Computer met opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oja en dan nog iets: waarom ineens NU? Waarom is dit probleem ineens uit het NIETS er gekomen? Hij deed het altijd goed, en ik heb echt geen drivers geinstalleerd of verwijderd, en ineens begint dit ding raar te doen. En waarom BLIJFT het probleem, zelfs als ik verscheidene keren mn harddisk geformatteerd en Windows XP opnieuw geinstalleerd heb? En waarom alleen in Windows XP? Knoppix werkt wel normaal, alleen ik wil geen Knoppix, ik wil Windows XP!

ATA is eigenlijk een andere benaming voor IDE.
Jouw harde schijf kan dus geen SATA(RAID) interface hebben.
Dat er in Apparaatbeheer toch om een controller daarvoor gevraagd wordt, moet toch het gevolg zijn van de bouw van je laptop.
Als je garantie in september/oktober afloopt, zou ik zeker de leverancier erop aanspreken.

Tenzij iemand anders hier iets doorziet.

Edit: ik zie nu pas je tweede bericht.

Dat het nu is gaan rommelen kan, Windows kan een conflict heel lang met "kunst en vliegwerk" in de rails houden,
maar dat kan ineens afgelopen zijn.
Maar nogmaals, het verlossende woord zal denk ik toch van de leverancier moeten komen.

Laatst bewerkt:
Zucht. Nu kan het weer een beeldscherm/video probleem zijn, want nu gebeurt het steeds vaker, als ik filmpjes aan het kijken ben met media player, en zojuist zelfs nog toen ik met Eigenschappen voor Beeldscherm bezig was.

EDIT: Jep, zojuist weer geprobeerd een filmpje af te spelen, Windows liep weer vast.
Ik ga morgen wel verder met klooien... Iemand alvast suggesties waar ik dan mee kan beginnen?

Laatst bewerkt:
Hallo,
Ik zit (ongeveer) met hetzelfde probleem. Als ik mijn pc opstart blijft deze lang hangen bij het blauwe balkje. Soms blijft dat helemaal stil staan en moet ik de pc weer opnieuw opstarten. Zit ik eenmaal in mijn beginscherm, dan begint mijn HD te ratelen en zolang dit duurt (en dat is lang) kan ik niets opstarten. Als de HD na verloop van tijd klaar is dan werkt alles weer perfect en razend snel. Ook dit is "zomaar" begonnen. Ik heb dit al eens op het forum geplaatst, maar ondanks veel hulp zit ik nog steeds met dit probleem en kom er maar niet uit!
Moederbord: Asus A8N SLI Premium, AMD Athlon 3800+, 4x512 MB Kingston, 1 x 80GB Sata, 1 x 250GB Sata.
Ondernomen acties: veel gescand op virus- en spyware, pc is schoon. Hijack log geplaatst: deze was in orde. Er wordt weinig mee opgestart. Raid staat in de bios uit want dit gebruik ik niet. Alles al eens losgekoppeld (dvd writers, controllers, kabels vervangen) en telkens weer opnieuw geprobeert, maar zonder resultaat. Volgens mijn bescheiden (leken)mening moet dit iets met de harde schijven te maken hebben. Omdat de problemen in deze log heel veel op de mijne lijken hang ik dit er maar aan in de hoop er toch nog eens uit te komen. mvrgr. Martin.
p.s. alles is nog geen jaar oud.

kanyarat zei:
p.s. alles is nog geen jaar oud.
Twee gevallen doorelkaar behandelen is erg onhandig.

Zit er nog garantie op?

Een algemene opmerking: als tijdens de installatie van Windows XP de F6 methode niet gebruikt wordt, terwijl dat op grond van de interface van de harde schijf wel zou moeten, dan herkent Windows XP de harde schijf niet (goed).

Daardoor lijkt het op een harde schijf probleem.

Maar als je nog recht op garantie hebt, zou ik bij de leverancier aankloppen.

Omdat we soms wel eens iets vanzelfsprekends over het hoofd zien, laat ik deze PDF-file met Opstartproblemen Windows XP zien.

NB: Ook hier wordt in bepaalde gevallen geadviseerd contact op te nemen met de fabrikant.

Arch Evil, in de pdf-file Opstartproblemen staat in het onderdeel "msconfig" aangegeven om Windows XP met verschillende methoden op te laten starten.
Dat zijn weer andere methoden dan Veilige modus.
Heb je dat al geprobeerd?

Nog niet. Als k binnekort tijd heb ga ik dat proberen, dus zet ik dan wel mijn reactie hier neer. Ik weet niet of k er morgen aan toe kom, anders donderdag. Maar sowieso, mocht niks meer lukken, ga ik zaterdag terug naar de winkel met mijn PC.

Waarschijnlijk heb ik het probleem gevonden! In veilige modus heb ik bij apparaatbeheer gewoon dingen uitgeschakeld. Beeldschermadapters heb k HIGHTECH EXCALIBUR RADEON 9250 en HIGHTECH EXCALIBUR RADEON 9250 - secondary (er zitten 2 beeldschermen aan mijn pc) beide uitgeschakeld, en daarna startte XP weer normaal. Daarna heb ik ze in veilige modus weer ingeschakeld, en toen weer opgestart, en toen had ik het probleem weer. Dus nu heb ik ze maar uitgeschakeld en tot nu toe werkt alles normaal.

Dus nu ben ik 99% ervan overtuigd dat het dan aan de videokaart ligt. Dit zou ook verklaren dat het probleem zomaar ineens ontstaan is, en nog steeds is gebleven zelfs nadat Windows XP opnieuw geinstalleerd is. Ik herinner me ook nog, dat (nadat Windows XP opnieuw geinstalleerd was) het probleem zich voordeed voor- en nadat ik de nieuwste drivers van mijn videokaart geinstalleerd had. Dan is dit waarschijnlijk geen driver probleem maar een hardware probleem toch? Zou mijn videokaart defect zijn?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan