computer maakt piepend geluid, vermoed harde schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaccovh

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
213
mijn computer heeft sinds lange tijd (6 maanden) kuren. telkens als ik een game speel, na 1-2 uur spelen krijg ik zwart beeld, en heb ik geen geluid meer. num lock lampje op toetsenbord gaat ook uit, maar computerlampje blijft aan. dat probleem gebeurd niet als ik niks heftigs doe, zoals internetten.

weet iemand wat het probleem daarvan zou kunnen zijn? de videokaart is het niet volgens mij want ik raak ook geluid kwijt en geluid gaat via een usb headset.


nu mijn volgende probleem, het zelfde probleem als dat ik hierboven beschreef, alleen viel mijn computer uit toen ik aan het internetten was. toen mijn computer uitviel maakte de computer zelf een geluid dat zat rond de 2000 hz, het was geen vloeiend geluid maar een beetje schor. de computer zelf heeft geen ingebouwde speakers. de computer bleef doorgaan met dat geluid, zonder beeld en zonder geluid totdat ik de computer zelf met de knop uit drukte.

nu toont mijn commputer geen leven meer. zou iemand een idee hebben wat er mis met de computer is? ik vermoed de harde schijf maar ik zou het verkeerd kunnen hebben.

afenoe krijg ik ook blauw scherm error, dat laat ik dan werken. maar ik heb ook 1-2 keer gehad dat op het blauw scherm error dat het letters miste. dus dan ziet het er zo uit, 'a fat l error occu ed. please res art your pc'.
 
defecte videokaart. waarschijnlijk veroorzaakt door teveel warmte
 
pc is weer tot leven gekomen.
Rogers, de temeratuur van de videokaart komt nooit boven 70 graden celcius. ik gebruik een Nvidia Geforce GT320. overgeclockt naar 600/900 met msi afterburner, temperatuur gemeten met msi afterburner.
lange pier, crystaldiskinfo zegt dit:
Naamloos2.jpg

de koelblokken zijn volledig stofvrij, en ik heb nog nooit de temperatuur van de cpu gemeten. ik ga nu proberen de computer weer te laten crashen, en dan houd ik oog op de cpu temperatuur. ik informeer jullie later wel
 
de error die de bsod geeft is het volgende: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

ik heb deze error gestimuleert door een spel te spelen genaamd roblox. het duurde 2:30 minuut spelen totdat hij de error gaf. de temperaturen die msi afterburner en hwmonitor mij gaven waren het volgende:
GPU heat: 49"
GPU fan speed: 12800 rpm
CPU heat core 1: 32"
CPU heat core 2: 43"
cpu fan speed: 1308 rpm
+12V: 5,12
+5V: 3.14

nog andere informatie nodig?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan