Computer opgeschoond veilig om aan een ander te geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MEES29

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Hallo,

Ik heb mij computer helemaal opgeschoond omdat ik hem ga weggeven. Ik heb het besturingsprogramma en de software er niet afgehaald.
Kan iemand op enige manier nog vetrouwelijke informatie van deze computer halen?

Hoe knullig het ook klinkt, er zijn genoeg undelete-, unerase-, unformat-, sectorviewer-programma's beschikbaar om er nog gegevens vanaf te halen. Het kost alleen tijd, het ene programma wat meer als de ander. De vraag is heeft men die tijd ervoor over om de geschoonde gegevens weer zichtbaar te maken? En wat zal er gebeuren als men die gegevens heeft?

Als ik een pc "klaar maak voor de verkoop", dan gooi ik alle partities weg, formateer de schijf/schijven en installeer het besturingssysteem en drivers opnieuw. Dan moet men al onevenredig veel tijd in steken om wat gegevens boven water te halen.
Ik weet dan wel zeker dat er niet ergens een wachtwoordje, account, netwerkinstelling, of iets dergelijks achtergebleven is. Kost een anderhalf uurtje ofzo, maar je levert dan wel een schoon systeem af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan