Computer maakt verontrustend ratelend geluid (filmpje)

Status
Niet open voor verdere reacties.

checkviller

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2011
Beste mensen op HelpMij,

Zie titel. en nee, het is niet het standaard hardeschijf geluid...mag ik niet hopen althans. :P

Ik heb het geluid opgenomen en is in dit filmpje te horen:
http://www.youtube.com/watch?v=yj7JLspxcwU

Dingen die het niet kunnen zijn:
Fans die ergens (verdwaalde kabeltjes) tegenaan draaien,
Oververhitting (cpu word misschien max 40C, en dat is dan het warmste onderdeel van me pc ga ik vanuit.)

Het is trouwens een gloednieuwe PC die ik zelf gebouwd heb. Of nouja, in elkaar gezet :p Specs dan maar erbij:

Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ 1TB intern.
AMD Athlon II X3 455
Sapphire Radeon HD 6770
Corsair Builder Series CX430 V2
ASUS M5A78L-M/USB3
Kingston Valueram 2x 2GB DDR3 1333Mhz

Het geluid is niet constant, dan weer wat harder, dan weer wat zachter. Nu is het helemaal gestopt trouwens. het gaat nu zoiets als ______/\____/\_________/\_______ Waar "_" stilte is en "/\" het geluid. Ik heb een computer nog nooit zo'n geluid horen maken, dus zou ik graag weten wat het is.

Groeten

nou... ik kan je vertellen... je hebt hem zelf in elkaar gezet, heb je dat wel goed gedaan?
anders terug gaan naar winkel / leverancier

probeer gwn eens met je hand alle ventilatoren tegen te houden heb je het dan nog

@grientje1, geprobeerd, maar als ik bijv iets tegen een draaiende ventilator aanhou krijg ik een heel ander geluid dus dat is het absoluut niet.
@henkjan111, Ik heb hem 2-3 weken geleden gekocht/gebouwd, heeft het altijd top gedaan. Zeker weten doe je het nooit maar ik twijfel qua de bouw niet erg aan mezelf. En ik ga niet alles RMA'en met als rede "hij maakt soms een raar geluid". Hij maakt het geluid nu trouwens helemaal niet meer.

Ik wilde eigenlijk gewoon weten of er toevallig iemand is die dit eerder gehoord heeft en weet wat het is.

probeer alles nog eens na te gaan of je alle schroefjes wel goed zijn aangedraaid.
Ik had ditzelfde probleem met mijn voeding nadat ik die stofvrij had gemaakt en weer terug had gezet in de kast; ook zo'n geluid. later nog eens alles aangedraaid ( niet TE strak ), toen was het geluid weg. Misschien is het bij jou ook wel zo :).

Oke, nou ja waar ik dus bang voor was, is dat het een of ander bekent probleem is waarbij je grote kans loopt op hardware schade :) wilde gewoon zeker weten dat dit niet het geval is. Ik zet hem op opgelost, iedereen bedankt voor hun reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan