Computer om zeep vanwege virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

ApolloCV

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
Hey...

Het is al weer even dat ik op deze forum actief was... Ik ga in de toekomst proberen meer actief te zijn en dus meer mensen te helpen met hun problemen...

Ik heb echter weinig tijd aangezien ik mijn studies aan de Universiteit ben begonnen (1e Bachelor Informatia)

Maar daar gaat het allemaal niet om...

Het probleem:
Ik heb een virus binnengehaald... (op een vrij stomme manier) :p

VIRUS 1 - 0 IK

dus zo'n vrij normaal, een waarvan uw computer constant terug opnieuw opstart...
Ik heb geprobeerd in veilige modus op te starten... niets....

Ik heb toen door middel van de instalatie CD-ROM windows herstelt... dat lukte wel maar toen doken er andere problemen op zoals geen internet...

VIRUS 2 - 0 IK

Ik heb toen besloten om even gwn windows opnieuw te instaleren...

SLECHTE BESLISSING
Na het verwijderen van windows en het terug willen instaleren wou de instalatie niet verder gaan...

VIRUS 3 - 0 IK

Ik heb echter niet stilgezeten... Ik dacht het heel simpel te omzeilen door een andere harde schijf even in mijn computer te plaatsen enzo op te starten...
Eerst bleek dan dat er geen boot.ini file aanwezig is :s
Maar na dat verholpen te hebben blijft het oude probleem nog steeds aanwezig...
De computer start opnieuw op. Bij alle mogelijke keuzes: veilige modus, normaal, ...

VIRUS 4 - 0 IK

Er is echer een manier waarop ik momenteel het probleem omzeil... (HAHA)
Ik start mijn pc op vanaf een Linux Live CD (OpenSuse), dit werkt perfect!!! Geen enkel probleem hiermee...

VIRUS 4 - 1 IK

Maar ik zou toch terug graag weer 'normaal' kunnen opstarten...

Ik heb al gedacht dat het probleem aan het moederbord zou kunnen liggen...
Maar ik heb de 'settings' al terug gezet naar standaard, en ook met de jumper alles 'gewist'...
Ik twijfel er nu toch aan of het aan het Mobo ligt...

Ik heb ook gedacht dat het aan de harde schijf zou kunnen liggen... maar eens ik ben opgestart met dergelijke Live CD kan ik al mijn bestanden bereiken zonder enig probleem... En dan zou het probleem op 2 verschillende harde schijven aanwezig moeten zijn.

VIRUS 5 - 1 IK

Ik weet niet meer wat het probleem kan zijn... Ik ben momenteel al mijn gegevens aan het overplaatsen... en ben van plan om de hele harde schijf te formateren... (Waarschijnlijk tevergeefs)

Ik zou het leuk vinden mocht iemand mij helpen om dit virus (wat wss allang niet meer mij echt probleem is) te verslaan....

BEDANKT

Hey...

Het is al weer even dat ik op deze forum actief was... Ik ga in de toekomst proberen meer actief te zijn en dus meer mensen te helpen met hun problemen...

Ik heb echter weinig tijd aangezien ik mijn studies aan de Universiteit ben begonnen (1e Bachelor Informatia)

Maar daar gaat het allemaal niet om...

Het probleem:
Ik heb een virus binnengehaald... (op een vrij stomme manier) :p

VIRUS 1 - 0 IK

dus zo'n vrij normaal, een waarvan uw computer constant terug opnieuw opstart...
Ik heb geprobeerd in veilige modus op te starten... niets....

Ik heb toen door middel van de instalatie CD-ROM windows herstelt... dat lukte wel maar toen doken er andere problemen op zoals geen internet...

VIRUS 2 - 0 IK

Ik heb toen besloten om even gwn windows opnieuw te instaleren...

SLECHTE BESLISSING
Na het verwijderen van windows en het terug willen instaleren wou de instalatie niet verder gaan...

VIRUS 3 - 0 IK

Ik heb echter niet stilgezeten... Ik dacht het heel simpel te omzeilen door een andere harde schijf even in mijn computer te plaatsen enzo op te starten...
Eerst bleek dan dat er geen boot.ini file aanwezig is :s
Maar na dat verholpen te hebben blijft het oude probleem nog steeds aanwezig...
De computer start opnieuw op. Bij alle mogelijke keuzes: veilige modus, normaal, ...

VIRUS 4 - 0 IK

Er is echer een manier waarop ik momenteel het probleem omzeil... (HAHA)
Ik start mijn pc op vanaf een Linux Live CD (OpenSuse), dit werkt perfect!!! Geen enkel probleem hiermee...

VIRUS 4 - 1 IK

Maar ik zou toch terug graag weer 'normaal' kunnen opstarten...

Ik heb al gedacht dat het probleem aan het moederbord zou kunnen liggen...
Maar ik heb de 'settings' al terug gezet naar standaard, en ook met de jumper alles 'gewist'...
Ik twijfel er nu toch aan of het aan het Mobo ligt...

Ik heb ook gedacht dat het aan de harde schijf zou kunnen liggen... maar eens ik ben opgestart met dergelijke Live CD kan ik al mijn bestanden bereiken zonder enig probleem... En dan zou het probleem op 2 verschillende harde schijven aanwezig moeten zijn.

VIRUS 5 - 1 IK

Ik weet niet meer wat het probleem kan zijn... Ik ben momenteel al mijn gegevens aan het overplaatsen... en ben van plan om de hele harde schijf te formateren... (Waarschijnlijk tevergeefs)

Ik zou het leuk vinden mocht iemand mij helpen om dit virus (wat wss allang niet meer mij echt probleem is) te verslaan....

BEDANKT

Hi,
lang verhaal, grote problemen. Korte reactie: behoort een BIOS UPgrade/reset tot de mogelijkheden?

BIOS kan ik resetten niet upgraden... maar dat heb ik reeds geprobeerd...
geen effect :(

het kan trouwens ook zijn dat dit verkeerd gepost is...
maar ik wist niet waar te posten aangezien ik geen opstart-problemen sectie vond...

als deze niet bestaat, mss handig om in het leven te roepen???
Er zijn volgens mij veel mensen met opstartproblemen...

Je zou het kunnen zetten onder Besturingssystemen, maar dat is niet altijd 'correct'...

Ik zou beginnen met een chkdsk /r.

Dus opstarten op een Win CD en dan kiezen voor Repair

I nhet zwarte venster geefj e dus CHKDSK /R in.
Merk de spatie tussen k en / op!

Ja, was al van plan om dat te proberen... maar ben momenteel nog mijn data aan't overzetten... just to be sure.

Maar normaal zou dat toch geen probleem mogen zijn???
Normaal zou de het herinstaleren van windows toch in orde moeten zijn...

En hoe kan deze tool mij helpen???

EDIT: was een beetje te beknopt.... :s

Maar normaal zou dat toch geen probleem mogen zijn???
Normaal zou de het herinstaleren van windows toch in orde moeten zijn...

En hoe kan deze tool mij helpen???

EDIT: was een beetje te beknopt.... :s

Hi,
als het herinstalleren van Windows de oplossing is lijkt mij dat helemaal okay.

Maar mocht je tijd hebben en willen uitzoeken waar het probleem zich genesteld heeft dan biedt deze tool wat mogelijkheden tot graafwerk.

Dat was eigenlijk de gedachte achter deze melding

Aaaah...

ja, ok, maar het herinstaleren van windows lost het probleem niet op... :(

Maar er zijn wel enkele rare veranderingen...
Ik wil dus het systeem 'repairen' en er staan blijkbaar 2 keer windows xp...
Ik heb de juiste gekozen... (de andere was naar mijn weten nog niet geinstalleerd maar waren gwn de files om te instaleren, maar omdat de instalatie nooit is doorgestaan stonden die er dus nog wel op...)

1. chkdsk /r hielp niet...
2. een fixboot heeft het ook niet opgelost...

MAAR ik was gisteren weer maar eens bezig... en wou dus mijn HDD helemaal formateren en niet enkel de partitie waar windows op stond...

Ik start dus op vanaf de windows installatie CD-ROM... druk op ENTER om windows te installeren... en ineens zegt het: windows versie gevonden maar beschadigd (of zoiets).

Ik druk vervolgens op F3 om dat te repareren... beetje later start mijn computer op...
Ik kan mij echter niet aanmelden omdat ik dan windows moet activeren, maar het OS staat nu wel op de verkeerde HDD, dus...

Ik dacht: er is vooruitgang, mss als ik nu gwn installeer op de andere HDD dat het dan in orde komt om de een of andere manier...

Dit werkte echter niet...

Wat ik nog wil doen:
1. HDD volledig formateren.
2. Linux proberen te instaleren (zodat ik weet of het niet gwn aan de CD-ROM ligt)...

Mss nog niet verteld maar het rare bij de instalatie is dat het systeem eigenlijk 'freezed'...
Er komen wat rare dingen op het scherm en loopt vast...

Aaaah...

ja, ok, maar het herinstaleren van windows lost het probleem niet op... :(

Maar er zijn wel enkele rare veranderingen...
Ik wil dus het systeem 'repairen' en er staan blijkbaar 2 keer windows xp...
Ik heb de juiste gekozen... (de andere was naar mijn weten nog niet geinstalleerd maar waren gwn de files om te instaleren, maar omdat de instalatie nooit is doorgestaan stonden die er dus nog wel op...)

1. chkdsk /r hielp niet...
2. een fixboot heeft het ook niet opgelost...

MAAR ik was gisteren weer maar eens bezig... en wou dus mijn HDD helemaal formateren en niet enkel de partitie waar windows op stond...

Ik start dus op vanaf de windows installatie CD-ROM... druk op ENTER om windows te installeren... en ineens zegt het: windows versie gevonden maar beschadigd (of zoiets).

Ik druk vervolgens op F3 om dat te repareren... beetje later start mijn computer op...
Ik kan mij echter niet aanmelden omdat ik dan windows moet activeren, maar het OS staat nu wel op de verkeerde HDD, dus...

Ik dacht: er is vooruitgang, mss als ik nu gwn installeer op de andere HDD dat het dan in orde komt om de een of andere manier...

Dit werkte echter niet...

Wat ik nog wil doen:
1. HDD volledig formateren.
2. Linux proberen te instaleren (zodat ik weet of het niet gwn aan de CD-ROM ligt)...

Mss nog niet verteld maar het rare bij de instalatie is dat het systeem eigenlijk 'freezed'...
Er komen wat rare dingen op het scherm en loopt vast...

Hi,

Misschien een overbodige tip maar je weet dat er van Ubuntu, opensuse en misschien andere cd's zijn die je zonder installatie kan starten?
Verder: partities opnieuw aanmaken om mogelijke kromme bitjes in de partitietabel om zeep te helpen.
Kijk ook eens of een andere windows (2000/2003/vista/7) problemen oplevert.
.. en anders wordt het toch een excorsist vrees ik ......:evil:

Ik ben me bewust van het bestaan van dergelijke LIVE CD-ROM.... Ik gebruik deze namelijk momenteel...

Ook de partities opnieuw aanmaken heb ik veelvuldig gedaan...

Een andere versie van windows heb ik niet voorhanden, daarom dat ik dit ga doen met OpenSuse...

ik laat het resultaat nog wel weten...

Ik hoop geen excorcist nodig te hebben, die kosten namelijk handen vol geld :( :p

EDIT: antwoord over exorcist...

Laatst bewerkt:
Wat een ontzettend onzinnig verhaal dit zeg...

Start op vanaf de Windows CD
Verwijder alle partities
Maak nieuwe partitie(s) aan
Formatteren, installeren en klaar!
Ook alle virussen zijn dan weg, niks ingewikkelds, gewoon standaard clean install!!!

Het grote probleem is dat ik dan al mijn gegevens kwijt zou zijn...

Het belangrijkste bij problemen oplossen is dat er zo min mogelijk gegevens verloren gaan.
Dit is van cruciaal belang...

Daarbij, daar ben ik mee bezig...

Maar dit was toch zeker het sterkste virus dat ik al ooit heb gehad...

Het grote probleem is dat ik dan al mijn gegevens kwijt zou zijn...

Het belangrijkste bij problemen oplossen is dat er zo min mogelijk gegevens verloren gaan.
Dit is van cruciaal belang...

Daarbij, daar ben ik mee bezig...

Maar dit was toch zeker het sterkste virus dat ik al ooit heb gehad...

Maar zelf zei je net dit:

Wat red je daarmee dan?
En dat is ook waar ik op reageer...

Ja, ik dat was omdat er geen andere mogelijkheid meer was (en had trouwens al mijn data al veilig gesteld).

En het is trouwens daarmee opgelost...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan