Computer naam veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huxley

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Berichten
82
Hallo,

Ik heb laatst de pc van mijn vader overgenomen, en als naam had hij daar natuurlijk zijn eigen naam. Het is niet echt een groot probleem maar het is natuurlijk wel mooi als ik daar mijn eigen naam van kan maken.

Het gaat erom dat de naam, in dit geval Henk de Boer, van de map waarin o.a. mijn documenten en afbeeldingen, ect. in staan.

Heeft iemand hier een oplossing voor? :)

Alvast bedankt!
 
Je bedoelt de gebruikersnaam?

Als je Windows XP hebt, dan druk je op "Start", en dan druk je op "Uitvoeren".


Daar type je in: "control userpasswords2" (Zonder aanhalingstekens)

Dan selecteer je je account (Dat hij blauw is), je drukt op "Eigenschappen", en dan vul je bij gebruikersnaam iets anders in :)


Veel succes!
 
Ik post het in het forum van windows vista :eek:
Of werkt dit ook met vista ?

Toch bedankt!
 
Staan die documenten op C:/ ? Dan kan het sowieso geen kwaad om ze te verplaatsen naar D:/ (indien aanwezig...)

Maak op D: een map aan met je eigen naam, rechtsklik op "mijn doc..." op je buroblad en kies "eigenschappen". Klik op "verplaatsen", navigeer naar je nieuwe map en klik op "ok". Bevestig dat de docs verplaatst moeten worden.
 
Ja dat kan, maar dat is niet precies wat ik bedoelde, want zo verander je volgens mij niet de gebruikersnaam.
Ik moet het hebben zoals HardRemy zei, alleen dan voor vista.
 
ik had niet gezien dat het voor Vista was, maar als je "Uitvoeren" op Vista wilt:

Dan klik je met de rechtermuisknop op de Startknop en kies je Eigenschappen. Je bent nu op het tabblad Menu Start. Klik nu op de bovenste knop "Aanpassen".

In het nieuwe venstertje scroll je iets naar beneden totdat je "Uitvoeren" ziet staan. Zet hier een vinkje voor en klik op OK. Uitvoeren is nu weer toegevoegd aan je startmenu.

Dan kan je het proces wat ik net opgaf gewoon uitvoeren :)
 
Hoi,
Ik had destijds ook op deze manier de naam veranderd, laptop (vista) was eerst van mijn man.
Maar nu kan ik niet alles doen wat ik wil, bijvoorbeeld als ik iets wil verwijderen geeft er een melding van als deze "u hebt niet de benodigde bevoegdheden voor deze bewerking" .

En vaak zie ik mijn mans naam terug bij C:\Users\hier staat mijn man's naam dus
Als ik had geweten dat al mijn bevoegdheid weg zou gaan had ik t niet veranderd. Ik heb wel gegoogeld en hier op t forum ook gekeken maar ik kon niks vinden dat hielp.

Ik weet zeker dat er een oplossing is maar waar en bij wie is een vraagteken.
Ik hoop dat iemand het weet. Anders wil ik wel naar het oude naam terugzetten met al mijn bestanden. Maar ik weet ook niet hoe ik dat voorelkaar kan krijgen.

Groetjes
 
@ yellow ice

Volgende keer graag een eigen topic openen. Inbreken in iemand anders zijn topic is niet de bedoeling, daarnaast is het topic al een maand of 4 oud.
Ik sluit hierbij gelijk het topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan