Computer met opstart problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mobiel2000

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2001
Berichten
98
Hallo allemaal,

Wanneer ik mijn PC aanzet start deze meerdere keren op. Windows wordt bij het opstarten niet bereikt. Na 1 a 2 seconden stoppen alle koelers en start alles opnieuw op. Het wisselt per keer of dit na 1, 2 of soms wel 5 keer nodig is voor dat het systeem opstart.
Daarna werkt alles zonder problemen. Nu dacht ik dat het de voeding was. Deze heb ik vervangen voor een 2x zo zwaar exemplaar maar het probleem blijft.

Het probleem heeft zich vanaf dag één al voorgedaan.
Het systeem is een zelfbouw systeem en bestaat uit de volgende onderdelen.

Gigabyte GA-Z87-HD3 moederbord
Gigabyte Geforce GTX 660 2GB OC videokaart
Kingstond 8 gb DDR3 geheugen
Intel I5 4670K processor
Samsung 250GB 840 EVO SSD disk

Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn?
 
Hoe gedraagt de opstartroutine zich als je in de veilige modus start / probeert te starten?

Het feit dat de fans etc. na 2 seconden ophouden en de 'boel' opnieuw begint, kán tot de normale procedure behoren.
Een familielid van mij had ooit een Paradigit machine (ik kan mij nu niet meer herinneren welk mobo) die dit ook deed. Na wat zoeken bleek dat het moederbord / bios een functionaliteit had, die bij de opstart even een heel snelle check deed op cruciale hardware, waarna de opstart (bij een OK) zich herhaalde en gewoon 'doorliep' (eigenlijk precies zoals jij het beschrijft) Dat kán dus normaal zijn. Niet normaal is dat het zich een keer of wat herhaalt, tenzij jij natuurlijk een soortgelijke functionaliteit op het mobo / bios hebt zitten én deze functionaliteit onregelmatigheden aantreft in de H.W. configuratie.

Vandaar mijn eerste vraag. Als de machine dan 1x de opstart opnieuw begint (na 2 seconden) of zo en verder start de veilige modus zonder problemen, dan heb je het probleem theoretisch al voor 75% opgelost (althans, dan weet je in welke hoek je de oorzaak moet zoeken)
 
Laatst bewerkt:
Oplossing was een bios update

Het probleem uiteindelijk eenvoudig kunnen oplossen met een bios update. Kennelijk toch niet de laatste versie.

Toch bedankt voor de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan