkheid.

Peter

Ik had het zelfde probleem en nu is het opgelost met de tipjes die ik van jullie krijg.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan