Computer opeens afgesloten na blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webgebruiker

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2012
Goeiedag,

Heeft iemand enig idee wat te doen als je computer opeens vastloopt na een blauw scherm? De computer toont een blauw scherm met wat tekst er op en sluit zichzelf daarna af. Nadat de PC opnieuw is opgestart ontvang ik een windows foutrapportage. Deze ziet er als volgt uit:
------------------------------------------------------------------

Windows is onverwacht afgesloten en vervolgens hersteld
U kunt online naar een oplossing voor het probleem zoeken

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF960002F5BC6
BCP3: FFFFF8800365CD70
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\022513-38298-01.dmp
C:\Users\****\AppData\Local\Temp\WER-84427-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

---------------------------------------------------------------------

Een paar dagen later (het gaat overigens om een laptop) - ontvang ik een Windows probleemrapportage. Dit is 'em:

----------------------------------------------------------------

Windows
Probleem: Onverwacht afgesloten
022213-78125-01.dmp
sysdata.xml
WERInternalMetadata.xml
Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.

Windows
Probleem: Onverwacht afgesloten
010113-107609-01.dmp
sysdata.xml
WERInternalMetadata.xml
Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb op "gegevens verzenden" geklikt. Vervolgens krijg ik de volgende respons terug "er zijn geen oplossingen gevonden"

Wie kan mij helpen? BVD.

Je zou natuurlijk die .dmp bestanden kunnen inpakken en ergens uploaden.
Maar die 3b melding is de volgende. Citaat daar uit:
This error has been linked to excessive paged pool usage and may occur due to user-mode graphics drivers crossing over and passing bad data to the kernel code.

Je zou dus kunnen beginnen met nieuwere videokaart-drivers uit te proberen (liefst WHQL gecertificeerd).

Tijs.

Waarom heb je windows 7 niet up to date?

Wat heb je nog meer niet up to date waardoor je beveiligingsrisico's loopt?
En antivirussoftware en firewall?

Laatst bewerkt:
Je zou natuurlijk die .dmp bestanden kunnen inpakken en ergens uploaden.
Maar die 3b melding is de volgende. Citaat daar uit:

Je zou dus kunnen beginnen met nieuwere videokaart-drivers uit te proberen (liefst WHQL gecertificeerd).

Tijs.

Bedankt voor je reactie - Weet je zeker dat dit noodzakelijk is? De laptop is pas anderhalf jaar - twee jaar oud en nog maar bijzonder weinig gebruikt. Kan het niets te maken hebben met een virus of iets dergelijks?

Waarom heb je windows 7 niet up to date?

Ik heb windows 7 niet up to date, omdat service pack 1 (van vorig jaar) niet geïnstalleerd kan worden op mijn laptop. Heb het handmatig geprobeerd te downloaden en installeren maar ook dan wordt het installatieproces onderbroken.

Heb deze pagina geopend http://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=5842 en het windows6.1-KB976932-X64.exe 903.2 MB bestand gedownload en geinstalleerd, tevergeefs.

Ik heb het volgende op mijn laptop staan:
1) Microsoft Security Essentials
2) Zonealarm

Beschrijving: "Microsoft Security Essentials beschermt je tegen virussen, spyware en andere schadelijke software. Het biedt realtime bescherming voor pc's thuis of in kleine bedrijven": http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/security-essentials-download

Als het goed is heb ik nu dus een virusbeschermer, spyware beschermer (security essentials) en firewall (zonealarm).

Graag jouw reactie, dank je.

Laatst bewerkt:
Het updaten van video-drivers kan altijd noodzakelijk zijn, zelfs al is de laptop een halve dag oud.
Dat virussen ook zouden kunnen staat ook in de link die ik gaf.
Verder kunnen er bestandsfouten staan op de harde schijf, en ook dat staat in de link die ik gaf. Dus controle (incl. reparatie) van de harde schijf / c: partitie kan ook evt. helpen.

Zonder dat .dmp bestand C:\Windows\Minidump\022513-38298-01.dmp blijft het koffiedik kijken, en dus moeten we dan uitwijken naar algemeenheden zoals hierboven.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan