Computer maakt meer geluid en trilt harder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Callassos

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2012
Berichten
11
Mijn computer maakt sinds kort meer geluid en trilt ook een stuk harder. Wat zal dit kunnen veroorzaken, een versleten fan misschien? En kunnen die trillingen eigenlijk kwaad voor andere componenten die daar misschien wel gevoelig voor zijn? De trillingen zijn niet extreem maar ik kan ze wel goed door mijn bureau heen voelen.
Zal ik zelf kunnen uitzoeken waardoor het komt of moet ik naar de winkel om het uit te laten zoeken?

Alvast bedankt.
 
Hallo,
De trillingen kunnen veroorzaakt worden doordat je pc vol met stof zit. Even je kast open schroeven en de grote plukken stof eruit halen. !!VOORZICHTIG!! : niets aanraken, alleen het stof. Als je bang bent dat je iets aanraakt wat niet mag, trek dan latex handschoenen aan. Als je met de stofzuiger het stof eruit wil halen: houd de koelers vast, zodat ze niet kunnen draaien, anders kunnen ze schade toebrengen aan je pc (de koeler gaat dan als dynamo werken en wekt dan stroom op).
 
maak de kast eens open 3 schroeven en je kan lokaliseren wat het veroorzaakt
 
Ik heb 2 weken geleden mijn computer nog grondig schoongemaakt, dus dat kan het niet zijn. Ik ben daar altijd heel voorzichtig in dus ik kan me niet voorstellen dat ik daarbij iets heb beschadigd ofzo.
 
kan het juist wel zijn
tijdens het schoon maken kan een van je fans beschadicht zijn geraakt waardoor de fan niet meer stabiel draait en trillingen veroorzaakt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan