computer met windows 7 start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

rohimma

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2009
beste forum gebruikers,

ik heb een probleem met me computer, toen ik hem vandaag opstarten kwam er iets raars te voor schijn:
een zwart scherm met deze melding:
windows failed to start a recent hardware or software change might be the cause.

ik krijg daarna de mogelijkheid om windows normaal te starten of via system recovery.
als ik windows normaal start krijg ik de zelfde melding...

ik heb het toen via de recovery geprobeerd door naar een eerder restore punt te gaan, maar daarmee krijg ik weer de error melding...

weten jullie een p[lossing?

alvast bedankt.

Kun je de computer wel opstarten in veilige modus?
Als je een installatie cd hebt, dan kun je vanaf de cd booten, klik 'volgende' en selecteer 'uw computer repareren'. Hiermee kun je naar beschadigde en missende boot bestanden scannen.

Start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies allereerst voor opstartherstel.
66b9e3c2-bb67-47bf-802c-b753b54bcc19_0.jpg

Lukt dat niet, start op met de recoverycd in de herstelconsole & kies voor de Opdrachtprompt.
Typ vervolgens:

1. CHKDSK /F /R
  2. fixmbr
  3. fixboot

Laat na ieder commando je systeem eerst zijn werk doen & herstart.

als ik het eerste probeer krijg ik een melding:
the type of the file system is ntfs.
cannot lock current drive.
windows cannot run disk cheking on this volume because it is write protected

Typ dan chkdsk C: /f /r /x
& dat zou wel moeten werken...

deze werkt, hij is nu bezig

na chkdsk C: /f /r /x heb ik hem opnieuw opgestart maar ik blijf het zelfde probleem hebben...
de andere worden niet herkent...

Laatst bewerkt door een moderator:
  1. Klik op de knop Start , klik op de pijl naast Afsluiten & vervolgens op opnieuw starten.
  2. Als de computer wordt opgestart, druk je op F8 . Als het Windows-logo wordt weergegeven, moet je opnieuw proberen af te sluiten en de computer opnieuw opstart.
  3. Op het scherm Geavanceerde opstartopties , gebruik de pijltoetsen Laatste bekende juiste configuratie (Geavanceerd) te markeren en druk op Enter.

het heeft een soort van gewerkt maar ik krijg nu elke keer als ik op start druk dat explorer vast is gelopen...?

die melding krijg ik ook als ik een externe hd in me computer doe...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan