Computer maakt raar geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabio

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2003
Ik wist niet precies waar ik dit probleem moest plaatsen maar laatst begon de systeemkast van mijn computer ineens rare geluiden te maken, zo'n zagend geluid, beetje hetzelfde geluid als wat je vroeger bij oude spelletjes hoorde toen er nog geen geluidsboxen waren. Hij liep toen vast en ik startte hem opnieuw op maar tijdens de schijfcontrole kwam weer dat geluid en blijf hij weer hangen, weer opnieuw opgestart en toen heb ik maar Norton een keer laten helemaal laten lopen, kwam niks tevoorschijn en Ad-Aware blijft na een tijd ook hangen met datzelfde geluid, ik kan nu geen beetje zwaar programma opstarten want dat krijg ik gelijk weer dat geluid en blijft hij hangen, weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Niet de software maakt rare geluiden maar de kast, dan kom je snel bij hardware terecht.

het geluid kan worden veroorzaakt door ventilators of door de harde schijf. Zoek dit eerst uit, kast open maken en luisteren.

Als de schijf dit geluid maakt, direct!! een backup van documenten, e-mailtjes, favorieten enz. maken.

Laat even weten waardoor het geluid wordt veroorzaakt.

open de pc kast en luister waar het geluid precies vandaan komt.
(hardeschijf of fan)
Kijk eens bij de fabrikant van je hardeschijf naar een diagnostische tool.

ik heb de kast opengemaakt en het geluid komt van de harde schijf..

DAn kan ik maar 1 ding aanraden

Probeer een backup te maken van al je bestanden, want je hd staat op springen.

en koop een nwe hd natuurlijk!

Da's herhaling voor nadruk..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan