Computer maakt probleem van mijn speler!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikeya

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2001
Hoi,

Ik had in mijn systeem een gewone cd-brander en een cd-rom speler. Nu had ik beneden een pc met een dvdspeler, dus wilde ik die omwisselen :).

Nu heb ik de cd-rom vervangen door de dvdspeler. Alleen dan start mijn computer niet op. Als ik er niets in heb of alleen de cd-rom speler werkt het wel. Zodra ik de dvdspeler aansluit wil mijn systeem niet starten! Ik heb alle jumpersettings al geprobeerd, maar het lijkt me in zo'n geval gewoon dat de computer wel opstart. Alleen zal gaan protesteren in één of andere manier. Niet op deze manier :(.
Hij lijkt dus net dood... zelfde resultaat als dat je processor kapot is.

De dvdspeler heeft het wel altijd goed gedaan in de computer beneden, en doet het nog steeds daar.

Weet iemand wat het mogelijk zou kunnen zijn? Alle antwoorden zijn welkom.

Zit de voeding wel juist aangesloten op de DvD , kijk en vergelijk naar de kleuren op de stekker in je oude en nieuwe pc.

De kans bestaat dat de + en _ is omgedraaid , hierdoor kan de voeding op tilt slaan

Ow fijn... heb ik hier een hele text zitten uit te tikken, ging er iets fout bij het verzenden.. als je dan op terug klikt ben je je text helaas kwijt.. nouja :confused:.

Hier komt dan de text weer voorzover ik het weet.

Ik was weer bezig geweest.. voeding is het niet.. de kabels kunnen slechts op 1 manier worden aangesloten, net als de ide-kabels. Helaas, anders was het niet zo'n groot probleem geweest.

Ik heb ontdekt dat als ik 1 van de 2 spelers erin heb het gewoon werkt. Alleen de brander aangesloten geeft bij het opstarten aan: sec. master
Als ik alleen de dvd aansluit krijg ik sec. slave!
Dit werkt dus wel, maar ik wil ze graag beiden hebben. Alle jumpersetting geprobeerd inclusief cable-select. Ik heb de drives al andersom gezet, helaas zonder succes.
Is het mogelijk dat je tegen zo'n soort probleem aanloopt als 2 drives niet met elkaar overweg kunnen?

Ik heb hier nog even de 2 drives.. hopelijk kan iemand hier iets mee!
- brander: Philips CDRW 1200
- dvd: JVC Modelnr; LTD-163

Toevoeging: volgens mij is de DVD eigenlijk een Lite-on.. tenminste wat ik op internet heb gevonden, en volgens mij is het toen ook als Lite-on gekocht. Alleen op de dvd staat niets anders als DVD(merkloos). Behalve bovenop waar het serienummer staat. Daar staat dat modelnr en JVC.

Als de spelers appart zijn aan gesloten doen ze het wel.

Wat gebeurt er als je op beide de voeding zet , en maar op een de flat cable en de ander ff los.

Geplaatst door speedtouch
Als de spelers appart zijn aan gesloten doen ze het wel.

Wat gebeurt er als je op beide de voeding zet , en maar op een de flat cable en de ander ff los.
In dat geval werkt het ook.. dus dat moet mij vermoeden dat de voeding er niets mee te maken heeft :(.

Zit er op de dvd een 80 of een 40 adrige flat-cable

Als de dvd nog niet oud is heb je kans dat deze een 80 adrige moet zijn.

Er zit een chaintech apogee moederbord in.. nog neit zo oud dus.. en ik gebruik de rounded idekabels die daarbij zaten.. ik neem aan dat dat moderne kabels zijn? Ofwel 80?

Als ik er een ander merk DVD inzet werkt het wel. Zal dus wel aan de dvdspeler liggen, toch vreemd. Maarja, ik kijk nergens meer van op.

Ja het kan soms raar lopen , en toeval dat hij tijdens verplaatsen van beneden naar boven stuk gaat. :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan